Vauva-arki on TYLSÄÄ!!!!
Voi että vauvan kanssa kotona on tylsää! Vauva vaan nukkuu tai makaa tai huutaa ja minä tapan aikaa tuijottamalla telkkua tai roikkumalla netissä. Siis kyllähän mä kaikkia vauvatansseja ja -hierontoja sen kanssa harrastelen, mut eihän tollanen vauva jaksa kauaa mitään loruiluakaan ja yksipuoleistahan se on munki mielestä, joten kauaa ei jaksa. Kävelylläkään ei monta kertaa päivässä viiti käyä ja ku sukulaiset asuu kauempana ei voida koko ajan kyläilläkään.
En tajua miks aina vaahdotaan että vauvan kanssa on kädet täys hommia jne. kun musta tää tekemisen puute on ahistavaa! Oikein ootan et tää kasvaa sen ikäseks et sen kanssa voi tehä jotain (leikkiä, pelata, lukea, jutella...). Nyt oon ilonen joka kerta ku pääsen vaihtaa vaippaa tai vauvalla on nälkä, ni tule edes jotain tekemistä.
Kommentit (25)
Ap:n vauva on nyt 4,5-vuotias, että ei taida hänelle olla enää ajankohtainen juttu. :)
Juu, näin oli. Ekan lapsen kanssa imuroin joka päivä, jynssäsin paikkoja puhtaaksi, tein ruokaa, luin romaaneja yms. mutta silti aika kävi pitkäksi. Kun toinen syntyi ja toinen taapero niin silloin vähän enemmän actionia ja elämä ei niin tylsää. Ihmettelen kylläkin niitä joilla yhden lapsen kanssa kädet täynnä - mitä ne tekee saadakseen kiireen aikaan?
Kun oli vain yksi lapsi niin sehän oli ihan parasta aikaa elämästä.
Ehdin aina päivän aikana tehdä kaikki kotihommat niin illat ja viikoloput oli vapaata perheaikaa. Oli kiva 5 äidin ja vauvan porukka...kyläilyä ja vaunulenkkejä ja muskaria ym.
Vauva oli perusterve ja tyytyväinen tapaus. Joka päivä nukuin päiväunetkin ;)
Joskus vain istuin sohvalla onnenkyyneleet silmissä ja katselin vauvaa kun vauva leikki lattialla. Ja mummotkin asui lähellä joten seuraa ja apua sai aina ja mies touhusi illat ja viikonkoput lapsen kanssa mielellään. Valitettavasti en onnistunut imettämään 1.lasta mutta toki se lisäsi vapautta kun vauva ei ollut tississä kiinni.
Vauva-ja pikkulapsiaika on ollut parasta aikaa elämässäni!
Mä en ymmärrä, miten ihmisellä voi olla tylsää. Mulla on viimeksi ollut tylsää varmaan ekaluokalla. Minusta on ihanaa ylimääräisenä aikana lukea, kirjoittaa, aloittaa joku mielenkiintoinen verkkokurssi tms., järjestellä kotia, suunnitella tulevaisuutta, soittaa ja laulaa, kirjoittaa kerrankin pidempi viesti kaverille rauhassa, makoilla vaan ja haaveilla, lukea netistä itse kiinnostavia asioita, aloittaa jokin taideteos, aloittaa jonkin asian opiskelu tulevaisuutta ajatellen, miettiä talousasiat kuntoon, lukea lapsen kasvatuksesta kirjoja. Siis ihan oikeasti, mä keksin itselleni aina miellyttävää tekemistä jos aikaa on. Useimmiten sitä aikaa ei ole, joten tavallaan odotan niitä ekoja rauhallisia kuukausia vauvan kanssa kunhan se syntyy! Mutta kai nää on niitä eroja ihmisillä, toiset tarvii ympärilleen ihmisiä saadakseen hyvän olon, toiset taas kaipaa yksinäisyyttä, toiset kaipaa että ulkomaailma tarjoaa tekemisen, kun taas toiset keksii niitä sisäisesti itse. Sun pitää vaan nyt jotenkin päästä yli siitä, että ympäristö itsessään suoraan tarjoaisi tekemisen, ja alkaa keksimään sitä itse :)
Vauvasi ilmeisesti antaa sinun nukkua yöt. Itse olin niin väsynyt, että aivan kaikki tekeminen oli tuskaa.