Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

alkuraskauden vuotoa vai ei??!!!!

Vierailija
19.04.2011 |

Heips.

Eli tälläinen tilanne meillä.. kaksi normaalia raskautta takana(viimeisin 10v.) ovat sujuneet ilman minkäänlaista vuotoa tai muita ongelmia. Puoli vuotta sitten poistatin kuparikierukan,toiveena raskaus. Plussasin 5.4 ja olimme onnesta sekaisin. Raskausoireet ilmaantuivat myös,rinnat todella arat,alavatsaa nippaili mukavasti ja älytön väsymys. Viime viikon ke kävin töissä vessassa ja järkytys oli suuri kun pyyhittäessä jäikin verituhru paperiin. Vuorokauden tuli aivan pientä vuotoa ja vain pyyhittäessä. Sitten to iltana vuoto runsaantui limaveri vuodoksi,mutta en kuitenkaan tarvinnut edes sidettä,vaan joka kerta kun kävin vessassa,sitä limaa tippui vähän pönttöön. Vatsaa välillä juhmi. Pe aamuna soitin terkkarin lääkärille ja pääsin käymään. Teki sisätutkimuksen ja totesi,että luultavasti keskenmeno. Ei kuulemma kannattanut vielä ultrata,sanoi vaan että jos vuoto loppuu yhtäkkiä,sitten uudestaan. Kuinka ollakkaan,vuoto loppui jo lauantaina,mutta niin loppuivat myös mm. rintojen arkuus,väsymys on kyllä vieläkin. Soitin siis jälleen ma lääkäriin joka nyt antoi ajan gynelle ultraan,koska ei itse osannut..! Eli to selviää kaikki,mutta asia vaivaa niin hirveästi,että ajattelin kysellä muiden kokemuksia vastaavasta..??? Ensin tavallaan suree keskenmenoa ja sitten taas herääkin toivo,josko siellä vielä oliskin elämää! Ootteko saaneet esim."tuomiota" keskenmenosta ja sit kuitenkin kaikki mennyt hyvin?? Ja muitakin kokemuksia ottaisin kiitollisena vastaan!

-Eikku-

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
19.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli olin rv.6 silloin kun vuoto tuli. Ihmettelen vain voiko noin vähäisellä vuodolla selvitä km:sta..

Ja kuinka pian raskaushormoni poistuu elimistöstä km:n jälkeen..??

Tää on niin hirveetä tää epätietoisuus!!!

Voimia kaikille km:n kokeneille ja onnea kaikille plussanneille!

-Eikku-

Vierailija
2/8 |
19.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ekassa raskaudessa -02 limaista vuotoa viikolla 10 seassa kirkasta verta. neuvolassa sanotiin että kuullostaa km:lta ruskea tuhruvuoto jatkui viikon verran...sitten ultrattiin ja kaikki oli hyvin :) terve poika syntyi rv 39+6

seuraavassa raskaudessa ei vuotoja kaikki sujui ok.

Kolmannessa vuotoja viikoilla 6, 9 ja 12 pääsin ultraan vasta vkon 12 vuodoista ja jällen kaikki hyvin.

viime vuonna näihin aikoihin plussasin taas. vuoto alkoi vkolla 6 oli alusta asti kirkasta verta,ei tuhruja ,hiukan limaista mutta selkeästi veristä.vuoto oli melko niukkaa ja loppuikin päiväksi välillä ja alkoi taas...silloin kyseessä oli keskenmeno..

myt neljännessä raskaudessa vuotoja ei ole ollut.... en tiedä oliko tästä nyt mitään apua,mutta nain meni mulla... Toivopttavasti kaikki menee hyvin ja pieni jaksaa pysyä kyydissä voimia!! toivottelee Runo rv 36+6

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
19.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla aiempi raskaus sujui myös ihan oppikirjojen mukaan. Toisen raskauden ajan vuoti vähän väliä verta, syytä ei koskaan löydetty mutta terve lapsi syntyi. Eli älä vielä sure, kaikki voi olla hyvin:)

Vierailija
4/8 |
19.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valtavasti helpottaa jakaa näitä tunteita ja kokemuksia muiden kanssa.

Ei tätä huolta varmaan muut ymmärrä kuin vastaavan kokeneet.. Oon ollu niin masentunut ja ahdistunut,ettei oikeen mitään jaksa edes tehdä. Kauheesti ei uskalla toivoa antaa mahdolliselle raskauden jatkumiselle,ettei taas tipu kovaa ja korkeelta =/ mutta jollain tavalla pieni toivo herää sisällä kun kuulee toisten kertomuksia kuinka kaikki on mennytkin hyvin =)

Kiitos toivosta ja onnea synnytykseen!! =)

-Eikku-

Vierailija
5/8 |
19.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

minulle kävi toisessa raskaudessani juuri samalla tavalla. Ruskeaa ja jopa punaista vuotoa tuli muutaman päivän ajan rv 5+3 - 6 tienoilla. Menin varhaisultraan sen vuoksi ja lääkäri totesi ennen ultrausta, että ei tuo sun tilanne kovin lupaavalta näytä. Ultrassa näkyi kuitenkin "jotain" joka jatkui ihan normaalina raskautena täysiaikaiseksi :) Vuoto loppui muistaakseni samana iltana kun kävin ultrassa.

Vierailija
6/8 |
20.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kävin tänään jo yksityisellä kun halusin että mies pääsee mukaan (en ois pystyny yksin menemään) ja saan sen mielenrauhan..

kyllä se km oli kun ultralla katsottiin ja kävin myös verikokeessa tarkistamassa raskaustestin,negatiivinen. =( silti helpotti huomattavasti se ,että sai kuitenkin tietää,ettei mitään oo jääny sisään ja oli normaali km..

joten,eiköhän se aurinko vielä risukasaankin paista ja meille plussaonnea tuo =)

ISO KIITOS teille jotka jaksoitte kannustaa,vaikka nyt kävikin näin

Vierailija
7/8 |
21.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tosi pahoillani puolestanne...

Hienoa,että jaksat olla kuitekin positiivisella mielellä,toivon todella,että saatte pian taas iloisia uutisia plussan merkeissä ja tuhisevan käärön syliinne. :O)

Voimia ja jaksamisia sinne.

Aurinkoista ja lämmintä kevättä,toivottelee Runo

Vierailija
8/8 |
06.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen myöhään liikenteessä, mutta aattelin josko tästä olis jollekin muulle apua - ja mulle keino jälleen kerran purkaa ajatuksia asiasta.. Mulla meni raskaus kesken 8+2 viikolla jotakuinkin ja mulla alkoi se pienenä tuhruna yhtenä keskivikkona jonka huomasin pikkuhousuissa. Oli tuhrua muutama päivä ja pe pojan neuvola-ajalla kyselin samalla et miten on, mitä tehdään. Viikonlopun yli edettiin ja vuoto vain runsastui. Ma soitin sitten päivystykseen ja ennen sitä tuli suurin osa pois. Ke - viikko keskenmenosta, oli lääkäriaika ks:ssa joka totesi että mitään ei ole enää, on tyhjentynyt kokonaan. Ja siitä viikko etiäpäin niin vuoto loppui. Itse olen kaipaillut vähän jotain paikkaa jossa vois asiaa vähän puida mutta ehkä kaikkein paras terapia on seuraava onnistunut raskaus. Sitä siis suunnittelemaan ja toivotan kaikille saman kokeneille voimia ja hyvää kesää - kaikesta huolimatta!