Paljonko lyhennätte lainaa suhteessa tuloihin?
Meillä koko perheen tulot minun vanhempainpäivärähä + lapsilisä ja mieheni tulot yht. 2700e josta lainoihin menee 1300e. Tiukoilla eletään, mutta eletään! Lainaa siis talo ja 2 autoa.
Kommentit (35)
nettona n. 3800e joista asuntoon n. 500 e/kk, autoon n. 160 e/kk, toinen auto maksettu (uudempi harkinnassa). Useita lapsia minkä vuoksi ei velkaa tekisi enää enempää mieli.
nettotulot mulla ja miehellä yhteensä noin 3700e/kk ja asuntolainan lyhennys on 900e/kk. Opintolainaa lyhentelen yleensä noin 150e/kk. Muita lainoja meillä ei ole ja meillä on kaksi taaperoikäistä lasta.
Asuntolainaa olisi varaa maksaa isompaakin kuukausierää, mutta halutaan että voidaan säästää rahaa suurempiin ostoksiin ettei tarvitse niiden kanssa kituuttaa tai ottaa lainaa, osamaksua, ostaa visalla tms.
Tuohon en tosin ottanut lapsilisiä mukaan.
Korot+laina 1200e/kk.
NETTO on 4650 e/kk, ja talolainaa maksetaan 800 e/kk.
Että meniskö meiltä n. 17% tuloista lainaan...
800€, sisältää korot ja kulut. Tulot 1900€.
6700€/kk, lyhennetään lainaa kuussa 2000€.
Kaikkii lainoihin yhteensä (asunto + auto + opintolaina) menee yhteensä reilu 30% tuloista tällä hetkellä.
Tulot yhteensä noin 3500€ tai hippasen yli
eli laina, lyhennys, vastike, vesi ja autopaikka vie n. 38% nettotuloista kuukaudessa. Asun yksin, maksan lainaa yksin ja pärjään aivan loistavasti, sillä noiden menojen jälkeen jää n. 1300 - 1500 euroa kuussa käytettäväksi ja säästöön.
Kaikkii lainoihin yhteensä (asunto + auto + opintolaina) menee yhteensä reilu 30% tuloista tällä hetkellä.
Tulot yhteensä noin 3500€ tai hippasen yli
Meillä netto n 6000 eur, (asunto)lainaan menee 1600 eur. Voisi mennä enemännkin, kieltämättä.
Lainoihin 1/3 kk tuloista.
Säästöön pitäis saada 10-15% kk tuloista.
Tällä menetelmällä pitäis kuulemma pärjätä sitten tulevaisuudessa. Eli 2000€ tuloista 666e lainaan ja 200e sivuun. Kuukaudessa laskuihin, ruokaan ja muuhun jää sitten 1134e. Aika hyvin vai mitä!
nettotulot yhteensä (sis lapsilisän) keskimäärin yleensä n. 3500e (vaihtelee tosin aika paljon epäsäännöllisten työmäärien takia välillä 2500-4000e)
- lyhennyserät (asunto, auto, opinto + korot) 1000e
Lainoihin 1/3 kk tuloista.
Säästöön pitäis saada 10-15% kk tuloista.Tällä menetelmällä pitäis kuulemma pärjätä sitten tulevaisuudessa. Eli 2000€ tuloista 666e lainaan ja 200e sivuun. Kuukaudessa laskuihin, ruokaan ja muuhun jää sitten 1134e. Aika hyvin vai mitä!
Olen kuullut saman 15% säästön per tili. Sen olen laittanut ja aika hyvin aina oon sieltä pystyny ottamaan jos tullut jotain suurempaa ostettavaa!
Meillä nettotulot n. 5000 euroa. LAinaan menee 1200, muuhun asumiseen ehkä 300. Itse laitan 2600 euron tilistäni säästöön 300. Miehestä en tiedä.
Remontti haukkaa ylijäävät rahat eikä aina ihan riitäkään. tehdään siis isoa perusremonttia vanhaan taloon ilman lisälainaa. Isompiin hankintoihin käytetään säästöjä ja pienemmät remonttikulut hoituu palkasta.
Lainaan 1300€ ja vastikkeeseen 400€ /kk.
meillä on siis molemmilla omat lainat
Miehen tulot 1800€ / kk ja minä saan ainoastaan kotihoidontuen ilman kuntalisää, mitä se nyt vähennyksien jälkeen onkaan, n. 300€ :D
4 henkinen perhe ja lainaa 130 000€ josta lyhennetään 550€ / kk eli aika minimaalisti, mutta enempään ei ole vara koska tässä talossa on melko suuret asumiskustannukset. Elellään niukasti mutta onnellisesti vailla raha stressiä.
näinhän sen täytyy palstalla mennä
näinhän sen täytyy palstalla mennä
Sitä kun jokainen punnitsee itse onneensa tarvittavat asiat. Meillä minä arvostan enemmän sitä että saan olla kotona kun lapset ovat pieniä vaikka tiukkaa tulee olemaankin. Niin kauan kun tämä järjestely tuntuu hyvältä voin olla kotona, ja jos alkaa raha huolet puskemaan päälle niin voin mennä töihin.
So simple, eli elellään todella niukasti mutta sitäkin onnellisemmin niin kauan kuin tämä on valinta kysymys.
on noin 5550 e/kk. Asuntoinaa (lyhennys + korko) maksetaan 1800 e/kk.
Eli oikein hyvin jää muihin menoihin rahaa.