Onko 2500 hyvä palkka kotiäidille?
...kun kotona on neljä hoidettavaa. Ei enää yhtään alle 3 -vuotiasta lasta.
Tuollaiseen summaan päädyin kun räknäsin, ei se ihan satatarkka ole -ä koska laskin osan kulukorvauksista ikäänkuin omaksi palkakseni.
Kommentit (13)
eläkemaksut on maksettu 1800 eurosta.
Laskin kulukorvauksista osan "palkakseni", koska asumisenhan maksaisin työssäkäyvänä kokonaan itse eikä kotimme olisi yhtään tätä pienempi, vaikka työni olisikin kodin ulkopuolella.
ap.
Tämän lisäksi saat "kulukorvauksia", tarkoitatko, että saatte asumistukea 2500-1800= 700 euroa?
hoidan työkseni toisten lapsia enkä saa noin paljoa.
...tavallaan :)
Mutta ei me kyl mitään asumistukia tai toimeentulotukea saada. Mun verotettava tulo oli kunnallisverotuksessa n. 24 000 e vuonna 2009. Siitä tilanne on jonkin verran muuttunut.
Miehellä on ihan palkkatyö kodin ulkopuolella, hänen ansionsa ovat n. 2700 e/kk. Päivätyö ja liukuva työaika, tosin tosta sitte kyl työmatkat vähentää aika reilusti. Mut oli sillä veretettava ansiotulo jotain 34 000 e vuonna 2009.
ap.
...kun kotona on neljä hoidettavaa. Ei enää yhtään alle 3 -vuotiasta lasta.
Tuollaiseen summaan päädyin kun räknäsin, ei se ihan satatarkka ole -ä koska laskin osan kulukorvauksista ikäänkuin omaksi palkakseni.
Kuka tämän palkan maksaisi?Veronmaksajat, äidit, jotka käyvät työssä ja joiden on pakko käydä.Jokaisella, jolla on lapsia, on periaatteessa valinnanvapaus, jäädä kotiin, tai mennä kodin ulkopuolelle työhön. Et voi vaatia, että sinulle maksetaan valinnastasi palkkaa, joka "revitään" mm. yksinhuoltajaäidin verotuloista.Heti kun kerrot, mistä palkka maksetaan sinulle, kannatan rehtiä kotiäitiyttä.
Kotiäidille hyvä palkka on nolla euroa. Vai kuka sen parin donan palkan maksaisi, yhteiskuntako taas? Jos jaat tavaraasi, niin miksi meidän pitäisi vielä maksaa sinulle siitä?
mistä tuo sun palkka koostuu ja kuka sen maksaa
Siis mies maksaisi palkkaa sulle vai?
Meillä on ainakin yhteist rahat, joita sitten mä käyttelen miten parhaaksi näen. Siis miehen palkka + kotihoidontuki ja lapsilisät.
Ei siinä paljon voi itseen törsätä silti, kun pitää huolehtia ja olla vastuussa että lainat ja ruoka tulee maksettua ym. tarpeellinen.
avaamista?
Minä olen perhehoitaja. Ja kotiäiti. Kotona on kaksi alle kouluikäistä lasta, joista toinen esikoulussa. Ja heidän lisäkseen perheessä asuu kaksi kehitysvammaista aikuista, joiden perhehoitaja minä olen. Lisäksi viikonloppuja rikastuttaa muutama kehitysvammainen tukilapsi.
Ja mun tulot muodostuvat perhehoitopalkkioista ja kulukorvauksista. Kulukorvauksista osan laskin palkakseni, koska koko perheen käytössähän ne asuinneliöt ja ruuat ovat.
ap.
Koska sosiaalitoimen alta se palkkio meidän tilille napsahtaa.
Mutta sossun elättejä ne on sit kaikki hoitajat ja lääkäritkin, jopa ihan sosjohtaja itse ;)
Eikä mua yhtään nolota että saan tuollaista liksaa. tuntipalkkana se on kuitenkin aika kehno koska tässä työssä ollaan kiinni 24/7. Siitähän tulee liksaksi sit noin 1,5 e/h.
Tai jos nää meidän keharit ois vuorotyöympäristössä hoidossa, niin niiden hoito maksaisi n. 6000 e/kk. Että koen olevani hyvinkin hyödyllinen ja tehokas työssäni jota rakastan.
ap.
ja olet palkkasikin ansainnut, mutta kirjoittamisessa olisi ehkä parantamisen varaa. Ávauksessa olisi ehkä kannattanut jo mainita perhetyöntekijä (vai mikä se nyt oli)
Kysy äidiltäs jos et ite tiedä.