Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tällaisen ehdokkaan te persut menitte sitten äänestämään. Kiva. Juha Eerolan blogista -->

Vierailija
19.04.2011 |

Kokoomus ilmoitti vihertävänsä. Tällä kertaa Kokoomus ei valehdellut, vaan asettui vihreiden kanssa samaan rintamaan ajamaan sukupuolineutraalia avioliittolakia Suomeen.

Olen tässä asiassa hyvin vapaamielinen. Suhtautumiseni homoihin on suunnilleen samaa luokkaa kuin Jehovan Todistajiin. Tehkööt mitä haluavat, mutta minun luukustani sitä vartiotornia on turha yrittää sisälle tyrkätä.

Heinäkuun ensimmäisenä viikonloppuna pidettiin Helsingissä joku homojen pridefestivaali, tai vastaava. Miksi ihmeessä tuollaisia pitää järjestää, jos kuitenkin koko ajan painotetaan, että halutaan vain samoja oikeuksia ja samaa suhtautumista, kuin mitä normaalitkin ihmiset saavat? Heterona olemiseen kuuluu olennaisena osana juuri se, että ei joka käänteessä alleviivata sitä, että minä olen hetero, kunnioittakaa ylpeyttäni olla mitä haluan. Miltä kuulostaisi joku vitun heteromarssi Helsingissä?

Pridekulkuetta vastaan suunnattu kaasuisku sai sateenkaariväen kyynelehtimään. Minua järkytti enemmän se, että iskun uhreiksi oli joutunut myös alle kolmevuotiaita lapsia. Siis järkytti se, että joku vie noin pieniä lapsia tuollaiseen tilaisuuteen. Aivan sama olivatko itse kulkueessa, vai katsomossa. Seksiasiat on aikuisten juttu ja pedofilia on rikos. Lapsensa tuollaiseen tilaisuuteen vievät eivät ansaitsisi adoptio-oikeutta. Biologisen lapsen voi valitettavasti yhä vieläkin hankkia näköjään kuka tahansa.

Perun hieman aiempia puheitani. Totta kai homouttaan pitää alleviivata! Jos minä olisin homo, pukeutuisin juuri samalla tavoin kuin Tom of Finlandin teoksissa pukeudutaan. Eli välillä en siis pukeutuisi kuin saappaisiin ja lakkiin. Olisin oikea Rob Halford –tyyppinen nahkarankaisija, enkä mikään geelipäinen hinttari.

On eräs asia jossa homot ja heterot ovat valitettavan epätasa-arvoisessa asemassa. Jos kaksi miestä, tai kaksi naista muuttaa yhteen asumaan, eivät toisen osapuolen saamat tulot mitenkään vaikuta Kelan tai muiden yhteiskunnan tukiverkostojen avustuksiin. Sen sijaan jos mies ja nainen asuttavat samaa ruokakuntaa, katsotaan heidät aina avopariksi. Tällöin toisen osapuolen saama palkka vaikuttaa myös tämän toisen henkilön saamiin avustuksiin, vaikkei näiden kahden välillä mitään suhdetta olisikaan. Mielestäni seksuaalista tasa-arvoa ajavien punavihreiden ja muiden kokoomuslaisten pitäisi ottaa tämäkin asia huomioon. Samassa asunnossa asuvien, samaa sukupuolta olevien henkilöiden tulojen on vaikutettava toisiinsa.

Länsimaisen filosofian isä, Platon, paukutti antiikin Kreikassa pikkupoikia takapaksiin ja yhä vieläkin hänen teoksiaan luetaan maailman yliopistoissa. Profeetta Muhammed nai yhdeksän vuotiaan Aishan, eikä se ollut rikos ja vieläkin Muhammedin pedofiiliksi epäileminen tuo rangaistuksen itse epäilijälle. 1970 luvulla homous oli Suomessa rikos ja vielä -80 luvullakin mielisairaus. Muuttuuko ihminen ja mihin suuntaan voi viedä huomispäivän tie?

Kommentit (60)

Vierailija
41/60 |
19.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi olla, että siellä ollaan aika hiljaista poikaa ja istutaan kiltisti paikoillaan.

Tero

Vierailija
42/60 |
19.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

No persuillahan pyyhkii sitten hyvin!!!

en ole persujen kannattaja mutta mielestäni juho on heistä fiksummasta päästä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/60 |
19.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekin joskus ihmettelen mitä niin erityistä homoudessa on, että sen takia pitää marssia ja sitä pitä tuoda esiin joka tilanteessa. Eivät useimmat heterotkaan korosta seksuaalisuuttaan joka välissä, sitä pidetään mauttomana. Yleensäkin mitä isomman haloon ihminen seksuaalisuudestaan tekee, sitä typerämmältä hän vaikuttaa.

Minun puolestani kaikki kukat saavat kukkia, mutta seksiä voisi olla vähän vähemmän katukuvassa.

Vierailija
44/60 |
19.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei ne lapsiperheet välttämättä olleet juuri sitä katsomassa, vaan sattumalta paikalta muissa asioissa ja pysähtyivät odottamaan että pääsisi jatkamaan matkaa.

Vierailija
45/60 |
19.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitä pahaa tekstissä on. Täyttä totta. Lapsia ei pidä viedä mielenosoituksiin, jonka aiheena on SEKSUAALINEN suuntaus. Se ei kuulu alle kouluikäisten lasten maailmaan. Teksti ei ole erityisen hyvin kirjoitettu, mutta sen tarkoitushan on provosoida, ja siinä se näköjään onnistuu. Kaikilla tuo luetunymmärtäminen ei näytä olevan hallussa...

Vierailija
46/60 |
19.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekin joskus ihmettelen mitä niin erityistä homoudessa on, että sen takia pitää marssia ja sitä pitä tuoda esiin joka tilanteessa.

saada samat IHMISOIKEUDET kuin muutkin ihmiset. Tsiisus.

Vierailija
47/60 |
19.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikä olleet esim. ohikulkumatkalla?

Vierailija
48/60 |
19.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekin joskus ihmettelen mitä niin erityistä homoudessa on, että sen takia pitää marssia ja sitä pitä tuoda esiin joka tilanteessa.

saada samat IHMISOIKEUDET kuin muutkin ihmiset. Tsiisus.

Asutko Ugandassa vai mikä ongelma sinulla on. Suomessa homoilla on aivan samat ihmisoikeudet kuin heteroillakin. Tsiisus tosiaan.

Vierailija
49/60 |
19.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Seksiasiat on aikuisten juttu ja pedofilia on rikos."

Miten hemmetissä pedofiliakin tähän kuuluu? Alan kohta oikeasti itkemään kun ajattelen että tuo päättää suomalaisten asioista.

Vierailija
50/60 |
19.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa homoilla on aivan samat ihmisoikeudet kuin heteroillakin. Tsiisus tosiaan.

Oikeus avioliittoon on YK:n ihmisoikeuksien julistuksessa. Homoilla ja lesboilla ei ole samanlaista aviolitto-oikeutta kuin heteroilla kahdestakin näkökulmasta. Ensinnäkin juridisesti oikeudet eivät ole täysin samat, ja toiseksi, erilliset nimitykset liitolle altistavat syrjinnälle.

Vierailija
51/60 |
19.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tosiaan kannata persuja, mutta tuossahan oli paljon asiaa. Paljon tässä maassa on vielä tehtävää suuntaan jos toiseenkin, mutta eniten persujen puuhissa pelottaa tuo takapajuisuus. Miten kukaan nainenkaan on äänestänyt niitä vanhoja, kouluttamattomia miehiä?! Tänäänkin Hesarissa oli kuva Reijo Tossavaisesta, Kymen ääniharavasta. Tsiisus, sanon minä!!!

Vierailija
52/60 |
19.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

toimivuuden rajoja. Parempaa systeemiä ei ole, mutta ei tämäkään parhaaseen mahdolliseen lopputulokseen johda.

Vierailija
53/60 |
19.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

siellä kulkueessa. Jos tuolle linjalle lähdetään, niin sitten ei lapsia saa viedä häihinkään, koska siellä tulee esiin niiden ihmisten seksuaalinen suuntautuminen, kun naimisiin menevät.

Vierailija
54/60 |
19.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vähän ihmetyttää ettei hyvinkin älykäs ja talousasioissa pätevä Uusipaavalniemi tullut valituksi. Varmaankin epäselvyydet Curling-hallin kanssa vaikuttivat vähäsen mutta toisaalta esim. Kaikkosta eivät pienet poliisitutkinnat ja mahdollinen syyte suuremmin haitanneet.

Noista gay pride paraateista olen ajatellut että ne tarpeettomasti ärsyttävät ihmisiä ja tekevät homovastaisiksi. Se myös minun mielestäni heijastuu suhtautumiseen homojen kirkkohäihin jolloin mikään ei varmaan estäisi toistä pukeutumaan vaikka huntuun, ja sellaista moni ei välttämättä niin välittäisi nähdä.

Tarkoitan sellaisia flamboyant gay paraateja joista on kuvia vaikka Googlen kuvahaussa, en sellaisia suomalaisia joissa vaelletaan laiskasti farkuissa homokyltit kädessä.

Vierailija
55/60 |
19.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tosiaan kannata persuja, mutta tuossahan oli paljon asiaa.

Se on kirjoitus, jota Eerola hyvin todennäköisesti häpeää tulevina vuosina suunnattomasti, sitten kun joutuu pakostakin tutustumaan eduskunnassa itseään noin 100% fiksumpiin ihmisiin ja eikä elämä koostu enää hommalaisten kanssa komerorunkkaamisesta mamukysymyksen äärellä.

Vierailija
56/60 |
19.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

siellä kulkueessa. Jos tuolle linjalle lähdetään, niin sitten ei lapsia saa viedä häihinkään, koska siellä tulee esiin niiden ihmisten seksuaalinen suuntautuminen, kun naimisiin menevät.

Vierailija
57/60 |
19.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

järkkäs sen kaasuiskun itse saadakseen huomiota.Paras keino on vahingoittaa siinä samalla pikkulapsia.

Jos seksuaaliset vähemmistöt haluaa kaikin tavoin tulla samoin kohdelluiks kuin valtaväestö miksi ne järkkää tollasia lapsellisia ja mauttomia kulkueita.??Moni ihminen varsinkin vanhempi ei tiedä homoista tarpeeksi,he luovat mielikuvan juuri tollasten tilaisuuksien perusteella.Moni luulee et homojen elämä on riikinkukkosulka bikineissä hyppimistä ja vapaata seksiä kaikkien kanssa.Noiden kulkueiden lopettaminen antaisi heistä fiksumman ja asiallisemman kuvan.Ja totuudenmukaisemman.

Vierailija
58/60 |
19.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kai kasvata lapsiasi yhdessä miehesi kanssa? Sillä ei lasten tule nähdä seksuaalista suuntautumista missään tapauksessa, ei saa antaa nähdä että mies ja nainen voivat olla yhdessä ja kiinnostuneita toisistaan.

Mistä ihmeestä näitä aivopieruja oikein sikiää? Totta kai vähemmistöt "tyrkyttävät" omaa asiaansa niin kauan kuin heitä sorretaan, ja miksi ihmeessä ei homot saisi pitää ihan niin värikkäitä karnevaaleja kuin haluavat, onhan noita eri ryhmillä ties mitä muitakin tapahtumia, homoparaatit ovat sieltä harmittomimmasta päästä.

mitä pahaa tekstissä on. Täyttä totta. Lapsia ei pidä viedä mielenosoituksiin, jonka aiheena on SEKSUAALINEN suuntaus. Se ei kuulu alle kouluikäisten lasten maailmaan. Teksti ei ole erityisen hyvin kirjoitettu, mutta sen tarkoitushan on provosoida, ja siinä se näköjään onnistuu. Kaikilla tuo luetunymmärtäminen ei näytä olevan hallussa...

Vierailija
59/60 |
19.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

järkkäs sen kaasuiskun itse saadakseen huomiota.

Vierailija
60/60 |
20.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Protestointi on tässä vaiheessa turhaa, kun Persut ovat jo vallassa. Miehittämällä sisäministerin, puolustusministerin, maahanmuuttoministerin, ym. keskeisten ministerien paikat nämä tekevät protestoinnista käytännössä mahdotonta.

Sen jälkeen ei jää kuin väkivallaton vastarinta ja sabotaasi vastarinnan keinoksi. Jos Halla-aho ja aatetoverit saavat läpi lakko-oikeuden rajoitukset, niin se vie tehot väkivallattomasta joukkovastarinnasta. Sitten ei jää kuin väkivalta ja yksilöterrorismi.

Suosittelen passien uusimista.