Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Joka äänestit PERSUja - perustele nyt MIKSI äänestit heitä!

Vierailija
17.04.2011 |

ihmettelen tosiaan, äänestikö heitä ne jotka ei jaksa perehtyä asioihin tarpeeksi syvälle, vai vähätuloiset, vai molempia.

Kommentit (62)

Vierailija
41/62 |
17.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

on fanaattista ja pelottavaa.

On täällä isompiakin ongelmia kuin joku maahanmuutto, mistä persut vouhaa.

ap

Vierailija
42/62 |
17.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

pakkoruotsi oli juuri se kysymys, jonka perusteella valitsin puolueeni. Muutin kaksikieliselle alueelle, josta en vuosien aktiivisen hakemisen jälkeen saanut koulutustani vastaavaa työtä. Enemmän tai vähemmän ilmeiseksi syyksi paljastui useinkin suomenkielisyyteni. Hyväkään kouluruotsi ja into oppia työssä vielä paremmaksi ei ollut mitään. Eipä kai korkeakoulututkinto tai muualta Suomesta hankittu työkokemus. Pienet piirit, ei arvovaltaisia suosittelijoita.

Siksi äänestin. Muut puoluejohtajat toistelivat liiaksi jo kuluneita argumentteja kielikysymyksessä. Tätä tarinaani voisi eräskin puolue arvioida ihan tosissaan. Toivon tätä ihan vilpittömästi, paremman yhteistyön ja molemminpuolisen arvostuksen vuoksi. Olitte liian ahneita, olisitte antaneet tilaisuuden.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/62 |
17.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

on fanaattista ja pelottavaa.

On täällä isompiakin ongelmia kuin joku maahanmuutto, mistä persut vouhaa.

ap

Ja sinä ihmettelet miksi ihmiset haluaa muutosta :O Vaikka juuri itse myönsit että on isompiakin ongelmia!

Vierailija
44/62 |
17.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

.. mutta esimerkiksi täällä itäsuomessa en ole kertaakaan kuullut ruotsia/en ole joutunut puhumaan ruotsia, vaikka virkamiesruotsin olen suorittanutkin. Venäjän posmotusta täällä kuulee päivittäin ja myös asiointikielenä ehkä tarpeellisempi?!? Kannatan itse vapaata valintaa.. eihän saameakaan pakoteta kenenkään lukemaan vaikka suomen yksi virallisista kielistä onkin?!?

rannikolla ja olen kuullut tasan kerran puhuttavan ruotsia. Kertaakaan en sitä ole tarvinnut.

Pakkoruotsin poisto oli yksi syy, miksi äänestin Persuja.

Näin sivuhuomautuksena.

Vierailija
45/62 |
17.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

pakkoruotsi oli juuri se kysymys, jonka perusteella valitsin puolueeni. Muutin kaksikieliselle alueelle, josta en vuosien aktiivisen hakemisen jälkeen saanut koulutustani vastaavaa työtä. Enemmän tai vähemmän ilmeiseksi syyksi paljastui useinkin suomenkielisyyteni. Hyväkään kouluruotsi ja into oppia työssä vielä paremmaksi ei ollut mitään. Eipä kai korkeakoulututkinto tai muualta Suomesta hankittu työkokemus. Pienet piirit, ei arvovaltaisia suosittelijoita. Siksi äänestin. Muut puoluejohtajat toistelivat liiaksi jo kuluneita argumentteja kielikysymyksessä. Tätä tarinaani voisi eräskin puolue arvioida ihan tosissaan. Toivon tätä ihan vilpittömästi, paremman yhteistyön ja molemminpuolisen arvostuksen vuoksi. Olitte liian ahneita, olisitte antaneet tilaisuuden.

jos et osaisi YHTÄÄN ruotsia, kuten nyt - koulutuksen ansiosta.

ap

Vierailija
46/62 |
17.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

on fanaattista ja pelottavaa. On täällä isompiakin ongelmia kuin joku maahanmuutto, mistä persut vouhaa. ap

Ja sinä ihmettelet miksi ihmiset haluaa muutosta :O Vaikka juuri itse myönsit että on isompiakin ongelmia!

mutta se perusongelma vain, että miten rahoitetaan menot, ja mihin rahoja käytetään - ja niistä menoista suurin ja ongelmallisin tuskin on maahanmuuttajat kuitenkana.

ap

Vierailija
47/62 |
17.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

on fanaattista ja pelottavaa. On täällä isompiakin ongelmia kuin joku maahanmuutto, mistä persut vouhaa. ap

mutta se perusongelma vain, että miten rahoitetaan menot, ja mihin rahoja käytetään - ja niistä menoista suurin ja ongelmallisin tuskin on maahanmuuttajat kuitenkana.

ap

Se joka ei näe tuhlausta pienissä asioissa, ei näe sitä suurissakaan.

Vierailija
48/62 |
17.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Virkamiesruotsi ja ruotsin kielen vaatimus mahdollistaa syrjinnän esimerkiksi työhönotossa. Kun virkamiesruotsi poistetaan ja kielelliset palvelut järjestetään muulla tapaa toimivasti, suomen ja ruotsin kielestä tulee oikeasti tasa-arvoiset kielet.

Luulitko oikeasti, että "osaan vähän ruotsia" tai "kyllä mä siitä ihan koulussa tykkäsin" auttavat saamaan töitä. Vaihtoehdot ovat että joko olet äidinkieleltäsi ruotsinkielinen tai sitten et ole. Kyse on syntyperäisestä kielitaidosta.

pakkoruotsi oli juuri se kysymys, jonka perusteella valitsin puolueeni. Muutin kaksikieliselle alueelle, josta en vuosien aktiivisen hakemisen jälkeen saanut koulutustani vastaavaa työtä. Enemmän tai vähemmän ilmeiseksi syyksi paljastui useinkin suomenkielisyyteni. Hyväkään kouluruotsi ja into oppia työssä vielä paremmaksi ei ollut mitään. Eipä kai korkeakoulututkinto tai muualta Suomesta hankittu työkokemus. Pienet piirit, ei arvovaltaisia suosittelijoita. Siksi äänestin. Muut puoluejohtajat toistelivat liiaksi jo kuluneita argumentteja kielikysymyksessä. Tätä tarinaani voisi eräskin puolue arvioida ihan tosissaan. Toivon tätä ihan vilpittömästi, paremman yhteistyön ja molemminpuolisen arvostuksen vuoksi. Olitte liian ahneita, olisitte antaneet tilaisuuden.

jos et osaisi YHTÄÄN ruotsia, kuten nyt - koulutuksen ansiosta.

ap

Vierailija
49/62 |
17.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

On täällä isompiakin ongelmia kuin joku maahanmuutto, mistä persut vouhaa. ap

Siinä vaiheessa, kun se maahanmuutto on paisunut niin suureksi ongelmaksi, että iso osa kansasta sen allekirjoittaa ja laput ovat todella pudonneet silmiltä, on liian myöhäistä tehdä sen eteen enää yhtään mitään. Tämä on sellainen asia, mikä täytyy tajuta ennakolta (katso muun maailman tilannetta! Me emme halua sitä! Usko minua; nähnyt läheltä Tukholman tilannetta yli 20 vuoden ajan!!).

Maahanmuutto ei ole mikään marginaalinen asia / ongelma; Maahanmuutto on kansantaloudellinen kysymys, mutta se on talouden ohella myös sosiaalipoliittinen, väestöpoliittinen, uskonnollinen, oikeudellinen, kielipoliittinen ja turvallisuuspoliittinen kysymys.

Vierailija
50/62 |
17.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siksi!!!

Vierailija
51/62 |
17.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Virkamiesruotsi ja ruotsin kielen vaatimus mahdollistaa syrjinnän esimerkiksi työhönotossa. Kun virkamiesruotsi poistetaan ja kielelliset palvelut järjestetään muulla tapaa toimivasti, suomen ja ruotsin kielestä tulee oikeasti tasa-arvoiset kielet. Luulitko oikeasti, että "osaan vähän ruotsia" tai "kyllä mä siitä ihan koulussa tykkäsin" auttavat saamaan töitä. Vaihtoehdot ovat että joko olet äidinkieleltäsi ruotsinkielinen tai sitten et ole. Kyse on syntyperäisestä kielitaidosta.

jos et osaisi YHTÄÄN ruotsia, kuten nyt - koulutuksen ansiosta. ap

"osaan VÄHÄN ruotsia" tai "tykkäsin siitä". Mutta vaikken itse ole syntyperäinen, olen saanut parikin työpaikkaa sen ansiosta nimenomaan, että osaan ruotsia.

ap

Vierailija
52/62 |
17.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heidän arvomaailmansa on lähimpänä omaani.

Haluan myöskin muutosta nykymeininkiin ja olen edelleen varma, että Persut voisivat saada sen aikaan. Heille vain pitää antaa mahdollisuus eikä teilata jo ennen vaaleja.

Vierailija
53/62 |
17.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

olet saanut asiallisempaa kohtelua. Olen siitä ihan oikeasti iloinen, koska en haluaisi uskoa, että oma tilanteeni on se mikä on. Uskoin naivisti muuta. Melkein 10 vuoden jälkeen on minusta huijausta ajatella, että kieliasia ei vaikuttaisi. Kaikki muut työnsaantia edistävät keinot on kohdallani käytetty.

Jos palveluvelvoite ruotsin kielellä kevenee, uskon että kaikkea kielitaitoa aletaan arvostaa, jopa sitä puutteellista. Nyt oman kokemukseni mukaan kielitaidossa katsotaan vain sitä mikä puuttuu.

Terv Se joka keskusteli kanssasi ruotsista ja työnhausta, en muista numeroani.

Vierailija
54/62 |
17.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

miksi ansiet äänestää persuja! Nehän pitää naisia b-luokan kansalaisina. Soinikin on esittänyt todella sovinistisia kommentteja.

Vierailija
55/62 |
17.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tajua miten joillekin voi pakkoruotsi tai maahanmuutto olla kynnyskysymyksiä. Come on, on se nyt meille perussivistystä ymmärtää skandinaavisia kieliä edes jonkinlaisesti. Ja sillä parilla vuodella ruotsia ei nyt ihan hevonpaskaa ole väliä muihin yhteiskunnallisiin asioihin verrattuna.

Anteeksi nyt vaan, mutta me ollaan pieni maa, jonka väestö on ikääntymässä. Mistäs me saadaan se työvoima joka maksaa teidänkin eläkkeet? Ja taloudellisesti ollaan muutenkin täysin riippuvaisia muusta maailmasta. Kaikki kansainvälisyys on vain eduksi ja tarpeen että voidaan pitää elintasoa yllä, ei todellakaan toimi että eristettäisiin itsemme eikä opeteltaisi kieliä. Eikä tuettaisi muita EU-maita - jos niiden talous romahtaa, se kyllä vahingoittaa meitäkin ja enemmän kuin tukeminen!

Aborttikysymys on täysin uskomaton, en voi tajuta miten joku voisi haluta kieltää oikeuden aborttiin esim. terveydellisistä syistä tai raiskauksen jälkeen. Muutenkin tuntuu, että yksi suuri motiivi persujen nousuun on yksinkertaisesti rasismi.

Kyllä hävettää.

Vierailija
56/62 |
17.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta pakolaispolitiikan järkeistäminen ja eu-kriittisyyden lisääntyminen ovat ne minulle oleellisimmat asiat. Olen tavallinen työssäkäyvä ihminen, vuosiansiot 44 000 e.

Vierailija
57/62 |
17.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

SE SAATANA NIIN VAIKEA TAJUTA. Soini HENKILÖKOHTAISESTI vastustaa aborttia, koska hän on harras katolilainen. PERSUT EI AJA ABORTIN KIELTÄMISTÄ VAAN OVAT TYYTYVÄISIÄ NYKYTILANTEESEEN. Vittu, selvitelkää asioita ennen kuin alatte vouhkaamaan.

Vierailija
58/62 |
17.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siihen täytyy myös saada muutos, se ei kestä tässäkään maassa pitemmän päälle.

Ja minä olen yrittäjä.

Vierailija
59/62 |
17.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maahanmuutto ei ole mikään marginaalinen asia / ongelma; Maahanmuutto on kansantaloudellinen kysymys, mutta se on talouden ohella myös sosiaalipoliittinen, väestöpoliittinen, uskonnollinen, oikeudellinen, kielipoliittinen ja turvallisuuspoliittinen kysymys.

[/quote]

- ymmärrän pointtisi ja sen, että tuntuisi siltä, että persuja äänestäen tulisi sellainen olo, että länsimaiden hyvinvointi jotenkin säilyisi. Mutta voi olla niin, että persut hallituksessa ei vaikuta siihen kovinkaan paljon. Todennäköistä on, että länsimaiden ja muun maailman eriarvoisuus tulee pienenemään, kiitos sen, että esim. Aasia vaurastuu koko ajan.

- tuntuu myös vähän hölmöltä, että joku äänestäisi 5 prosentin mamuväestön takia puoluetta, mutta minkäs voit, ei tämä meidän kansa kovin fiksulta ole aiemminkaan vaikuttanut.

Vierailija
60/62 |
17.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli juuri sen takia. ennen äänestin aina kokoomusta. en enää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän kahdeksan