Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

lapset ei saa aamupalaa hoidossa

Vierailija
15.04.2011 |

ollenkaan tänään, koska 'myöhästyttiin'. paikalla olisi pitänyt olla tasan klo 8, ja me olimme minuutin yli. riisuin lapset ja laitoin vaatteet naulaan, kun ketään ei ollut vastassa. no viisi yli kahdeksan hoitaja otti lapset vastaan ja sanoi minulle, että toivottavasti olen lapset kotona syöttänyt. minä tietysti että eilen ainakin söivät täällä, no tänään se ei onnistu koska emme olleet tasalta paikalla. ymmärtäisin, jos kyseessä olisi vartti tai puoli tuntia, mutta kun minuuttipeliksi menee, niin alkaa kyllä ketuttaan. ja hoitaja vielä kertoi että kyllä siellä aamupala on vielä, ei se siitä ole kiinni vaan kellosta, ja jos nyt alkaa syömään, ei lounas sitten maistu. muutamalla minuutillahan tunnetusti on vaikutusta lounaan syömisiin.

argh. mitähän noottia sitten oltaisiin saatu, jos olisimme erehtyneet menemään minuuttia vaille?? yritän hakea lapset tänään aiemmin, niin päästään vähäksi aikaa taas tästä pakollisesta hoitorumbasta. rasittaa koko työelämä ja se, että lapset siitä joutuvat kärsimään.

Kommentit (31)

Vierailija
21/31 |
15.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän pk:ssa aamupala klo 8-8.30. Ja tiedän, että tarvittaessa saa myöhemminkin. Itse joudun lapseni hakemaan toisinaan jo ennen välipalaa, silloin lapsi saa ennen muita välipalan, vaikka en ole sitä erikseen koskaan pyytänyt.

Ehdottomasti valitus päiväkodin johtajalle, jos siis ei provo.

Vierailija
22/31 |
15.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/31 |
15.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

myöhässä että on vanhempi joutunut hakemaan keittiöstä itse niille puurot, mutta on siis silti onnistunut. Eihän se ole kivaa hoitajille eikä missään nimessä tavoiteltavaa vanhemmillekaan olla myöhässä, mutta joskus sellaista sattuu. Kamala hoitaja, teet ihmeessä valituksen ja valitat niin ylhäälle asti että ko. hoitaja kuulee siitä. Ja jos vielä tulee tuollainen tilanne, niin lasten vuoksi joudut näyttämään esimerkkiä että tietyissä tilanteissa täytyy pitää puolensa, ja pistät vastaan hoitajalle ja sanot että lapset ei siitä saa kärsiä jos aikuinen tuo ne vähän myöhässä. (useinhan se on kyllä lasten vitkastelun vika tosin, mutta periaatteessa kai vanhempien..) Eli valitus!!

Vierailija
24/31 |
15.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos lapsesi syö päiväkodissa aamupalan tulee hänen olla ennen 8 päiväkodissa.

Vierailija
25/31 |
15.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä meidän lapsille tarjoillaan aamupalaa niin kauan kuin sitä on esillä, vaikka tulisi kesken pöytään. Joskus 8.15 suurinpiirtein vievät kärrit takaisin keittiöön.

Siis oliko kaikki muut lapset ap:n päiväkodissa jo lopettaneet?

Yleensä viedään lapsi 7.30 - 8. Joskus kun ollaan viety esim. lääkärin takia klo 8.30, ovat hoitajat kysyneet, haetaanko lapselle vielä aamupalaa, vaikka ollaan toki silloin syöty kotona.

Vierailija
26/31 |
15.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ITsekin törmännyt samaan... Toin lapset pk:hon 8.05, kun auto ei ollut startannut aamulla.. Hoitaja ilmoitti ovella, että ei me varmaan sitten anneta lapsille enää amupalaa, kun myöhässä tullaan...

Onneksi toinen hoitaja taustalta huhuili, että totta kai lapset saavat, äkkiä vaan käsienpesulle.

En valittanut, mutta vaadin, että lapset pääsevät toiseen päiväkotiin. Ja pääsivätkin.

Tapauksesta olen kyllä kertonut kaikille tutuille ja tuntemattomillekin (näköjään!).

Tapahtuiko tämä missä päin Suomea? Pieksämäellä?

Vierailija
27/31 |
15.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

meidän lapset on kotona ja pysyvätkin vielä useamman vuoden.

Vierailija
28/31 |
15.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

sanoa, että ei siis provo ole kyseessä, olisikin. olen jutellut päivähoidosta vastaavan ihmisen kanssa, ja eiköhän me johonkin järkevään ratkaisuun tässä asiassa päästä. mutta joka tapauksessa lapset ovat olleet nälissään puoleen päivään =(

yllättävän moni epäilee provoksi, meneekö muilla päivähoito aina hyvin? tai onko mahdolliset ongelmat aina perheen puolelta aiheutettuja? olisi kiva kuulla muiden kokemuksia hoitopaikan puolelta tulevista vaatimuksista yms, jotka tuntuvat kohtuuttomilta.

meillä on tähän saakka kaikki mennyt hyvin, vaikka eihän sitä joka hoitajan kanssa tule niin hyvin toimeen niin itse kuin lapsetkaan, mutta mitään tällaista en ole vielä siis kuullut! ja oikeasti en itseäni luokittelisi kauhean vaativaksi tai hyökkääväksi ihmiseksi, ja aina ollaan lapset viety hoitoon niinkuin on sovittu, ja haettu heti kun on päästy, aikaisemminkin kuin mitä hoitopäivän pituus virallisesti on. ja ihan tavallisia työssäkäyviä ihmisiä tässä ollaan.

Vierailija
29/31 |
15.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa kyllä erikoiselle toiminnalle :(

Itse olen päiväkodintäti ja kaikissa työpaikoissani on aamupalan aika ilmoitettu just tyyliin 8.00-8.30 (se yleisin).

Aamupalaa aletaan tarjota 8.00 (ja kun kelloja on monta niin eipä se minuutilleen mene) ja jatketaan niin kauan kun aamutulijoita on, yleensä sitä tietää että ketä suunnilleen aamupalalle on tulossa.

Yhdessä työpaikassani toivottiin vanhemmilta että aamupalan haluajat tulisivat 8.15 mennessä... Pienia, hitaampia ja sotkevampia syöjiä niin muutoin aamupala venyi kohtuuttoman pitkälle siivouksineen, muut lapset joutuivat toisessa huoneessa "odottamaan" ja leikkimään kuin muutoin saatiin tiloihin jaettua pienryhmiin = rauhallisempaa. Silti jos joku aamupalan tarvitsija tuli (ja silloin tällöin tulikin ,syystä tai toisesta) tuon ajan jälkeen niin aamupalaa sai, tosi puuro alkoi olla jo haaleaa.

Vierailija
30/31 |
15.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

annoitko palautetta, miten lapset jakselivat ?

Vierailija
31/31 |
15.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä asiaan sanoo sen paikan johtaja, perhepäivähoidon ohjaaja tai kuka sitten lieneekin siitä paikasta vastaava henkilö?

Hoitopaikat ovat lapsia varten, eivätkä lapsen hoitopaikan mielivaltaisia sääntöjä varten.

Sinun sijassasi en olisi edes jäänyt odottelemaan "vastaanottavaa" hoitajaa vaan marssittanut lapseni suoraan aamupalalle.