Vauva 6kk ja minulla on vauvakuume! En käsitä.
Olenko jotenkin sekaisin. Nyt siis on jo kaksi lasta ja jotenkin olen nyt jo alkanut kaipaamaan uudelleen raskautta ja pienempää vauvaa. Siis rakastan tietysti tätä nykyistä ja on ihana, mutta haluan lisää...
Pitäisikö rauhoittua ja odottaa meneekö tämä ohi vai pistää heti uutta tulille? Ja helppo vauva ei ole nykyinen, ettei tämä siitäkään johdu todellakaan. Moniallerginen on yms.
Kommentit (14)
samoihin aikoihin tuli minullekin uudestaan vauvakuume. ;) mutta jos olet helposti raskaaksi tulevaa sorttia niin eikai haittaa vaikka vielä kuukauden tai kaksi harkitset ja odottelet onko vain ohimenevää kuumetta.
olen raskautunut kaksi kertaa edellisen ollessa 6kk, että siitä vaan :) Ei se silloin yhdessä vaiheessa niin helppoa arki ollut, mutta nyt olen kiitollinen, että tuli tehtyä juuri niin :) Lapset jo vähän isompia, kuopuskin 3v.
Mutta ei kai se ole ku yritys päälle jos siltä tuntuu... Mukava kun lapsilla on pieni ikäero,vaikkakin alussa ihan HELVETILLISEN raskasta! :)
tulin raskaaksi juuri 6 kk esikoisen syntymästä. Minulla ei ollut mitään erityistä vauvakuumetta, ajattelimme vain mieheni kanssa, että toinen lapsi saa tulla, jos tulee. Meillä on mennyt tosi helposti esikoisen kanssa, joten pieni ikäero ei pelota.
eikä vauva ole kuin reilu 4 kk vanha! Eikä edes mistään helpoimmasta päästä, kun luonne on aika vaativa ja on ollut koliikit sun muut. Raskauskin oli hankala ja synnytys helvetellinen. Silti heti kun on vähänkin helpompaa, niin alan jo miettiä tälle likalle pikkusisarusta! :O Sairasta?
Hormonit vaikuttaa. Jotkut ovat myös niin huomionhakuisia että kaipaavat sitä raskaudenaikaista paapomista, sehän loppuu aika äkisti kun vauva syntyy.
ja ihan hyvin menee. Silti seuraavan kohdalla odotan pidempään, koska oli raskasta hoitaa esikoista ja olla raskaana yhtä aikaa. Ihanat lapset on, nyt tyttö 1v6kk ja poika 5kk.
Odota nyt kun lapsi on 1-2v, olet saanut jo nukkua kunnon yöunia ja pystyt ajattelemaan asiaa selväjärkisemmin ;)
Eihän siinä mitään vikaa, jos lisää lapsia haluatte. Mutta joskus kantsii harkitakin. Mikä kiire, ettei muutamaa kuukautta katselisi ja miettisi asiaa..
tulin raskaaksi juuri 6 kk esikoisen syntymästä. Minulla ei ollut mitään erityistä vauvakuumetta, ajattelimme vain mieheni kanssa, että toinen lapsi saa tulla, jos tulee. Meillä on mennyt tosi helposti esikoisen kanssa, joten pieni ikäero ei pelota.
se, ettei seuraava välttämättä ole yhtä helppo. Erityisesti, jos ensimmäinen lapsi on vain syönyt ja nukkunut 4 h pätkissä, olisi hyvä miettiä jaksaminen kahteen kertaan.
En olisi millään jaksanut hoitaa ketään muuta lasta nyt tämän ei-koliikkisen, mutta yöt valvovan vauvan kanssa. Hän huutaa lyhyitä pätkiä, mutta niin usein, ettei siinä oikein äiti ehdi välissä nukkua. Aamulla ehtii, mutta jos olisi isompi lapsi, niin sitten tuskin saisin tuntia, paria enempää unta vuorokaudessa, päiväunet huomioiden.
Mutta pidetään peukkuja teille, että tulokas on oppikirjan mukainen. :)
päätimme, että kolmas saa tulla jos on tullakseen ja positiivisen testin aikaan toinen lapsi oli 9kk vanha. Kyllä siinä kuuli kaikenlaista kommenttia vitsin muodossa, "Ai te kyllästyitte jo siihen edelliseen" jne. Ensimmäinenkin lapsi oli vasta 2-vuotias. Mutta niin meille syntyi rakkaudella odotettu kolmaskin lapsi ja näin on hyvä. Kolme lasta, joista vanhin 3-vuotias, voi olla haastavaa, mutta silti tosi antoisaa. Eikä tää nyt edes paljoa haastavampaa ole ollut kuin kahden lapsen kanssa.
se, ettei seuraava välttämättä ole yhtä helppo. Erityisesti, jos ensimmäinen lapsi on vain syönyt ja nukkunut 4 h pätkissä, olisi hyvä miettiä jaksaminen kahteen kertaan. En olisi millään jaksanut hoitaa ketään muuta lasta nyt tämän ei-koliikkisen, mutta yöt valvovan vauvan kanssa. Hän huutaa lyhyitä pätkiä, mutta niin usein, ettei siinä oikein äiti ehdi välissä nukkua. Aamulla ehtii, mutta jos olisi isompi lapsi, niin sitten tuskin saisin tuntia, paria enempää unta vuorokaudessa, päiväunet huomioiden. Mutta pidetään peukkuja teille, että tulokas on oppikirjan mukainen. :)
helppoja ja äiti jaksaa lositavasti:)
Olisi terve, ei seuraava voisi paljon vaikeampi enää olla... Ja minulla siis jo esikoinen, joka heräsi myös koko ajan, tosin ilman allergioita. Joten minulla on kyllä
aika realistinen käsitys jo tästä touhusta :) mietin vaan, että samoilla tulilla mielestäni tässä seuraava menisi... Jos nukkumisenvarmistaisi niin, että mies auttaa tarvittaessa, kuten nyt, muuten mielestäni jaksaa. Hmm.
se, ettei seuraava välttämättä ole yhtä helppo. Erityisesti, jos ensimmäinen lapsi on vain syönyt ja nukkunut 4 h pätkissä, olisi hyvä miettiä jaksaminen kahteen kertaan.En olisi millään jaksanut hoitaa ketään muuta lasta nyt tämän ei-koliikkisen, mutta yöt valvovan vauvan kanssa. Hän huutaa lyhyitä pätkiä, mutta niin usein, ettei siinä oikein äiti ehdi välissä nukkua. Aamulla ehtii, mutta jos olisi isompi lapsi, niin sitten tuskin saisin tuntia, paria enempää unta vuorokaudessa, päiväunet huomioiden.
Mutta pidetään peukkuja teille, että tulokas on oppikirjan mukainen. :)
Mulla on 2 lasta 1,1v:n ikäerolla. :) Sitte vähän vanhempana on seuraa toisista! :)