Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pyysin kaveria laittamaan kalenteriin tietyn päivämäärän ja kerroin

Vierailija
19.04.2011 |

että on kutsu tulossa postiin vähän myöhemmin. Tarkoituksena on pitää kesäkauden avajaiset kaveriporukalle. Kaverilta pamahti tekstari: mitkään siivoustalkoot ei sitten kiinnosta.

??? Koskaan en ole talkoita järkännyt, saati kaveriani sellaisiin pyytänyt. Onko teistä fiksu tapa kommunikoida?

Kommentit (40)

Vierailija
21/40 |
19.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että ei kiinnosta, on muuta menoa. Inhottaa nuo "salaperäiset", jotka olettavat tuttavapiirin täyttävän kalenterinsa heidän menojensa ja juhliensa mukaan. Jos ei osaa heti kertoa, mistä on kyse niin olkoot hiljaa.

kaveriporukalla kun ehditään nähdä niin harvoin. Siksipä laitoin tämän tekstarinkin, että eivät ehtisi kalenteriaan kesäkuulle asti täyttää. Ilmeisesti ihan paska idea, onneksi muut ovat olleet ilahtuneita ajatuksesta, että jotain kivaa on tiedossa.

t.ap

Vierailija
22/40 |
19.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että ei kiinnosta, on muuta menoa. Inhottaa nuo "salaperäiset", jotka olettavat tuttavapiirin täyttävän kalenterinsa heidän menojensa ja juhliensa mukaan. Jos ei osaa heti kertoa, mistä on kyse niin olkoot hiljaa.

kaveriporukalla kun ehditään nähdä niin harvoin. Siksipä laitoin tämän tekstarinkin, että eivät ehtisi kalenteriaan kesäkuulle asti täyttää. Ilmeisesti ihan paska idea, onneksi muut ovat olleet ilahtuneita ajatuksesta, että jotain kivaa on tiedossa. t.ap

Sinä kun olit niin oman näppäryytesi lumoissa, että unohdit kokonaan kertoa, miksi se päivä pitäisi varata. Outoa, että muille mainitsit kivasta, mutta tälle masentuneelle ystävälle et. Halusitko häntä mukaan lainkaan?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/40 |
19.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaveriporukalla kun ehditään nähdä niin harvoin. Siksipä laitoin tämän tekstarinkin, että eivät ehtisi kalenteriaan kesäkuulle asti täyttää. Ilmeisesti ihan paska idea, onneksi muut ovat olleet ilahtuneita ajatuksesta, että jotain kivaa on tiedossa. t.ap

Sinä kun olit niin oman näppäryytesi lumoissa, että unohdit kokonaan kertoa, miksi se päivä pitäisi varata. Outoa, että muille mainitsit kivasta, mutta tälle masentuneelle ystävälle et. Halusitko häntä mukaan lainkaan?

ja ilmoittivat, että kiva, jäämme jännityksellä odottamaan. Että sellasta

t.ap

Vierailija
24/40 |
19.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaveriltasi siis. Ei mun mielestä sun ulosannissa ollut mitään vikaa. Mutta meitä on taas kerran niin moneen junaan. Itse olisi laittanut päivän varatuksi ja jäänyt odottamaan mitä sieltä postista tulee. Enkä varmasti olisi odottanut kutsua siivoustalkoisiin o_O Aika jännä tapa suhtautua.

Vierailija
25/40 |
19.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ilmoittaa ettei tule, siitä ei ole kyse. Ihmettelen vain kuinka rumasti toisille puhutaan/kommentoidaan asioita, kun ei itselle tuollainen kävisi mielessäkään. ehkä se sitten oli vitsi ja meni multa ohi.

t.ap

Vierailija
26/40 |
19.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen sijaan, että päivittelet täällä tökeröä ystävääsi laittaa hänelle viestin, että talkoista ei ole kyse vaan kivaa yllätystä olisi tiedossa jos kiinnostaa?

Ei aina kannata jäädä pohtimaan ja analysoimaan kaikkea, paljon helpommalla pääset kun otat yhteyttä ystävääsi ja avaat viestiäsi hieman.

Vierailija
27/40 |
19.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja ilmoittivat, että kiva, jäämme jännityksellä odottamaan. Että sellasta t.ap

Odottavat jännityksellä, mutta eivät välttämättä halua tulla. Siinä on vissi ero.

Vierailija
28/40 |
19.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

hiukan pökö on... Kuka laittaisi postin kautta kutsun siivoustalkoisiin?? Että tuli kaverille mieleenkin :/

Kutsu tulossa postina, postitse, postilaatikkoon = kirjeenä/korttina

että joku jaksaa vääntää asioita...

Vierailija
29/40 |
19.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä paitsi voihan tulonsa perua kutsun jälkeenkin,vaikka viimeisenä päivänä.

Vierailija
30/40 |
19.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta on äärimmäisen hankalia nuo "onko silloin ja silloin jotain?" -kysymykset, jos kysyjä ei kerro miksi kysyy. Siis meillä useamman lapsen perheessä yleensä aina on jotain, pientä tai suurta, etenkin viikonloppuisin. Niitä voi toki junailla tarvittaessa, mutta en todellakaan varaa päivää jollekin, josta en tiedä sen tarkemmin. Toki jos ystävä vihjaa, että on jotain kivaa ja juhlantynkää tiedossa, niin yritän ilomielin järjestää vapaata. Mutta jos järjestän vapaata, ja käykin ilmi että on tarkoitus huvin vuoksi koota kaappeja tai haravoida pihaa, niin harmittaa. Kun niitä omia menojakin olisi.

Lapsettomat ystävät, tai sellaiset joilla kalenterissa juuri ole ruuhkaa, eivät tätä aina ymmärrä.

Toki autan talkoopuuhissakin, jos apua reilusti pyydetään. Mutta tuollainen "buukkaa tämä päivä, en kerro miksi" ei nappaa.

Vierailija
31/40 |
19.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuollaisille tekstiviesteille, mut minusta siinä on pientä manipuloinnin makua, että pyydetään varaamaan tietty päivä mut ei kerrota, että minkä vuoksi. Ihan eri asia, jos viesti ois sellainen, että "ajattelin pitää kesäkauden avajaiset xx-päivänä, pääsisitkö tulemaan?". Koska sitten, jos toi mystinen postitse tuleva kutsu onkin johonkin verkostomarkkinoinnin kesäpäiville tai "kivaan" saunailtaan jossa yllättäen onkin joku Oriflame-esittelijä ym, niin on tosi työlästä keksiä jälkeenpäin tekosyitä, miksi ei pääse vaikka on etukäteen luvannut.

Mä luulen, että ap; n ei nyt kannata pahoittaa mieltään tästä jutusta. Tekstiviesteissä on aina väärinymmärryksen vaara. Tulevaisuudessa kannattaa pistää vähän informatiivisempia tekstiviestejä.

Vierailija
32/40 |
19.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olet sellainen, jonka luona on tämän tästä talkoita, Tupperware-kutsuja, Party Litea jne. niin todennäköisesti suhtautuisin hyvin varauksella. Tuo tapa "varaa päivä" ilman syytä saa ainakin minut varpailleni, koska tuontyyppinen kutsu ei yleensä tiedä hyvää.

Vierailija
33/40 |
19.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kun päivä on pyydetty varaamaan jo etukäteen, niin on kiusallista kieltäytyä. Kutsuja loukkaantuisi varmasti, "Miten niin et pääse, kun olihan sulla jo hyvissä ajoin tiedossa ajankohta".

Vierailija
34/40 |
20.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tupperware ym kutsuja ja kaverit tietävät tämän kyllä hyvin. Sitä paitsi minä olen se, jolla on useampi lapsi ja harvoin järkkään yhtään mitään aj tämä töksäyttäjä on se lapseton kaveri, joka aina haluaisi bilettää ym. Ja siitä ei nyt ollut kyse, että jos joku ei tule pippaloihin, vaan siitä miten asioita ilmaistaan! Vaikka kutsu olisi ollutkin talkoisiin, niin töksäytelläänkö ystäville, että mua ei sitten tällaiset kiinnosta? Eikö asioita voi sanoa vähän nätimmin, sitä minä ajan takaa.

t.ap

Vierailija
35/40 |
20.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tupperware ym kutsuja ja kaverit tietävät tämän kyllä hyvin. Sitä paitsi minä olen se, jolla on useampi lapsi ja harvoin järkkään yhtään mitään aj tämä töksäyttäjä on se lapseton kaveri, joka aina haluaisi bilettää ym. Ja siitä ei nyt ollut kyse, että jos joku ei tule pippaloihin, vaan siitä miten asioita ilmaistaan! Vaikka kutsu olisi ollutkin talkoisiin, niin töksäytelläänkö ystäville, että mua ei sitten tällaiset kiinnosta? Eikö asioita voi sanoa vähän nätimmin, sitä minä ajan takaa. t.ap

Yritit saada kaverisi sitoutumaan johonkin, josta hän ei tiedä mitään.

Vierailija
36/40 |
20.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisit vastannut, että "ei minuakaan".

Ehkä tässä erotellaan nyt sitten pessimistit ja optimistit. Optimisti ajattelee, että voi kun kiva, on tiedossa jokin yllätys, ja optimisti ajattelee, että hänet yritetään houkutella sitoutumaan johonkin ikävään.

Luultavasti jättäisin kutsumatta tuon ystävälle.

Vierailija
37/40 |
20.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tietysti niin päin, että pessimisti pelkää sitoutuvansa johonkin ikävään.

En lähettäisi hänelle kutsua tuohon tilaisuuteen.

Vierailija
38/40 |
20.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla on ollut noita totuudentorvia kaveripiirissä. Sitä paitti, mun Kaverit tulos niihin talkoisiinkin.

Vierailija
39/40 |
20.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

lukemaan. Ihmeellistä kyllä että tällaisestakin asiasta saadaan väännettyä sellainen, että minä olen paska tyyppi, joka laittelee vittumaisia viestejä jollain tekstiviestillä ihan vain hankaloittaakseni muiden elämää. ;)

t.ap

Vierailija
40/40 |
20.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuullut yllätysjuhlista. Ap on halunnut varmistaa, että kutsutuille päivä sopii, mutta muuten sisältö on yllätys. Vai olisiko liitteeksi pitänyt laittaa tarkka minuuttiaikataulu, jotta väki tietää arvioida, onko tilaisuus heidän läsnäolonsa arvoinen? Meillä on aika normaaliakin järjestää tuttavapiirissä yllätysjuhlia ja aina on mukavaa ollut vaikka sisältö onkin paljastunut vasta viimeistään juhlapaikalla.

No, jos noin paljon yllätyksistä ahdistuu, että ystävälle pitää tuolla tavalla töksäyttää, niin jättäisin minäkin kutsumatta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme viisi