Mitä mietlä olette lasten luokkaretkikassan kerryttämisestä myymällä erinäisiä tuotteita?
Myydän karkkeja, keksejä, mausteita, vessapaperia, pidetään myyjäisiä kaupan "eteisessä" jne.
Saako käydä kaupustelemassa ovelta ovelle vai pitääkö myydä vain tutuille ja sukulaisille?
Ärsyttääkö käydä kaupassa, jos näet myyjäispöydän?
Pitäisikö lasten vanhempien maksaa koko reissu ilman mitään myyjäisiä ja rahankeruuta?
Aloin pohtia asiaa, kun täälä yleinenmielipide on tuntunut olevan näin pääsiäisen alla että kerjääminen on saatanasta ja vieraat lapset eivät saa käydä pimpottelemassa ovikelloa.
Kommentit (24)
jos niihin luokkaretkiin kerätään rahat ihan vaan puhtaana rahana vanhempien pussista niin valitettavasti kaikki eivät pysty osallistumaan.
jos niihin luokkaretkiin kerätään rahat ihan vaan puhtaana rahana vanhempien pussista niin valitettavasti kaikki eivät pysty osallistumaan.
minullakin oli kolme sisarusta ja aika kalliiksi olisi tullut jos kaikkien luokkaretket oltaisiin maksettu suoraan omasta pussista. Muistaakseni myymisen ohella kuitenkin kerättiin kuukausittain joku pieni summa rahaa vielä kotoa tuotuna ala-asteella.
Meilläkään ei silloin vanhemmat osallistuneet itse myyntityöhön vaan itse me lapset kierreltiin myyden niitä pinsseja, arpoja, karkkeja ja ties mitä. Joskus autoin myös kavereita myymään omat tuotteensa, koska olin tosi supliikki pieni myyntitykki :)
Työpaikalla kaupustelun kieltäminen on kyllä ihan hyväkin juttu, usein kun saattaa olla kymmeniä myyjiä vuoden aikana samalla työpaikalla ja uskon että se alkaa ihmisiä ärsyttämään varsinkin jos työntekijöitä ei ole montaa samassa firmassa.
Nuo keksit ja karkit on kyllä nykyään törkeän kalliita 7€ muutamasta hassusta toffeesta on älytön summa.
Minulla ei ole vielä kouluikäisiä lapsia, eikä ovellani ole käynyt edes yhtäkään trullia vielä koskaan, mielelläni kyllä haluan osallistua lasten luokkaretkikeräilyyn ja maksukyvystä riippuen ostan tuotteita ja aina pääisiäiseksi olen varannut trullikarkit varmuuden vuoksi, hyvänmielen antaminen lapselle on hieno tunne.
Ap
koska niitä ostaisin joka tapauksessa. Mutta ne keksit ja karkit on vähän...semmosta ylimääräistä joiden myynti saattaa ärsyttää. Minulla on kolme lasta alakoulussa ja yksi yläkoulussa ja jos näitä myyntihommia tulee niin meillä kyllä lapset saa myydä ihan itse, naaoureille ja tutuille. En ota itse niiden myynnistä vastuuta, tosin minesti ostetaan itsellemme niitä tuotteita.
joissa jokaisessa 2-4 koululaista. Laskimme juuri, että olemme maksaneet vuodessa hieman yli 150 e näiden lasten luokkaretkikassoihin.
Minusta ei ihan pikkusumma! Mutta kun ovelle tulee pieni lapsi, joka innolla myy karkkeja tai sukkia, on hyvin hankala sanoa ei. Ja jos ei osta, saa saapureilta kyllä kuulla kunniansa.
Mutta nykytilanteessa monella on rahat tiukilla ja koska huijarit ovat lisääntyneet, kaikki eivät halua ostaa tuotteita. Mielestäni olisi hyvä, jos rahan voisi antaa sellaisenaan TAI sitten kerätä sen, jos haluaa.