Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos ekan imetys epäonnistui, miten meni toisen kanssa?

Vierailija
18.04.2011 |

Siinäpä kysymys yksinkertaisuudessaan. :) Kiitos jo etukäteen vastauksista!

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
18.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja toka meni ketuilleen, silti imetin 1v, mutta rintaraivarit yms oli kamalia.

Ystävällä eka oli ihan onneton ja toka onnistui taas loistavasti. Ei voi ennakoida..

Vierailija
2/10 |
18.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eka imetys onnistui loistavasti tuonn3 3-4 kk asti, sitten vauva teki totaalisen rintakieltäytymisen. Ei siis huolinut enää lainkaan, ei missään asennossa, vuorokauden aikana, nälkäisenä, ei mitenkään. Isompi ongelma minulle oli ettei täysin rintaruokittu vauva huolinut tuttipulloakaan. Esikoisen ruokkiminen oli kyllä niin mielenkiintoinen projekti ettei sitä kaipaa! Toisen lapsen syntyessä päätin vähän totuttaa myös pullon varuilta ja välillä lypsin maitoa. Tämän lapsen kanssa sitä ei sitten tarvittukkaan vaan imetys meni vailla pienintäkään ongelmaan yli 10 kk asti! Ainoa ero imetyksessä oli erilaiset lapset.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
18.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

imetys kesti 2kk, osittain 4kk. Tokaa täysimetin 6kk ja vuoden iässä vierotin rinnasta. Kolmatta täysimetin 6kk ja imetys jatkuu, vauva 6kk

Vierailija
4/10 |
18.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tokana tuli kaksoset, joita imetin 7kk ja 11kk (molemmat lopettivat omasta halustaan). Ekat 3kk oli rankkoja, mutta periksi en antanut ja sittenhän se lopulta alkoi sujua vaivattomasti. Kuopuksenkin kanssa ekat 3kk oli hankalaa, mutta sitten meni kuin ei mitään. Tärkeintä on syödä ja juoda runsaasti ja luottaa, että homma helpottuu koko ajan enemmän ja enemmän. Kuopus on nyt 8kk ja edelleen rinta kelpaa todella hyvin (muut juomat ei sitten oikein kelpaakaan, joten vähän pakkokin imettää paljon :/).

Vierailija
5/10 |
18.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

1½ kk ja tätä kolmatta olen lähes täysimettänyt 3½ kk vaikka vaikeaa on tämäkin ollut. Ihan kuin ensimmäistä lasta imettäisin. Kahden ekan lapsen kohdalla olin ihan pihalla imetyksestä.

Vierailija
6/10 |
18.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla imetys oli ekan kanssa tosi takkusta puuhaa ja jäi pariin kuukauteen. Toisen ja kolmannen lapsen kanssa kaikki sujui taas ongelmitta ja imetin molempia vajaan vuoden verran. Tsemppiä ja ei paineita, ei vauvat nälkään Suomessa kuole vaikka imetys ei onnistuisikaan!

Vierailija
7/10 |
18.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei!

Ensimmäinen lapseni oli niin heikko, että ei voinut syödä mitään, sai nenä-maha letku ja tottui tuuttiin, joten rintaimetys oli täysin epäonnistunut, mutta minä pumppasin maitoa 8 kk, jota lapsi sai kuitenkin riittävästi ruoka. Toinen synnytys oli ok, lapsi söi 3/4 pumpattua maitoa ja 1/4 rinnasta 6 kk. Kannatta ostaa sähkörintapumppu!!!

Vierailija
8/10 |
18.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun kaksosille iski imulakko tuossa 3kk iässä myös. Onneksi sitä ei kestänyt kuin viikon. Juuri ja juuri joskus unenpöpperöiselle sain tissin huijattua suuhun tai tuttipullon kävellessä. Viikon jälkeen alkoi kelvata molemmat taas.

Eka imetys onnistui loistavasti tuonn3 3-4 kk asti, sitten vauva teki totaalisen rintakieltäytymisen. Ei siis huolinut enää lainkaan, ei missään asennossa, vuorokauden aikana, nälkäisenä, ei mitenkään. Isompi ongelma minulle oli ettei täysin rintaruokittu vauva huolinut tuttipulloakaan. Esikoisen ruokkiminen oli kyllä niin mielenkiintoinen projekti ettei sitä kaipaa! Toisen lapsen syntyessä päätin vähän totuttaa myös pullon varuilta ja välillä lypsin maitoa. Tämän lapsen kanssa sitä ei sitten tarvittukkaan vaan imetys meni vailla pienintäkään ongelmaan yli 10 kk asti! Ainoa ero imetyksessä oli erilaiset lapset.

Vierailija
9/10 |
18.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli ensimmäisen kanssa ei onnistunut (johtui osin lapsen kielijänteestä, osin määrätystä lisämaidosta) ja toisen kanssa osaimetin (ei tullut tarpeeksi maitoa nytkään, mutta jonkin verran kuitenkin, kolmisen kuukautta jaksoi imeä: meni vähintään puolisen tuntia kerralla).

Ja niille jotka sanovat, että kyllä sitä maitoa tulee kun vain imettää, niin valitettavasti se ei nyt meikäläisen kohdalla ollut niin.

Terveitä ja hyväntuulisia vekaroita kummatkin :)

Vierailija
10/10 |
18.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

samoin toka

kolmatta imetinkin 6kk täysimetystä ja loppujen lopuksi 2v:ksi asti imetin :)

neljättä imetin 1v1kk. Lopetin, kun en jaksanut allergiadietata enää (poissa maito, muna, viljat).

Ekan imetys epäonnistui huonon ohjeistuksen takia. Sanottiin 20 min per rinta. Imetys ei satu ym. heh heh.

Tokan kanssa käskettiin antamaan heiti lisämaitoa, koska edellinen lapsi oli keltainen. ja minä tyhmä en tajunnut ollenkaan kyseenalaistaa koko hommaa.

kolmannen kanssa otin asioista selvää etukäteen. Söin alussa välillä särkylääkettä, kun rinnanpäät auki tai muuten kipeät. kahdessa viikossa imetys alkoi onnistua ja toisaan jatkui hyvin sinne 2v:ksi asti :).

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme seitsemän