Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Missä tapauksessa IMETYS EI VIE RINTOJA? Mitä pidempi imetys, sen pahempi tilanne?

Vierailija
14.04.2011 |

Kommentit (36)

Vierailija
21/36 |
14.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rintalihakset eivät millään tavalla kannattele tai tue tissejä. Niillä ei ole mitään tekemistä sen kanssa roikkuvatko rinnat vai ei.

Vierailija
22/36 |
14.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikuttaa geenit, kudostyyppi ja painonousu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/36 |
15.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun 75 AA/A kokoiset rinnat ovat aivan samanlaiset kuin ennen imetystä, sama koskee nännejä. Tyytyväinen en niiden ulkomuotoon silti ole (toimintaan kylläkin!), mutta se ei liity mitenkään raskauteen tai imetykseen. Imetin 2 vuotta ja raskauden aikana painoa tuli 15 kg. Imetyksen aikana kuppikoko oli vain n. kokoa suurempi, mutta maitoa oli käsittämättömät määrät. Voi olla, että imetyksen hidas väheneminen ja kudostyyppi vaikuttaa asiaan (vrt. vatsan palautuminen/mahd. raskausarvet).

Vierailija
24/36 |
15.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen n. 80 B-C ja vaikka itse sanonkin niin oikein hyvin muodostuneet pyöreät rinnat. Raskauden aikana eivät oikeastaan juuri kasvaneet. Alkuimetyksessä maidon noustessa olivat tosi täynnä. En käyttänyt rintaliivejä varmaan ensimmäiseen puoleen vuoteen ollenkaan kotona, koska imetin niin usein. Silti rinnat eivät ole mielestäni oikeastaan muuttuneet. Raskausarpia sen sijaan tuli mahaan aivan liikaa, ja maha jäi löysäksi ruttuiseksi löllöksi. Eli siinä mielessä kudostyyppi mahan perusteella ei ainakaan ole mitenkään erityisen palautuvaa sorttia.

Vierailija
25/36 |
15.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen raskauksia koko 70-75 A/AA ja ainakin esikoisen jälkeen palautuivat normaaliksi. Toista vielä imetän.

En halua isoja rintoja, koska ne ovat harrastaessa ja liikkuessa tiellä, ja varteni on muutenkin pitkä ja hoikka. Nännit ovat nykyään näkyvämmät.

Käytän liivejä vain julkisella paikalla. Päivisin kotona olen ilman ja yöllä myös.

Molemmat lapset ovat ihan täysimetettyjä olleet sen 6 kk ja esikoista imetin 1,5 vuotta.

Vierailija
26/36 |
15.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täysimetin 5kk, osaimetin 8kk asti. Rintani 80C eivät kasvaneet yhtään. Maidon nousun myötä ne kasvoivat hetkeksi mut palautuivat melko samskokoisikdi kuin ennen syntymää. Ehkä aavistusen verran isommat olivat. Imetyksen loputtua ne pehmenivät ja pienenivät mutta olivat samaa kokoa kuin ennen raskautta. Mun rintamalli on sellainen pyöreä ja pysty. Ne eivät roiku yhtään, kynätestissä kynä ei pysy tissin alla jne. Nyt tosin lihoin erään lääkkeen takia 15 kg, kuppikoko 85D. Edelleen ovat tosi eteenpäin työntyvät, pyöreät, kiinteät. Olen 35 ja alan odottaa iän tuomia muutoksia. Ysävälläni on kokona 75 C tai D ja hänen rintamaa on aina olleet silleen riippuvaisen maaliset vaikkeivst olekaan olleet riipparit - ymmärrätte varmaan eron. Nyt kun hän on 42 niin tissit on alkaneet vähän roikkua. Eli ei Imetys pilaa rintoja yhtään, olettaisin näin olevan useimmilla.

Vierailija
27/36 |
15.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitä tässä ketjussa on lueteltu. Paino nousi reippaasti raskausaikana, imetin pitkään ja paljon, en jumpannut lihaksia, liivejä pidin aluksi aika huonosti.

Ja imetyksen loputtua ihan samat rinnat olivat kuin ennenkin. Pienet toki, mutta jokseenkin ennallaan.

Vierailija
28/36 |
15.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kasvojumpan osana teen irvistyksiä, jotka vahvistavat rintojen "iholihasta", eli irvistä niin, että nännit nousevat ylöspäin.

Vierailija
29/36 |
15.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samanlaiset kärpäslätkät ovat kuin aina ennenkin. =)

Vierailija
30/36 |
15.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

...Mulla ei vienyt.

Ennen raskautta kuppikoko 75 D sama nyt. En koe rintojeni muuttuneen millään tavalla vaikka imetin ja voi pojat että sitä maitoa tulikin, välillä sai pumpata 5-7 dl ylimääräistä päivässä! Imetin tyttöä 4 kk täysin ja sen jälkeen osittain 7 kk ikään.

Vierailija
31/36 |
15.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rintojen tehtävä on ravita lasta ja kun se onnistuu, voi olla tyytyväinen.

Vierailija
32/36 |
15.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli ennen raskautta ja raskausaikana B-C-kuppi, täysimetysaikana olivat suuremmat kuin D. Imetyksen hiipuessa n. vuoden jälkeen, rinnat lurpsahtivat ja jäljelle jäi roikkuvat B:t.

Painoa mulla ei tullut raskausaikana kuin 7-8 kg joten sillä ei oikein ollut merkitystä.

Vierailija
33/36 |
15.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain yhden kuppikoon lisää. Ja nyt nuorimmaisen imetyksestä jo melkein 4 vuotta eli eiköhän tämä mukava muutos pysyväksi jää. Mulla siis ennen lapsia a, imetyksen alussa c, sitten tasoittui b:ksi ja siihen jäi. Muoto mulla on ollut aina sellainen päärynä rinnoissa eli kyllä siellä kynä pysyy. Luontainen mallini siis.:)

Taitaa olla urban legend tuo rintojen pilaantuminen imetyksen myötä.

Ehkä ikääntyminen sitten aikanaan voi ihon veltostumisen/kimmokkuuden vähenemisen myötä ne rinnat "pilata", harvalla 50-60 vuotiaalla kait ilman silkkareita on terhakkaat rinnat. Mutta mitä väliä sillä sitten, ryppynen ja vanhempi ihminen on silloin muutenkin, sekä nainen että mies.

Vierailija
34/36 |
24.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipas huojentavaa lukea, että jollakin muullakin on käynyt näin. Ajattelin jo olevani "ainoa".

Itselläni kaksi lasta. Ensimmäistä imetin vajaa 2v kunnes tuli uudelleen raskaaksi. Toista lasta imetän edelleen (päivittäin. Mutta vain toisesta rinnasta, koska lapsi alkoi hyljeksiä toista n. puol vuotta sitten.

Tämä hyljeksitty rinta on täysin olematon! Ennen kuppikoko oli 75B, raskauksien jälkeen jossain vaiheessa D (molemmissa). Nyt imettävä rinta B/C ja toinen AA/A. Ero on siis huima ja tosiaan toisesta rinnasta ei imetty kuukausiin. Pelkään että tällaiseksi jää :(

Uimahallissa yms käynti ahdistaa ja kovasti! Ensiksi rinnan olemattomuuden vuoksi ja niiden välisen eron vuoksi.

Painoa tuli raskauksissa +20kg (aiemmin lievä alipaino). Ekalla kerralla lähti 21kg ennen toista raskautta. Toisella kerrallakin lähti puolessa vuodessa, mitä tulikin.

Onkohan mitään tehtävissä...?

Vierailija
35/36 |
24.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos lihoo niin rinnat kasvavat (tässä toki eroja mihin kullakin rasva kertyy, jolllakin lähinnä reisiin, toisella mahaan, kolmannella peppuun, jollakin tasaisesti jne. eli eroja siinäkin miten rintoihin vaikuttaa lihominen/laihtuminen).

Mutta esim. urheilijat (varsinkin kehonrakentajat ja fitnes ihmiset) joilla ei rasvaa ole juuri lainkaan, niin ei ole heillä rintojakaan. Monella lihavalla taas on isot rinnat siinä missä vaikka peppu tai mahakin. Joten jos raskausaikana lihoo (ja painohan toki nousee, mutta jos kertyy ns. ylimääräistä läskiä) niin osa menee rintoihin ja ne kasvavat senkin takia. Ja sitten kun esim. imettäessä laihtuu, niin imetyksen jälkeen jäljelle voi jäädä "tyhjät pussit" joista se (ylimääräinen) rasva on hävinnyt ja maitokaan ei enää rintoja kasvata. Jos taa ylimääräistä ei kerry raskausaikana niin rinnat kasvavat vain "maidosta" ja sitte kun imetyksen lopettaa niin rinnat eivät pienene niin paljoa vert. myös laihtuisi.

Vierailija
36/36 |
25.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nimemomaan imetys ja maidon nouseminen, koska raskausaikana rintojen koko ei muuttunut eikä silloin tullut edes raskausarpia. Pienet B-koon rintani ovat tyhjät pussit, vaikka olen imettänyt vain yhtä lasta.

Kumma juttu, että tällä palstalla lähes kaikilla rinnat paranee imetyksen myötä! Alapäätkin tiukkenevat mitä enemmän on alatiesynnytyksiä takana.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi yhdeksän