Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

saako sairaslomalla mielestäsi käydä ruokakaupassa?

Vierailija
19.04.2011 |

Esim, jos olet flunssan takia työkyvytön?

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
19.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni myös aina kynnys lähteä, kun on sairaana. Mutta eikös sitä oman voinnin mukaan eletä ja ruokaakin on syötävä =)

Vierailija
2/27 |
19.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos ei kukaan tuo ruokaa

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
19.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisin kuitenkin aika varovainen. Sain edellisessä työpaikassa nimittäin hirveän ryöpytyksen, kun hoidin sairaslomalla erään muuttoon liittyvän asian.

Vierailija
4/27 |
19.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

no joku mahatauti on ehkä erikseen ja muut erittäin helposti tarttuvat taudit mutta normaalissa flunssassa kyllä. Shoppailu sitten eri juttu, jos siis on esimerkiksi flunssassa.

Eri tyyppisissä sairaslomissa tuo kaupoissa käynti on eri tavalla "sallittua" mielestäni.

Vierailija
5/27 |
19.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten ihmeessä sitä edes kauppaan jaksaisi lähteä, jos ei kerran töihinkään kykene.

Vierailija
6/27 |
19.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei voi olla oikeesti sairas jos on nälkä.

Vierailija
7/27 |
19.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

monilla kun on ne lapsetkin ruokittavana vaikka olisi miten sairas itse! Kummallista jos tosiaan jonkun työkaverit kyttäävät tuollaista...

Vierailija
8/27 |
19.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta jos mies on viikon työmatkalla ja itse on lapsien kanssa kotona, niin joskus voi olla pakko käydä jotain sapuskaa hakemassa.

Vierailija
9/27 |
19.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos minä sairastun, käyn varmasti kaupassa. Mies on arkiviikot työmatkalla, ja 4 lasta perheessä. Kaapit eivät täyty itsestään. Jos taas mies sattuu olemaan kotona, hän hoitaa kauppareissut kun olen sairas.

Ihan tilanteesta riippuu "voiko" sairaslomalla käydä kaupassa.

Vierailija
10/27 |
19.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi joutua käymään myös lääkärissä, pankkiautomaatilla, apteekissa ja ruokaa ja juomaakin on hankittava, jos kotona on loppu. Ja lääkärissä voi käydä vaikka julkisilla kulkuvälineillä, jos omaa autoa ei ole, ei pysty ajamaan tai ei ole varaa taksiin. Kaikkea tätä olen tehnyt yksinasuvana, sukulaiset kaukana. Eikä aina ole ollut helppoa esim. kovassa kuumeessa, mutta pakko on ollut.

Vierailija
11/27 |
19.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Melko vaikeaa olisi elämä ollut jos olisi pitänyt neljän seinän sisällä pysytellä koko aika.

Vierailija
12/27 |
19.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten ihmeessä sitä edes kauppaan jaksaisi lähteä, jos ei kerran töihinkään kykene.

kauppaan on kyllä pakko mennä vaikka kuumeessa, jos lapsille ei ole mitään ruokaa.

Vierailija
13/27 |
19.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin en pysty menemään kauppaankaan. Mies käy. Jos on yksin, niin tilanne on tietenkin toinen. Kuten on jo sanottu, niin pakkohan se on sinne kauppaan mennä. Eikä tätä voi tietenkään kukaan kieltääkään.

Vierailija
14/27 |
19.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ollaan joskus oltu miehen kanssa hirveässä vatsataudissa yhtä aikaa, mutta pakko siitä oli minun lähteä käymään kaupassa ja apteekissa, kun olin vähän parempikuntoinen.

Vierailija
15/27 |
19.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakkohan siellä kaupassa on käydä ja esim apteekissa hakemassa lääkkeet vaikka olisikin kuumessa.

Ei kaikilla ole miestä tai muita hyysääjiä auttamassa.

Vierailija
16/27 |
19.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ehkä max puoli tuntia ja työpäivä 8 tuntia. joten ei oikein voi verrata.

Vierailija
17/27 |
19.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

muutama vuosi sitten masennuksen takia. Se oli aivan hirveää aikaa ja olisin vain lukittautunut kotiin, omaan sänkyyn... Lääkäri oli kuitenkin sanonut miehelleni, että kaikenlainen toiminta on suotavaa ja kuntouttaa. Erityisesti semmoinen mikä saattaisi olla mieleistä.

Mies käytti minua kaupoissa, lenkillä, tapahtumissa jne. Mikä oli hyvä, sillä näin kosketus ihmisiin säilyi ja se paniikki joka minulle tuli joka kerta, kun joku puhui minulle jotain hälveni pikku hiljaa.

Luulen, että jos sinulla on sairastodistus, niin voit käydä ihan missä haluat eikä siihen ole kenelläkään mitään sanottavaa. Ei ole pakko olla kuolemankielissä, jos on töistä poissa.

Vierailija
18/27 |
19.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

leikkauksen takia. Kyllä oli pakko käydä kaupassa, ei riittänyt ruokavarastot kuukaudeksi.

Tottakai ruokakaupassa on käytävä, vaikka olisi vatsataudissa, niin kyllä sitä jaffaa voi hakea.

Eri asia sitten, jos soittaa aamulla, että oon flunssassa, en tuu, ja lähtee vaateostoksille kiertelemään koko päiväksi...

Vierailija
19/27 |
19.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki sairaspäivät on roikuttava baareissa.

Seuraisit aikaasi.

Vierailija
20/27 |
19.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäähän sitä jaksaa sielä lääkärin/hoitajan vastaanotollakin käydä! ja mahdollisesti sen jälkeen apteekkiin!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän yksi