Mikä voi olla parempaa kuin kotona olo omien lasten kanssa
En ymmärrä nykyajan harrastuksia, kyllä kotitöistä saa koko perheen harrastuksen.
Kommentit (27)
Saat ihan rauhassa tykätä omasta elämästäsi, sinunhan se on. En vain käsi mistä nykäisit tuon, että laittaisin lapset äkkiä kokopäivähoitoon? Olen kotona niin kauan kuin se on järkevää, mielellään omasta puolestani pitkään. Siihen kuitenkin vaikuttavat monet asiat koko perheessä.
Enkä yhäkään kieltänyt harrastuksia. Joskin olen sitä mieltä, että ihan pienet eivät niitä tarvitse ja isompienkaan ei tarvitisi niissä jatkuvasti juosta. Mutta en kiellä niitä, koska ei se ole asiani ja hyviä ne ovat jos niistä nauttii.
Et lukenut mitä ap kirjoitti mutta kehotit minua lukemaan paremmin. Yritäppä tässä keskustella :D
Oletin että sinäkin kuulut näihin jotka ovat hetken kotona ja lapset hoitoon koska en tunne ainuttakaan osa-aikaista työtä tekevää äitiä, harmillista. Tarkoitan hoitovapaan jälkeistä aikaa.
[i
Et lukenut mitä ap kirjoitti mutta kehotit minua lukemaan paremmin. Yritäppä tässä keskustella :D
Oletin että sinäkin kuulut näihin jotka ovat hetken kotona ja lapset hoitoon koska en tunne ainuttakaan osa-aikaista työtä tekevää äitiä, harmillista. Tarkoitan hoitovapaan jälkeistä aikaa.
[/quote]
laitoin vain luettuani ap:n viestin. Muita viestejä en lukenut.
Osa-aikatyö olisi mukavaa, mutta omalla alallani harmillisen hankalaa. Olen työssä, jossa päivän lyhentäminen ei käytännössä onnistu. Voisin tehdä keikkafirmalle hommia esimerkiksi osana päivistä, mutta se on mielestäni tosi raskasta ja epävarmaa. Saisin myös huonompaa palkkaa.
Sellaista vaihtoehtoa olen miettinyt, että ottaisin kotiin vieraita lapsia hoitoon. Sitten saisin pidennettyä kotona vietettyä aikaa, mutta tekisin samalla työtä.
Mutta katsotaan.
(tarkoitin paremmi lukemisella ainoastaan sitä, etten mielestäni vihjannut olevani ap. Sen saattoi muista viesteistä tulkita ilmeisesti niin, mutta se ei liene minun vikani, kun en väittävyt itseäni ap:ksi.)
laitoin vain luettuani ap:n viestin. Muita viestejä en lukenut.
Osa-aikatyö olisi mukavaa, mutta omalla alallani harmillisen hankalaa. Olen työssä, jossa päivän lyhentäminen ei käytännössä onnistu. Voisin tehdä keikkafirmalle hommia esimerkiksi osana päivistä, mutta se on mielestäni tosi raskasta ja epävarmaa. Saisin myös huonompaa palkkaa.
Sellaista vaihtoehtoa olen miettinyt, että ottaisin kotiin vieraita lapsia hoitoon. Sitten saisin pidennettyä kotona vietettyä aikaa, mutta tekisin samalla työtä.
Mutta katsotaan.
(tarkoitin paremmi lukemisella ainoastaan sitä, etten mielestäni vihjannut olevani ap. Sen saattoi muista viesteistä tulkita ilmeisesti niin, mutta se ei liene minun vikani, kun en väittävyt itseäni ap:ksi.)
Kun vois tehdä esim 6-tuntista työpäivää tai 3-päiväistä työviikkoa. Pääsis välillä tästä hullunmyllystä ja lasten kiljunnasta pois, tekemään sitä mihin on saanut koulutuksen ja mistä omana itsenään tykkää.
tulee mieleen aika helkkarin monta asiaa.
Lapsi on uhmaiässä joten jollei olisi pakko, en viettäisi kotona hetkeäkään ylimääräistä.
Kiva menn' aamulla töihin kun saa lykätä kiukuttelevan, raivoavan ja uhmaisen 3 vuotiaan päiväkotiin purkamaan pahimmat uhonsa.
Ja joo, koen silti olevani hyvä äiti.
Ja lapset viihtyvät myös. MUTTA kun lapset ovat aina kotona kaksi pienintä(2 ja 5v)ja 7v käy 4t päivässä eskarissa niin jää aikaa myös harrastaa. Kun aina ollaan kotona niin parina iltana viikossa oleva harrastus tuo mukavan lisän lapsen viikkoon. Varmaan olisi eri asia jos olisivat kokopäivähoidossa. Kotona ei tietenkään olla kokopäiväisesti vaan ulkoillaan, käydään asioilla, uimahallissa, kirjastossa, puistossa, kavereilla yms. mutta siis silti!
Kyllä mulla ainakin alkaa 5 vuoden jälkeen pikkasen pää hajoilla... Vanhin lapsista koulussa, nuorin 2v. Pikkulapsille varmaan riittääkin kodin virikkeet, mutta entäs äiti?
En siis ole töissä, vaan hoitovapaalla vielä.