Asiallinen väittelyketju: Karppaus vai kalorinlasku? Plussat ja miinukset molemmista?
Täällä luulisi tavoittavan molempien suuntien kannattajia!
Kommentit (25)
Karppaamisen ainoa vaikutus oli julmettu närästäminen sekä treenit eivät enää sujuneet.
Vuodessa pudonnut 15 kiloa ja tämä oli varmasti elämäni viides tai kuudes "laihdutuskuuri". Aina ennen olen laihduttanut kalorivajeella, mistä seurauksena armoton vilu ja nälkä. Tämä johtanut kohdallani joka kerta siihen, että alan mättää herkkuja melko pian normaalipainon saavuttamisen jälkeen.
Mutta tää karppaus, ei palele, ei ole nälkä, ei turvota vatsaa, iho-ongelmat kadonneet, olen energisempi. Mitähän vielä, niin, tykkään niistä ruoista ja olo on NIIN hyvä tällä tavoin että jatkan elämää ilman viljoja ja sokeria tästäkin eteenpäin. Nyt on liho takaisin! Ai niin, miehelle ja lapsille teen terveellistä ja tavallista kotiruokaa - he eivät karppaa. Eikä tämäkään tunnu yhtään hankalalta, pakasteesta vain pitkiä papuja tms. lisukkeeksi kun muut syövät riisiä tai pastaa. Monesti salaattia tai parsakaalia, välillä teen kaalilaatikkoa tmm. koko perheelle karpisti ja sehän tietty vielä helpompaa. Suosittelen!
puoliin sen ylitse pursuavan energian. Unohdin sen mainita, mutta joku siitäkin laittoi. Onhan se hyvä että on pirteä ja energinen olo, mutta mullakin yöunet lyhenivät huimasti karppauksen aloitettuani.
Alussa se oli hämmentävää kun olin tottunut nukkumaan pitkiä öitä ja päiväuniakin. Siihenkin vain tottui.
Minulle se sopii siksi, ettei vaadi mitään erikoisruokavaliota, vaan kaikkea voi syödä kunhan kokonaisuus pysyy vähäenergisenä.
Lisäksi pidän hiilareista paljon enemmän kuin rasvasta.
Minun vikani on, että sorrun makeisiin, koska tulee kamala makean nälkä.
Pari päivää meni pieleen, painoa tuli takaisin. Pitää taas karpata - eikun Skarpata, ja syödä makean tilalle vaikka ananasta tai jotain vastaavaa, porkkanaviipaleita...
Aiemmin ahmin nakkeja kylmiltään tv-herkkuina. Nyt ne maistuvat pahalta. Hyvä !
Sulkaa ei koskaan ole ollut heikkouteni, ja nyt jostain syystä sulkaa maistuu vielä vähemmän. Hyvä!
Jotain on siis tapahtunut makuaistissani ja elimöstössäni, vaikka painoa ei juurikaan ole pudonnut.
Olen vassta vaiheessa, että tarkkailen syömisiäni, En laske kaloreita, pitäisi kait alkaa.
Karppaamallakaan ei laihdu jos syö enemmän kun kuluttaa. Tiedän pari epäonnistunutta karppaajaa, jotka ei hirveesti ajatellut ruokavalionsa terveellisyyttä söivät vaan "eihän tässä ole hiilareita"-periaatteella. Noh lopputuloksena kolesteroolit paukku ja painokaan ei pahemmin laskenut..
Varmin tapa tietää syökö vähemmän kuin kuluttaa, on laskea kalorit. Samalla saa kätevästi tietää saako esim tarpeeksi kuituja jne.