Millaiset ulkoiset piirteet miehessä?
Ajattelin kysäistä millaisia ulkoisia piirteitä te arvon Naiset arvostatte miehessä? Millainen olemus saa katsomaan pidempään tai alkamaan juttusille?
Ja pyydän, unohdetaan ntässä yhteydessä muut kuin ulkoiset seikat. Niillä on erittäin tärkeä merkitys, mutta vasta siinä vaiheessa, kun aletaan seurustelemaan tai tutustutaan paremmin. Keskusteltakoon niistä jossain toisaalla. Nyt tarkoitan lähinnä sellaista baarissa, kaupungilla tai vaikka kauppareissulla vastaan tulevaa miestä.
Olen kaikin puolin sinut itseni kanssa oleva n. 40v mies. Kuntosali- ja liikuntaharrastusten jäljiltä olen aika harteikas ja hyväkuntoinen. Ehkä tästä johtuen huomaan yhä enenevässä määrin saavani osakseni pitkiä katseita ja kaikenlaista flirttiä ja ihan suorasukaisia ehdotuksiakin, milloin missäkin. Se kyllä imartelee, sitä en kiistä.
Jäin vain miettimään millaisia piirteitä te oikeastaan arvostatte ja mitkä ovat ne miehisyyden ja kiinnostavuuden ulkoiset tuntomerkit. Ja alatteko flirttailemaan tai juttelemaan, jos siihen tulee tilaisuus?
Mukavaa kevättä kaikille ja kiitos kaikille vastaajille.
Kommentit (80)
jolla hymy herkässä,hiukset siistit,puhtaan näköinen saa olla sänki ei röökii,kävelytyyli persoonallinen.kerroppa millanen nainen saa sun niskat kääntyyn???=)
Minä tykkään sellaisista miehistä jotka pukeutuu siististi, tuoksuvat hyvälle, katsovat silmiin jutellessa, herrasmiehistä!
Niinkuin Richard Gere jokunen vuosi sitten. En tykkää kovasti flirttaavista miehistä, jotka heti puhuvat naisista että naiset sitä ja tätä. Naisista pitää puhua kauniisti! Kaikenlaiset rentut saa meikäläisen voimaan pahoin. Itselläni on ihana herrasmies kotona!
Sopusuhtainen vartalo. Ei ruipelo, mutta ei liian isokaan. Urheilullinen kroppa. Iso perse ja leveä lantio on jotain kamalaa miehellä.
Lihaksikas herkullinen peppu. Iho ei ihan valkoinen, mielummin hieman ruskettunut. En tykkää luomista, joista kasvaa karvaa. Eli pitäisi ehdottomasti poistaa jos aikoo mun kanssa mitään.
Siisti pitää olla ehdottomasti, eli hiukset leikattu, sänki ajettu. Vaatteet puhtaat ja siistit ja muodikkaat. Parroista ja viiksistä en pidä, ne on epähygieeniset.
En sitten tykkää jos farkut on vedetty liian ylös, tai ne on liian tiukat. Pillifarkut on sitten erikseen, mutta niitä käyttävät miehet ei olekaan mun makuun. Vaikka ei niissä mitään pahaa olekaan.
Sitten niitä läskipohjakenkiä näkee vieläkin, mikä on ihan käsittämätöntä. On jotain ihan kamalan naurettavan näköistä. En pidä niitä käyttäviä miehiä kovinkaan fiksuina ihmisinä. Mut en tarkota mitään gootteja, mut ei gootit ookaan mun makuun.
Vaatteista voisin höpistä vaikka kuinka, mutta siirryn kasvoihin. Eli hampaat ehdottamasti valkoiset, suorat (joskus voi olla persoonallista vino hammas) ja hoidetut. Huulet sopivan kokoiset, mielummin pusuhuulet kun pelkät viivat. Pottunenä on aika kamala tai sellanen possunnenä. Mikä käy kyllä possuille, ettei sinänsä mitään sitä nenämuotoa vastaan.
Silmät ei saa olla pienet, eikä myöskään mulkoilevat. Kulmakarvat ja ripset pitää olla tummat. Tykkään eniten sinisista ja vihreistä silmistä, puhtaan värisistä sellaisista. Kaljuuntuva ei näytä kivalta. Hiukset mieluiten tuuheat ja tummat. Kyllä blonditkin voi mennä, ehkä.
Korvat jos on höröt, niin voi ne olla ihan persoonalliset. En nyt heti passittas leikkaukseen. Paitsi jos näyttää liikaa esim. rotalle. En tykkäisi jos mieheni käyttäisi meikkiä, mutta olisi kiva jos joskus hupimielessä saisin meikata hänet.
Toinen juttu, että saisin nyppiä kulmakarvat jos kasvaa yhteen. Jos mies ei viitsi itse nyppiä. Ihon pitää olla hyvä, eli miehetkin voi pestä ihan aineilla kasvonsa, kuoria ihoa ja kosteuttaa.
Sitten pitää sanoa vielä housujen lahkeista, ei liian lyhyet mutta ei saa myöskään olla niin pitkät että laahaavat maata ja menevät kengän alle. Sillehän ei voi mitään jos on lyhyet jalat tai iso pää, mutta en miehekseni sellaista kelpuuttaisi.
mutta tykkään, että mies on mua isompi (ei kuitenkaan liian lihava).
Lihaksikas, ei bodarin näköinen sytyttää myös.
Hyvä ryhti on hyvä kanssa.
Ja liian sliipatu ei ole hyvä, farkut ja rento tyyli on parempi. Ei mikään roiston näköinen kuitenkaan (esim. tatuoinnit on aika turn-off).
on mies, joka/jolla on:
* pitkä (yli 180 cm, sillä itse olen myös pitkä)
* tummat, lyhyet, siististi malliin leikatut hiukset (tai vaikka kalju, mutta ei missään tapauksessa pitkähiuksinen, jaiks)
* mieluusti ruskeasilmäinen
* raamikas, eli harteikas
* kiinteät, kauniisti muotoutuneet pakarat ja kiinteät lihaksikkaat reidet
* vahvat käsivarret
* nuorekas, mutta rennon siisti pukeutuminen (pukumiehetkin ovat ihan jees ;) )
* ikää n. 40 v
* sporttinen, raikas, puhdas, hyväntuoksuinen, ja muullakin tavalla miellyttävä olemus
* pilke silmäkulmassa ja söpö hymy :)
Katson miehiä, ja saatan hymyilläkin söpön kohdatessani, mutta en erityisesti mene juttelemaan mitään (ellei ole mitään tilanteeseen sopivaa sanottavaa).
Olen naimisissa oleva perheenäiti, mutta katsoahan saa aina ;)
- mielellään mustat hiukset, ei mikään perus lyhyt hiusmalli (vähän pidempi on parempi), ei varsinkaan kalju!
- ei paljon partaa tai ei ollenkaan
- aika pitkä/pitkä
- laiha, six pack
En tykkää sähläreistä ja levottomista. Eli ei saa tehdä levottomasti monta asiaa yhtä aikaa (tyyliin naputtaa sormella jutellessa tai nykiä kauluksia hermostuneen oloisena yms.).
Pidän lihaksikkaasta yläkropasta ja sopusuhtaisesta vartalosta. Normaalimittainen tai vähän pidempi mies on ok.
Mielummin väreiltään vaaleahko kuin tummempi. Ruskeat silmät eivät vetoa (itselläni on ruskeat), vaan enemmänkin siniset.
Kasvoiltaan liian kauniita/komeita miehiä kartan, kasvoissa pitää olla jotain särmää. Leuaton ja kaulaton mies ei vetoa ollenkaan, eikä myöskään korkeaotsainen tai "hevosnaamainen". Muuten kasvoilla ei ole niin suurta merkitystä.
Pitkä ja lihaksikas, huumorintajuinen ja hymyilevä. Kesäisin aina ilman paitaa ja muutenkin tiukoissa vaatteissa. Ihan unelmamies minulle. Taidetaan kyllä tykätä puolin ja toisin..
180-185 cm olisi sopiva minulle. Sitä lyhyemmät eivät sytytä yhtään. En vaan osaa ajatella jotain 170 pitkää miestä millään tavalla seksikkäänä. Kaiken lisäksi tuntuvat olevan enemmän tai vähemmän neuroottisia omasta pituudestaan ja yrittävät päteä jollain tavalla, tai esittää machoa. Minulle siis pitkä mies, kiitos.
-sporttinen (itsekin olen;)
-harteikas
-pitkä, n. 180cm
-pilkettä silmäkulmassa ja huumorintajuinen
-hyvä maku pukeutumisessa (sopivasti trendikäs;)
Sellainen mies mulla jo on;)
Ei ole mitään tiettyä ja kokonaisuus ratkaisee, mutta nyt jotain yleispiirteitä..
- pitkähkö (180cm on jo minulle pitkä kun olen tappi itse)
- sopusuhtainen = ei liian laiha, ei liian bodattu, ei liikalihava. Muutama "ylimääräinen" elopainokilo ei haittaa yhtään, mies saa olla "miehen kokoinen"
- harteikas, ei siis mikään kaappi vaan luontaisesti leveäharteinen mies
- ryhdikäs (ei tarvi olla mikään suora kepakko, mutta ei saa olla velttokaan)
- hymy
- hyvännäköinen parta tai sänki lisää miehekkyyttä, mutta ei ole millään lailla pakollinen
- siisti tukka, mutta ei tällätty. Rakastan komeita, pitkiä tukkia, mutta tuulenpesät ei ole hienoja. Lyhyeksi leikattu voittaa kyllä. Siilistä tai kaljusta en yleensä välitä erityisesti, mutta joillekin ne sopivat paremmin kuin pidemmät mallit.
turnoffeja on vaaleat ripset tai täynnä pisamia (ginger), pystynokka, liiallinen sliippaus tai lemuaminen kilometrin päähän, on se sitten vanhaa viinaa, vanhaa hikeä tai maailman kalleinta colognea.
* kunnolliset olkapäät
* isot kädet ja pitkät sormet
* lihaksikkaat käsivarret
* kalju tai lyhyt siili
* ruskeat silmät ja pitkät silmäripset
* kunnollinen leuka
* pituutta mielellään yli 180
* normipainoinen
* litteä vatsa, pieni pyöreys kuitenkin ok
* ruskettunut
* hoidetut hampaat
* määrätietoinen olemus ja käytös
* suloinen hymy
* katselee suoraan silmiin
* miehinen ääni, kimitys on todellinen turn-off
* siistit vaatteet, farkut on ok
Nämä kun saa samaan pakettiin, niin taatusti pää kääntyy ja katse viipyy...
vastauksista. Niitä oli oikein mukavaa lueskella ja huomata, että erilaisille miestyypeille löytyy ottajansa ja katselijansa. Niin sen pitää ollakin.
Kolmenelonen kysyi, millaiset naiset saavat minun pääni kääntymään. Vastaanpa nyt siihen, vaikka se ei varsinaisesti alkuperäiseen kysymykseeni liitykään. Kolmekasille puolestaan voisin vastata, että kuulemani mukaan olen aika pitkälti sellainen, kuin listasit.
Olen aina ollut heikkona normaalivartaloisiin, tai hoikkiin naisiin. Liian laiha ei kuitenkaan mielellään saisi olla, jos siihen vaan jotenkin itse pystyy vaikuttamaan. Kyllä naisessa pitää olla kosketeltavaa ja katseltavaa, sylissä pidettävää. Pitkä ja hoikka nainen on parhaimmillaan tosi upea ilmestys, mutta toisaalta taas pieni ja sievä nainenkin saa ajatuksen ja katseen harhailemaan. Sellainen taskuvenus :) Hiusten värillä tai pituudella ei niin valtavasti väliä ole, kunhan sopivat muuhun kokonaisuuteen. Luonnonvaalea, suora ja puolipitkä tukka on kyllä tosi kaunis…
Lyhyt punainen (tai joku muu huomioväri) pörrötukka puolestaan on aikamoinen kauhistus. Jostain syystä sitä tyyliä tuntuvat suosivan sellaiset muutenkin mielestäni eivät-niin-erityisen-hyvännäköiset naistyypit, eli pyöreät ja tasapaksut. Mistään amatsonityypeistä en ole koskaan perustanut, vaikka sellainen rinnalleni saattaisi käydäkin, itsekään kun en ole ihan heiveröinen. Pidän siitä, että saan pitää naistani kainalossani ja olla se rotevampi osapuoli.
Kasvot, rinnat, lantion kaari ja vyötärö antavat kokonaiskuvan ja merkitsevät minulle paljon mutta olen ehdottomasti peppumiehiä. Sellainen sopivasti pyöreä pylly on todellinen katseenvangitsija. Rinnat saavat olla millaiset vain, ennemmin kuitenkin pienet kuin huomattavan isot. Puseron läpi näkyvät nännit ovat tosi kiihottavat, etenkin pienirintaisilla naisilla. Naisen niska on tosi kaunis, varsinkin jos kaula on pitkä ja hoikka. Sievällä naisella jos on ponnari, joka paljastaa sellaisen kaulan ja niskan, niin eihän sitä voi olla ihastelematta, tai jos on omasta naisesta kysymys, niin suutelematta ja näykkimättä.
Jostain syystä kiinnitän huomioni myös käsivarsiin ja käsiin yleensäkin. Jäntevät, hyväkuntoiset käsivarret, joista lihakset erottuvat hieman, ovat kauniit. Liikaa lihaksia ei naisessa kyllä tarvitse olla näkyvissä, se lakkaa muuten olemasta kaunista. On pakko sanoa, että vaikka vartalosta ei juuri muuta näkyisikään vaatteiden alta, niin käsivarret ja kaula kertovat aika paljon. Jos ne ovat sellaiset pullamössömaiset, niin todennäköisesti muukin osa vartalosta on sellainen.
Kaikenlaiset lävistykset kasvoissa kammoksuttavat. En vaan osaa ajatella niitä millään tavalla kauniina, tai jotain kasvonpiirteitä korostavina. Nänneissä tai navassa ne ovat ok, intiimialueella en ole niitä nähnytkään. Jostain syystä ne kasvolävistykset ja aiemmin mainitsemani lyhyt punainen tukka kulkevat aika usein käsi kädessä. Tai pää päässä pikemminkin. Naisellisen naisen leuka ei ole leveä, eikä hallitseva, ennemminkin siro. Nenällä ei ole minulle niin suurta merkitystä.
Lienee aika kliseistä sanoa, että kokonaisuus ratkaisee mutta niin se vaan on. Luettelin tuossa äsken ison listan asioita, joista pidän mutta se ei suinkaan tarkoita, että jotenkin ”vaatisin” niitä, ennen kuin voin ihastua tai tykästyä, ei suinkaan. Tai, että nainen ei ole kaunis jos noita ominaisuuksia ei ole. Tämän ketjun tarkoitus kun oli listata niitä katseenvangitsijaominaisuuksia, niin siinä niitä nyt tuli. Kaikesta listaamisesta huolimatta en pidä itseäni pinnallisena tyyppinä, enkä ole koskaan kuullut sellainen olevanikaan. Se ei kuitenkaan tarkoita, ettenkö omaksi huvikseni voisi tällaista tehdä.
Niin. Se pieni flirtti ja pilke silmäkulmassa ja suupielissä merkitsee myös todella paljon. Se antaa naisestakin itsevarman ja iloisen – eläväisen- kuvan, ja se taas on pelkästään plussaa. Katselen mielelläni naisia aina, kun se on mahdollista. Tein niin jo silloin, kun vielä olin naimisissa, enkä näe siinä mitään pahaa. Nykyisellään siinä on mukana ajoittain vähän toisenlainenkin pilke…
Kiva, kun kevät ja kesä on tulossa. Olen hyvän ruoan ja viinin ystävä, kesäisin pääsee useammin syömään ja nautiskelemaan myös silmillään. Nautitaan siitä.
Piirteet jotka sytyttää:
- Pituus pitää oll yli 180 cm
- Ei laiha, ennemmin jopa vähän mahaa, tosin sekään ei suositeltavaa mutta parempi kuin liian laiha
- Tyylikkäät, puhtaat ja istuvat vaatteet. Mikä sen kamalampaa kuin liian pitkät puvuntakin hihat, 80-luvun nahkapusakkatakki tai liian lyhyet farkut.
- Tykkään miehekkäistä miehistä.
- Liiallinen trendikkyys on ehdottomasti epäseksikästi ja total turn off
- Hymyilevä mies on seksikäs
Ei, en koskaan juttele "kiinnostaville" mieheille, koska olen naimisissa, enkä etsi muuta seuraa kuin oma mieheni.
Siis leveät hartiat, lihaksikas, mutta ei liikaa (ei siis sen näköinen, että kaikki vapaa-aika menee punttiksella ja lihakset hankittu hormonipillereillä). Pituutta pitäisi olla ainakin yli 185 cm. Tykkään tummista miehistä, omani tosin on ristiverinen. Viiksistä ja parrasta tykkään, ei ne toki kaikille sovi mutta on "miehekkäät". Katson myös miehen pukeutumista, olen itse rock-henkinen motoristi, joten sen oloiset miehet kiinnostaa. Jos mies on sen näköinen, että peilin edessä on vietetty pidempään kuin vaimo aamulla niin ei kiinnosta pätkän vertaa, ei siis liian sliipattu. Eikä saa olla ns. liian hyvän näköinen, tätä kuvaa ehkä lause: hyvännäköinen, mutta ei tiedä sitä itse, eli vähän renttu. Myöskään kauluspaitaiset tai marimekkoon pukeutujat ei kiinnosta.
Helvetti teitä on vaikea miellyttää.
Miksi ette itse puetuta miehiänne, jos niiden pitää olla jonkin tietyn tyylisiä?
Kamalaa jos mies ei itse saa pukeutua niinkuin tahtoo. Miten mies voi olla miehekäs, jos nainen pukee hänet? Kyllä. Luulempa vain että puette miehenne. Niin hyvää flaksia ei voi löytyä että kaikki nuo mainitsemanne ominaisuudet täsmää.
Täytyy tähän väliin huomauttaa että ap, ei ole kovinkaan miehekästä juoda viiniä. Tulee helposti sellainen arty farty fiilis.
T: 11cm mies
Helvetti teitä on vaikea miellyttää.
Miksi ette itse puetuta miehiänne, jos niiden pitää olla jonkin tietyn tyylisiä?Kamalaa jos mies ei itse saa pukeutua niinkuin tahtoo. Miten mies voi olla miehekäs, jos nainen pukee hänet? Kyllä. Luulempa vain että puette miehenne. Niin hyvää flaksia ei voi löytyä että kaikki nuo mainitsemanne ominaisuudet täsmää.
Täytyy tähän väliin huomauttaa että ap, ei ole kovinkaan miehekästä juoda viiniä. Tulee helposti sellainen arty farty fiilis.T: 11cm mies
Tämä gallup vain paljastaa, että naiset osaavat olla yhtä pinnallisia kuin miehetkin vaikka useimmat miehet ovat tuudittautuneet siihen luuloon, että mies saa olla minkänäköinen rumilus ja kaljamaha, mutta naisen pitää olla kaunis ja timmi.
Mut tässähän kysyttiinkin nimenomaan ulkonäöstä ja tuli ihanan rehellisiä vastauksia!!
Tuskimpa silti monellakaan on noin ulkoisesti upeeta urosta itsellään.:-)
alkoholiannos käsissään tupakansavussa. Terassille tullaan olemaan pitkään ja yli yhden alkoholiannoksen nautittua urheilu ennen tai jälkeen ei hyödytä.
Urheilijana vähän naurattaa nämä "urheilulliset" uroot ja naaraat. Ehkä teikäläisille urheilullisuus on golf-paita ja purjehduskengät.
ruskeatukkainen, nauravasilmäinen (ja musikaalinen).
Tuo on totta. Pappamaisia ukkoja.