Jaahas, olen sitten raskaana lapseni ystävän isälle!
Lapset luokkakavereita ja kavereita koulun ulkopuolellakin. Minä yh, hän naimisissa. Tunnettiin ulkonäöltä (vanhempain illat ja koulun juhlat). Työpaikan risteily, hän samalla laivalla, lopun arvaatte.
Saa tuomita, tuomitsen itsekin itseni :(
Kommentit (62)
yh-naisista ei pidetä. Ne kun mokaa itte oman tilanteensa. Haku aina päällä ja kaveriksi kelpaa kuka vaan ja sit lisäännytään. Nykyään ei ole ihme et samalla äidillä on 3-4 eri ukon kanssa tehtailtu lapsia.
Usein miestä ei tuomita samalla tavalla vaikka mielestäni vielä yäkimpää kun oli naimisissa ja vielä isä!
Pisteitä siitä ettet tehnyt aborttia ja varmaan yrität olla hyvä äiti:) Osoittaa ainakin minulle, että haluat kantaa vastuun etkä mennä siitä mistä aita matalin.
Noista elatusmaksuista vielä..naimisissa oleva ukko etkä meinaa maksattaa lapsen elatusta! Miksi ihmeessä? Tekisit nyt kaiken virallisesti oikein! Jäisi tulevat pulinat pois ja lapsikin olisi paremmalla mielellä kun isä osallistunut hänen elatukseensa. Tälläkin asialla mielestäni kaikille suuri merkitys tulevaisuudessa.
Muille ei tarvitse kertoa eikä tuossa tilanteessa kannatakaan. Lapselle toki joudut joskus jotain ainakin kertomaan.
Samalla vaadit ne elarit ja kerrot myös miehen vaimolle. Saat kätevästi rikottua heidän perheensä samalla ja heidän lapsilleen pahan mielen. Onneksi olkoon, voit olla ylpeä itsestäsi! Vikaa on toki miehessäkin.
pelasta mitä pelastettavissa on...rakasta lapsiasi ja ole hyvä äiti heille koko lapsuuden ajan. Ja varo ettei siihen tule ketään kekkulia mollaamaan heitä!
Kun sitten koittaa se päivä että joudut (tilille) asiasta muistavat lapsesi kuinka rakas olet heille:)
Tsemppiä!
Olen itse ollut lähestulkoon samassa tilanteessa, erona se että ehkäisystä johtuen en tullut raskaaksi. Juuri niiden olemassaolevien lasten takia huolehdin ehkäisyn viimeisen päälle, ei ole kovinkaan onnellinen ja helppo kuvio heille:( Ainakin käsitys ihmissuhteista ja niiden hoitamisesta menee melkoisen kieroon. Toivottavasti te aikuiset sitten pystytte tasapainoisesti hoitamaan tuon kuvion ja auttamaan lapsia- nimenomaan niitä jo olemassaolevia selviytymään tuosta. Ja vaikka te osaisittekin asian hoitaa, ottakaa huomioon sekin että paitsi et sen miehen lasten perhe menee rikki (ja se on vuosien kriisi niiden miehen lastenkin harteilla) YMPÄRISTÖ kuormittaa lapsia. Kaikki juorut ja muut- mitä tuo vääjäämättä aiheuttaa, kasaantuvat lasten niskaan ja vievät heidän voimavarojaan. Lapsilla ei ole resursseja kohdata ympäristön paineita tuollaisissa asioissa.
Ei käy kateeksi. Ja olen todella surullinen puolestanne.
yh-naisista ei pidetä. Ne kun mokaa itte oman tilanteensa. Haku aina päällä ja kaveriksi kelpaa kuka vaan ja sit lisäännytään. Nykyään ei ole ihme et samalla äidillä on 3-4 eri ukon kanssa tehtailtu lapsia.
Usein miestä ei tuomita samalla tavalla vaikka mielestäni vielä yäkimpää kun oli naimisissa ja vielä isä!
Teillä on kuulkaas naiset ihmeellisiä fantasioita.
Ps. Onko tällä kaverin isällä veljeä? Voisit naiskennella hänenkin kanssaan ollessasi paksuna.
tai kuulee että saat vauvan.
Kerro vaan sille suoraan niin olet ainakin rehellinen ja mies saa itse päättää mitä tekee jatkossa.
Jotkut naiset tällä elää niin pilvilinnoissa että huutelevat provoa. Totuus on kuitenkin se että paljon on niitä ukkomiehiä, jotka on seksiä vonkaamassa sekä ravintoloissa että laivalla.
ei tarvitse maksaa, vaikka isyys olisikin tunnustettu, jos on sovittu, että asiat hoidetaan keskenään ja virallista paperia ei ole elatuksesta tehty. Silloin ei toki myöskään saa Kelan maksamaa elatustukea vaan kaikki lapsen kulut menee äidin omasta pussista.
Toki, jos alkaa raha-asiat ahdistaa niin voit myöhemmin vaatia elatussopimuksen tehtäväksi, mutta takautuvasti et voi rahaa saada/pyytää.
arvomaailman. ELATUSMAKSUT on se mistä on tuhat mielipidettä. Nekö ne tässä keskeisessä asemassa ovat? MIten olisi ajatella niitä olemassaolevia lapsia???? Ei heidän arvonsa ja tarpeensa väisty millään lailla uusien vauvojen edessä??? Miettikääs nyt joukolla miten heidän elämänsä ratkaistaan.
mitä ajattelit kertoa tälle olemassaolevalle lapsellesi? Kyllä koululainen jo tietää, miten vauvat saa alkunsa.
mokannnut,
terv ei-yh, kunniallinen heteroaviopuoliso, joka ei tajua, miten edelleen vain naiset mokaa, jos paneskelevat miehen kanssa. Mies pahemmin mokannut mielestäni tässä(kin) tapauksessa. Naimisissa oleva mies pettää vaimoaan, eikä edes taitavasti.
ne "olemassa olevat lapset" menee ikuisesti uuden vauvan edelle? Joka jumalan asiassa. Ei ydinperheissäkään kai näin ole?
niin ensinnäkin, onnko ko. mies sellainen kenen kanssa haluaisit elää?
Jos, niin ainakin vanhemmat lapsenne tulevat jo hyvin ennestään toimeen, eli siinä olisi helppo sauma pykätä uusperhekuviot pystyyn.
Jos sulla ja miehellä on kunnolla kemiaa, niin johan tuo syrjähyppy kertoo että jotain on miehen ja vaimonsa parisuhteessa valmiiksi pielessä, joten ei muuta kuin avoimesti vaan ekrrot miehelle ja vaimolleen raskaudesta, niin vaimo luultavasti tekee päätelmänsä ja ottaa eron ja tsadaa, mies on vapaata riistaa sinun uusperhekuvioon.
Jos taas jatkavat yhdessä tai jos vaan eroavat etkä saa meistä, niin kummassakin tapauksessa saat elarit, etkä elä valheessa.
Mun mielestä tässä tilanteessa yh-sinkku on ollut vapaa vaikka lisääntymään, mutta naimisissa olevan perheen isän pitäisi ymmärtää että hän ei ole ja siihen malliin sitten elellä myös. Lain mukaan isä on velvollinen myös elättämään lastaan ja onhan se lapsenkin etu ja oikeus ettei ainakaan elareitten puuttumisen takia tarvitse elää niukassa taloudellisessa tilanteessa.
sisaruspuoleensa.
mitä vastaat kun lapsi haluaa tietää kuka hänen isänsä on?
On aikaa keksiä selitys. Ehkä taivaassa, ehkä asuu ulkomailla, jotain semmoista. Enemmän mietin mitä sanon sille miehelle, joka tulee näkemään minua vatsa pystyssä ja kuulemaan että meille tulee vauva.
Lapset luokkakavereita ja kavereita koulun ulkopuolellakin. Minä yh, hän naimisissa. Tunnettiin ulkonäöltä (vanhempain illat ja koulun juhlat). Työpaikan risteily, hän samalla laivalla, lopun arvaatte. Saa tuomita, tuomitsen itsekin itseni :(
Kärsin aspergerista ja en osaa arvata eli voisitko kertoa yksityiskohtaisesti, että mitä sitten tapahtui kun tapasitte laivalla?
Haluaisin tietää, että millaisissa olosuhteissa yhdyntä ja hedelmöittyminen tapahtui. Oliko iso lasti ja jouduito valuttamaan kauan aikaa suihkussa tavaraa pois? Voi kuulostaa vähän erikoiselle kysyä tällaista, mutta olen autistinen ja minä muodostan käsityksen yksityiskohtien perusteella.
ne "olemassa olevat lapset" menee ikuisesti uuden vauvan edelle? Joka jumalan asiassa. Ei ydinperheissäkään kai näin ole?
edelle, mutta ihmisellä on vastuu kaikista synnyttämistään lapsista ja kun tekee uusia ratkaisuja elämässään, näiden olemassaolevien lasten etu on sen ratkaisevin. Kyllä vastuullisessa ydinperheessäkin mietitään se lasten etu kaikessa; työelämän, ihmissuhteiden yms hoidossa. Ja siinä, onko resursseja hankkia lisää lapsia, vai pitäisikö vaan huolehtia hyvin niistä jotka jo ovat. Myös vastuullisessa uusperheessä mietitään miten mahdolliset uudet lapset vaikuttavat, miten asumiskysymykset yms vaikuttavat. Usein vain on niin että aikuiset ajattelevat asioita vain omalta kannaltaan ja se lasten etu jää jalkoihin. Ajatellaan et omat tunteet oikeuttavat mihin vain. Vaikka juuri elämän muutoksissa pitäisi keskittyä tukemaan lapsia.
Täysin väärä on muuten väite et parisuhteessa olis jotain vikaa jos ukko pettää. Kyllä se ukko voi pettää ihan vaan siksi että se haluaa pettää. Ja eroaa perhe sitten tai jatkaa, petetyn äidin kokemalla kriisillä on valtava vaikutus niihin lapsiin, sitäkään ei voi mitenkään sivuuttaa.
Ei pidä tehdä lisää lapsia jos ei pysty kantamaan vastuuta koko paketista.
Sanot olevasi 30+, joten olisit ollut aikuinen.
Alla oleva teksti on todella osuva. Aikuinen ja vastuullinen ihminen,okei saattaa tehdä samaisen virheen ( kuksii varatun kanssa, ja vaikka se onkin tosi likainen temppu enkä kunnioita tippakaan sellaisia ihmisiä ) on silti kirjoittaja ollut vastuullinen ja käyttänyt ehkäisyä.
Toisin kuin sinä ap. Kuinka kehtaat aiheuttaa tuollaista tuskaa kyseiseen perheeseen ja vaikka lapsesi tulee olemaan oikeutettu elämään ja syytön sinun typeryyteesi on silti todella raskasta miehen jo olevilla lapsilla asia hyväksyä.
Toki jos mies ja vaimo (joka toivottavasti ottaa kytkintä )osaavat kasvattaa lapset asian suhteen hyvin, voi sisarukset olla hyvissä väleissä tulevaisuudessa. Mutta osittain valtvaa katkeruutta lapset tulevat kärsimään SINUN takia!
Toivottavasti pystyt elämään itsesi ja asian kanssa.
Olen itse ollut lähestulkoon samassa tilanteessa, erona se että ehkäisystä johtuen en tullut raskaaksi. Juuri niiden olemassaolevien lasten takia huolehdin ehkäisyn viimeisen päälle, ei ole kovinkaan onnellinen ja helppo kuvio heille:( Ainakin käsitys ihmissuhteista ja niiden hoitamisesta menee melkoisen kieroon. Toivottavasti te aikuiset sitten pystytte tasapainoisesti hoitamaan tuon kuvion ja auttamaan lapsia- nimenomaan niitä jo olemassaolevia selviytymään tuosta. Ja vaikka te osaisittekin asian hoitaa, ottakaa huomioon sekin että paitsi et sen miehen lasten perhe menee rikki (ja se on vuosien kriisi niiden miehen lastenkin harteilla) YMPÄRISTÖ kuormittaa lapsia. Kaikki juorut ja muut- mitä tuo vääjäämättä aiheuttaa, kasaantuvat lasten niskaan ja vievät heidän voimavarojaan. Lapsilla ei ole resursseja kohdata ympäristön paineita tuollaisissa asioissa. Ei käy kateeksi. Ja olen todella surullinen puolestanne.
tällaset periaatteettomat ihmiset niin ukot kuin akatkin. Otetaan viinaa ja sit ollaankin niin seksikkäitä että. Juuri tähän asiaan pitäisi tulla sharia-laki Suomeenkin.
Tunneperäisesti tosi kuluttavaa ja tuhoavaa ja loppujen lopuksi juuri lapset kärsivät eniten ja viattomat puolisot. Voi vaimo parka!