Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Elatusapu avoliitossa

Vierailija
17.04.2011 |

Hei!

Olisiko täällä tietoa.

Jos miesystävä muuttaa minun ja lasten kanssa, loppuuko Kelan maksama elatusapu?

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
17.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

lopu

Vierailija
2/10 |
17.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä maksetaan kunnes lapsi täyttää 18v.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
17.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen sitä mieltä, ettei miesystävällä ole elatusvelvollisuutta ja siksi se jatkuisi, mutta tuttava oli toista mieltä. Isät, jotka maksavat elatusapua, maksavat sitä vaikka ex-vaimolla olisi uusi avo-, tai avioliitto, koska ovat kuitenkin vastuussa omista lapsistaan. Jos se loppuu, onhan siinä ristiriita ja olisimme eriarvoisessa asemassa.

Onko kellään käytännön kokemusta?

Vierailija
4/10 |
17.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen sitä mieltä, ettei miesystävällä ole elatusvelvollisuutta ja siksi se jatkuisi, mutta tuttava oli toista mieltä. Isät, jotka maksavat elatusapua, maksavat sitä vaikka ex-vaimolla olisi uusi avo-, tai avioliitto, koska ovat kuitenkin vastuussa omista lapsistaan. Jos se loppuu, onhan siinä ristiriita ja olisimme eriarvoisessa asemassa.

Onko kellään käytännön kokemusta?

Vierailija
5/10 |
17.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja tietenkin lapsilisän yksinhuoltajakorotus jää pois.

Vierailija
6/10 |
17.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mahdollinen yhkorotus lapsilisään kyllä.Kandee ilmoittaa itse ja pian.Se peritään takautuvasti.

Vierailija
7/10 |
17.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saan kolmesta lapsesta Kelan elatusapua, vaikka nykyinen mies on heidän oheishuoltajajansa ihan virallisesti. Hän ei siis ole adoptoinut lapsia, mutta on saanut huoltajan oikeudet. Hänellä ei ole elatusvelvollisuutta nyt eikä sittenkään jos eroaisimme. Lapseni eivät myöskään peri häntä.

Biologinen isä on varaton ja luopunut huoltajuudestaan kokonaan.

Vierailija
8/10 |
17.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saan kolmesta lapsesta Kelan elatusapua, vaikka nykyinen mies on heidän oheishuoltajajansa ihan virallisesti. Hän ei siis ole adoptoinut lapsia, mutta on saanut huoltajan oikeudet. Hänellä ei ole elatusvelvollisuutta nyt eikä sittenkään jos eroaisimme. Lapseni eivät myöskään peri häntä.

Biologinen isä on varaton ja luopunut huoltajuudestaan kokonaan.

Vierailija
9/10 |
17.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos kovasti tiedosta!

Vierailija
10/10 |
17.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieheni joutuu maksamaan enemmän elareita, kun muutimme yhteen. Elikkäs hänen elinkustannuksensa pienenivät -> enemmän rahaa elatuksiin...

Nyksä (joka ei rikkonut yhtään perhettä) =)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi seitsemän