Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

uskaltaisitteko matkustaa yksin USAan, jos osaisitte

Vierailija
16.04.2011 |

enkkua auttavasti?

Kommentit (52)

Vierailija
41/52 |
16.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinne pitää lentsikassa täyttää hirveitä kyselylappusia, hyvä että kysymykset edes ymmärsin! Ja sitte ne vielä kentällä haastattelee... Mies vietiin sivummalle koska sillä on pitkä tukka ja avainketjut... Onneks se osaa paremmin enkkua. Itku meinas kentällä jenkeissä tulla ku se oli niin pelottava paikka. :(

Vierailija
42/52 |
16.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinne pitää lentsikassa täyttää hirveitä kyselylappusia, hyvä että kysymykset edes ymmärsin! Ja sitte ne vielä kentällä haastattelee... Mies vietiin sivummalle koska sillä on pitkä tukka ja avainketjut... Onneks se osaa paremmin enkkua. Itku meinas kentällä jenkeissä tulla ku se oli niin pelottava paikka. :(

saavut maahan USA:n passilla mutta puhut suomea. Osaavat kyykytyksen. Kerran olen joutunut vaihtamaan luukulta toiselle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/52 |
16.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi en uskaltaisi? Ei USA mikään mörkö ole jota täytyy pelätä.

Vierailija
44/52 |
16.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei 16-v:lla kummoinen englannin taito ole.

Eiköhän tuo riipu 16-vuotiaasta. Itse muistan tavanneeni brittejä 14-vuotiaana ja he pitivät silloista englantiani riittävä siihen, että voisin asua ja työskennellä Englannissa. Silloin tuntui hyvältä, mutta eipä tuo kielitaito ole niistä ajoista juurikaan kohentunut.

Vierailija
45/52 |
16.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta Jenkkeihin matkustettaessa kaikkein tärkeintä on muistaa nämä pari juttua: a) viranomaisilla on siellä valtaa, joten heille ei kannata käydä millään tavalla ryttyilemään vaan pyrkiä aina yhteistyöhön, ja b) kun on kohtelias ja avoin asenne, selviää yleensä tilanteesta kuin tilanteesta.

Vaikket kovin hyvin enkkua puhuisikaan, muista tervehtiä iloisesti, katsoa silmiin, kiitellä vuolaasti ja olla kaikin tavoin kohtelias ("Yes sir" ja "No, Sir" jne) ja avulias, kaikki mahdolliset paperit valmiina jne. Yhdysvalloissa sanallinen kohteliaisuus on arvossa vähän eri tavalla kuin Suomessa.

Ne kyselylomakkeet, joita mm. lentsikassa täytellään (nykyisin ESTA-lupa pitää hakea netissä etukäteen), ovat ihan vakioita ja niihin voi tutustua vaikka etukäteen netissä. Samanlaisiin lomakkeisiin törmää mm. Kiinaan ja moneen muuhunkin maahan matkustettaessa, että eivät ne nyt niin kummoisia ole...

Vierailija
46/52 |
17.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jotka eivät puhu kunnollista englantia! Totta kai siellä pärjää. Itse olen asunut siellä kahdesti, yksin lähdin ekalla kerralla.

Vierailija
47/52 |
16.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinähän se enkku varmasti kohenisi. :-)

Ei se meinaan ole pelkkää ghettoa jossa automaattiaseet laulaa ja crack-piiput käryää... ;-)

Vierailija
48/52 |
16.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

perusturistikohteisiin kyllä, muualle tuskin.

Vierailija
49/52 |
16.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaihto-oppilaana on jenkeissä

Vierailija
50/52 |
16.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla on surkea sanavarasto. ap

Vierailija
51/52 |
16.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla on surkea sanavarasto. ap

Vierailija
52/52 |
27.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli koulussa aina enkku 5, toki myöhemmin tullut vähän opeteltua lisää, mut ihan sellanen tyydyttävä enkku on, olin yksin amerikassa ( los angeles)  suosikkibändini keikalla. kyllä pärjäsin hyvin, ei siinä muuta tarvi kun lennot, hotellit, taxi/bussit, keikkapaikka ja jos jotain syömässä käy/kaupassa. Pärjää varmasti. pian lähdössä taas uudestaan. pärjäsin paremmin kun yksin ollessani saksassa jossa englantia puhuivat erittäin huonosti, tai ei juuri lainkaan. sinne vaan ehdottomasti kannattaa lähteä!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan neljä