Olenkohan pulassa?
Minulla kävi 9,5 v. sitten urakoitsija, joka lähetti laskun. En laskua maksanut. Urakoitsija väittää, että on lähettänyt minulle muistutuslaskuja, mutta jos on tullut vanhaan osoitteeseen, niin ei kai mun tarvitse olla tietävinäänkään, että ne on tulleet mulle? Nyt sitten alkoi vaatia maksua. Eikö velat vanhene 3 vuodessa?
Toinen juttu on, että kerran otin rahapulassa vastaan eräältä yritykseltä laskunpalautuksena rahoja, jotka ei oiskaan mulle kuuluneet. En ollut sille yritykselle mitään maksanut, vaikka olivat laittaneet laskun. Rahapulassa otin yli kymppitonnin markkoja ja soittelivat perään siitä, kun huomasivat virheen. En vastannut ja sitten tuli kirje. Soitin sinne ja sovin, että maksan myöhemmin, kun mies ei ole enää isyysvapaalla ja sitten vaihdoin liittymänumeron ja laitoin osoitteen salaiseksi yms. Nyt kuitenkin perustin yrityksen ja saivat tietää yhteystietoni ja laittoivat viestin, että haluavat rahansa takaisin, että oisin tehnyt rikoksen, kun niitä en palauttanut, vaikka vaativat. Tästäkin on jo vuosia aikaa, samoihin aikoihin kun tuo toinen. Olenkohan pulassa tän jutun kanssa? Onko rikos ottaa rahat, kun tietää, ettei ne kuulu sulle jos vastapuoli luulee, että ne kuuluu?