Imetys ja alkoholi?? Ikuisuuskysymys
Mutta kysynpä kuitenkin.
Eli join eilen 2 0.5l siideriä. Imetin vauvan pumppaamatta yöllä n 04.00. Ja nuo siiderit join 19-21 välillä.
Mutta kun jokapaikassa on vähän eri tietoa. Mutta kysymys lähinnä onkin, että tarvitseeko maitoa pumpata pois? Vai riittääkö että alkoholi on poistunut verestä, niin poistuuko se sit samalla maidosta, ns palamalla?
Noista kahdesta nyt ei varmasti tuolloin yöllä ollut enää jäljellä mitään.
Kommentit (11)
Ruuvaat vaan tuttiosan suoraan pullon suulle.
Imetysaika on omassa elämässä helvetin lyhyt ajanjakso, miksi ei voi olla ilman alkoholia edes näin pientä aikaa? Vai etkö kykene? Kyllä niitä saunasidukoita kerkee vetää sittenkin kun vauva ei enää ole tississä kiinni.
miksi sitä alkoa pitää lipittää imetysaikana?
En edes itse enää imetä, mutta ostan vieläkin yhden saunaolueni alkottomana. Tahdon olla täysin vesiselvä, kun hoidan lastani.
Siis jos todella pitää saada juoda pari siideriä tai olutta, niin niitä saa kaupasta ilman alkoholia ja ainakin oluet maistuvat paljon paremmilta niin.
Ruuvaat vaan tuttiosan suoraan pullon suulle.
Imetysaika on omassa elämässä helvetin lyhyt ajanjakso, miksi ei voi olla ilman alkoholia edes näin pientä aikaa? Vai etkö kykene? Kyllä niitä saunasidukoita kerkee vetää sittenkin kun vauva ei enää ole tississä kiinni.
AP, älä välitä vaan ota selvää faktoista.
Siis jos todella pitää saada juoda pari siideriä tai olutta, niin niitä saa kaupasta ilman alkoholia ja ainakin oluet maistuvat paljon paremmilta niin.
Musta alkoholittomat oluet ovat aivan hirveitä.
ainakin kommenteista päätellen.
Mutta Ap, enpä osaa itsekkään sanoa tuohon juuta enkä jaata, kuten totesit niin tietoa löytyy vaikka millaista kyseisestä asiasta.
Juuh onhan se ihan maailmanloppu jos ottaa saunabissen tai siiderin, aapuva :D En usko, että on ollut mitään haittaa, onhan tuossa jo väliäkin niinpaljon.
terv. superpaskamamma joka vetää ainakin kaksi saunabissee ja tunkee korviketta pennulle! IIK!
Kun jotkut vetää perseet monesti kuussa.
Mutta kyllä halusin eilen käydä ystäväni syntymäpäiviä juhlistamassa ja lapsien isä oli lasten kanssa kotona. Siitäkin on aikaa jo reippaat 1.5v kun olen viimeksi yhtään mitään ottanut, että en koe kyllä olevani huono äiti vaikka nuo kaksi joinkin.
Tietenkin on aina parempi jos ei ota mitään, mutta onhan äidilläkin elämä, miksi sitä ei saisi elää kun on lapsia??
ap
ainakin kommenteista päätellen.
Mutta Ap, enpä osaa itsekkään sanoa tuohon juuta enkä jaata, kuten totesit niin tietoa löytyy vaikka millaista kyseisestä asiasta.
Juuh onhan se ihan maailmanloppu jos ottaa saunabissen tai siiderin, aapuva :D En usko, että on ollut mitään haittaa, onhan tuossa jo väliäkin niinpaljon.
terv. superpaskamamma joka vetää ainakin kaksi saunabissee ja tunkee korviketta pennulle! IIK!
Ennen vauvan saamista join joka kuukausi ainakin kerran sen yli 12 annosta alkoholia illassa. Minäkin annan lapselleni korviketta, mutta ei mun siltikään tarvi juoda saunabissea muuten kuin alkoholittomana.
terveisin se ihmettelijä
Faktaa imetyksestä ja alkoholista
Lukuja:
Jos imetät 1,5 promillen humalassa vauvaa 150ml saa vauva saman verran alkoholia kuin on 5ml keskiolutta (4,5%) Jekovit-tippojen päiväannoksessa on enemmän alkoholia.
Olen laskenut tämän verrannolla, kuka tahansa voi tarkistaa laskelmani.
Tämä ketju on vapaasti nostettavissa jokaisena juhlapyhäviikonloppuna, jolloin asiasta syntyy keskustelua. Tämä on fakta, ja jokainen vanhempi saa päättää minkä verran tarjoilee lapselleen alkoholia päivittin.
Tää on kyllä ihme palsta kun asiallisesta kysymyksestä saa aina vakiomäärän paskaa niskaan... Jos nyt ihan järjellä mietitään niin faktahan on se että kahdesta siideristä alkoholia ei välity vauvalla tässä ap:n tapauksessa niin miksi helvetissä supermammojen pitää alkaa vouhkaamaan että "miksi juot saunasidun"?? Siitä ei ollut kysymys että ap olisi kysynyt lupaa että kannattaako juoda vaan hän halusi varmistusta ajatukselleen että mitään ei maitoon välity. Ok, jos jotkut haluavat olla jeesusmarioita ja juoda alkoholitonta mutta voisitteko antaa muiden ihmisten juoda ne kaksi turvallisen rajan sisällä pysyvää sidukkaa....
eli kyseisessä tilanteessa varmaan jotain puolen promillen eli tuhannesosan luokkaa. Se ei haittaa vauvaa. Sen sijaan alkoholin rajuun käyttöön tai jatkuvaan käyttöön liittyy paljon terveysongelmia ja myös riski siitä, että vauvan hoito ei ole asianmukaista.
Itse olen nauttinut imetysaikana lasin tai kaksi viiniä ruoan kanssa viikonloppuisin ilman mitään kummempia pohdiskeluja.
ä-maidosta samalla kuin verestäkin.
Eikä haittaisi vaikka maidossa oliskin se 0,5 promillea jotka noi kaksi siideriä illan kuluessa nautittuna siihen nostatti.