Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Äänestätkö puoluetta vai henkilöä? Millä perusteella?

Vierailija
13.04.2011 |

Itse olen kotoisin maaseudulta, ja kotini oli vahvasti keskustalainen. Sekä isäni että äitini olivat aktiivisesti mukana kunnallispolitiikassa, isä oli vuosikaudet valtuustossa jne.

Vasta heidän kuolemansa jälkeen olen voinut vapautuneesti äänestää kulloisenkin elämäntilanteeni mukaan, enkä aina automaattisesti kepua. Olen äänestänyt vihreitä, kokoomusta ja demareita - ja kepua. Nyt en oikein tiedä, ketä äänestää.

Haluaisin äänestää nuorehkoa naista, jolla on lapsia, ja joka ei ole ennestään eduskunnassa. Itselläni on alakouluikäiset lapset, joten nuorten tulevaisuus on ensisijainen huolenaihe.

Osaako joku suositella ehdokasta Turun seudulta? Kerro myös puolue.

Kommentit (27)

Vierailija
21/27 |
13.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ääni menee aina ensijaisesti puolueelle! Ottakaa nyt vähän selvää ääntenlaskennasta, ennen kuin äänestätte vain henkilöä!

Vierailija
22/27 |
13.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ääni menee aina ensijaisesti puolueelle! Ottakaa nyt vähän selvää ääntenlaskennasta, ennen kuin äänestätte vain henkilöä!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/27 |
13.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka poliittisissa "untuvikoissa" varmasti on hyviä ehdokkaita mukana, on kunnallispolitiikassa mukana olleissa se hyvä puoli, että heidän konkreettisia tekemisiään voi tutkia lautakuntien ja kunnanvaltuuston tai kunnanhallituksen pöytäkirjoista. Saattaa huomata, että ihmisen puheilla ja äänestämiskäyttäytymisellä on yllättävän vähän yhteyttä. Vaalikoneessa ja vaalimainoksessa voi sanoa vaikka mitä, mutta teoilla lopulta on merkitystä.

Vierailija
24/27 |
13.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osaan suositella sinulle Maria Lohelaa, nuorta naista Turusta.

http://www.vaalimanifesti.fi/index.php/allekirjoittajat

Puolue on PS, ja Lohela on yksi Nuivan Vaalimanifestin allekirjoittajista. Eli kuuluu ns. Halla-ahon listalle. Omat kotisivunsa löytyvät tuosta linkistä, kuvan alta.

Vierailija
25/27 |
13.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ole, eikä niistä mitään maininnut, mutta muuten ajatukset käyvät yksiin.

Vierailija
26/27 |
13.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen häntä jonkun verran, on kaupunginvaltuutettu Turussa (vihr.) energinen ja aikaansaapa nainen.

Vierailija
27/27 |
14.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle ei esimerkiksi kävisi ollenkaan, että äänestäisin Jyrki Kasvia, josta kovasti tykkään, mutta auttaisin sillä jonkun vanhan telaketjukommarin läpi.

Eikös Jyrki Kasvi ole vihreä? Ja siitä johtuikin mieleeni, että olen ennen äänestänyt vihreitä, mutta enää en, koska olen huomannut, että heistä suurin osa on vahvasti oikeistolaisia, vaikkakin vasenta siipeäkin on.

Tänä vuonna olisin halunnut äänestää vihreää, hyväksi tietämääni naista, mutta en halunnut antaa ääntä puolueelle. Niinpä äänestin toiseksi parasta vaihtoehtoa ihmisenä ja parasta vaihtoehtoa puolueena.

Kun taas vihreissä muuten on kaikenkarvaista sakkia vanhoista taistolaisista (esim. Satu Hassi) prekariaattihörhöihin, hashiksen vapauttajiin ja idunpurijoihin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi yksi