Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen lihonut 35 kiloa 7 vuodessa! :o

Vierailija
13.04.2011 |

Mikä surullisinta, tiedostin sen itse vasta nyt.

Entinen aktiivinen elämäntapa jäi lasten tulon myötä. Raskauskiloja tuli, ja jäi jonkin verran. Sitten odotinkin jo seuraavaa. Kahden pikkuisen lapsen äitinä ja reissutyössä olevan miehen vaimona ei oikein ollut aikaa käydä salilla tai liikkua muutenkaan, etenkin kun nuorempi olikin paljon sairastava erityislapsi. Oli helppoa korvata ateria suklaapatukalla tai hampurilaisella, kun lapsista toinen söi vaan sosetta ja toinen korvikemaitoa.

Elämä tasaantui hetkeksi, ja painokin oli hallinnassa. Sitten tuli uusi raskaus, kaksoset. Raskauskiloja tuli kohtuudella, alle 12, mutta äitiysloma ja 4 pienen lapsen kotiäitiys toivat ainakin 20 kiloa lisää: kotiäidin pieniä iloja oli se suklaapatukka tai sipsipussi illalla, ainoana hiljaisena hetkenä. Vaaka meni säpäleiksi villin nelivuotiaan käsissä, enkä saanut ostetuksi uutta tilalle. Katosi lopullinenkin käsitys siitä, mitä painan.

Palasin työelämään tammikuussa. Viime perjantaina kävin töissä puntarilla. 88 kiloa! Järkytyin. Olin tiennyt että olen pulska, mutta en tajunnut että noin paksu. Huomattava ylipaino. Minulla, joka ennen lapsia olin jopa laiha, tai ainakin hoikka vaikka olisin ollut pulskemmassakin kunnossa. Ennen pulska painoni oli 58 kg ja se normaalipainoni 50-51 kg. Ekaa kertaa raskaaksi tullessani painoin 53 kg. Olen 169 cm pitkä.

Aion karistaa kilot. En tähtää enää 50 kilon tienoille, vaan ensiksi 70 kiloon ja sitten vielä 5-8 kg pois. Tiedän, että pystyn siihen. Kaivan entisen itseni esiin tämän läskivuoren alta. Ikävöin itseäni, en ole nyt minä itse, vaan joku paksukainen.

Kommentit (30)

Vierailija
21/30 |
13.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laihduin 30kg 5 kk:ssa. 2 lasta takana. Nyt lihoin 20kg vuodessa. Narsisti mies. Pääsin omaan kotiin, mut en jaksa vieläkään laihduttaa, Ei musta kukaan kuitenkaan välitä. Tämän ikäinen läski, joka kaipaa syliä.

Vierailija
22/30 |
13.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

silloin kun laihdutin, huomasin parhaaksi turhan syömisen napostelun vähennyskonstiksi sen että söin HYVÄÄ ruokaa (toki alussa voi tarvita tiukemman starttikuurin, mutta noin pidemmän aikavälin jutuista puhuttaessa). Ehkä se tyydytti makuaistin tarpeita? Samoin kun aloin syödä enemmän kasviksia, miellyin ylipäänsä enemmän raikkaampaan ja kevyempään ruokaan. Kyllä mä edelleen välillä syön pizzaa tms., mutta aika harvoin tekee mieli. Sama koskee sokeriherkkuja, en kaipaa niitä enää niin paljon. Eli kunhan jaksatte sen verran että makuaisti ehtii "kalibroitua" uudestaan, niin sitten helpottaa paljon :)

Onnea matkaan kaikille laihduttajille :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/30 |
13.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

on tuo laihdutusoperaatio edessä (vauvan la viikon päästä) mut tulin vaan ketjuun toivottamaan tsemppiä kaikille. Ei ole helppoa olla kotona, kun päivät on helposti muutenkin sitä keittiössä pyörimistä; just kun on saanut yhden välipalan tai aterian korjatuta pois pöydältä saakin alkaa laittaa uutta. Töissä ollessa ois niin paljon helpompi hallita painoaan.

Mut onnea matkaan kaikille laihduttajille!

Vierailija
24/30 |
13.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullaon myös villisti ylipainoa, ja nyt kun pieninkin on täyttämässä 3 v ja elämä talonrakennuksen ja työn ja harrastusten jne jne. kanssa ehkä ihan vähän helpottaa, otin projektikseni itseni. Eilen kävin allekirjoittamassa kuntosalisopimuksen, ja nyt natustan porkkanaa tässä tietokoneen ääressä. Lenkilläkin tuli just käytyä.

Mä olen jakanut tämän matkani hyvin pieniksi etapeiksi, pudotan painoa vain 3kg kerrallaan. Sen jälkeen aina funtsailen hetken ja elelen mahdollisimman normaalisti, eli en siis mitenkään mässäile, mutta en myöskään pidä vannetta pään ympärillä.

Ans kattoo mihin asti tällä vielä päästään. Taivalta ainakin riittää.

Vierailija
25/30 |
13.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaikille tsemppiä - itselleni myös. Jossain vaiheessa pudotin 30 kg (ennen lapsia), nyt on saman verran ja vähän päällekin. Mutta nyt on mies heivattu pihalle ja elämä palautumassa normaaliksi. Kyllä se tästä! :-)

Vierailija
26/30 |
02.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paino on pudonnut tämän ketjun aloittamisen jälkeen jo 14 kiloa! Muutos on aika hurja, se näkyy ulospäin ja tuntuu erittäin hyvältä sisältäpäin.

Syön säännöllisesti mutta tarkasti. Roskaruoka ja makaronit sekä vaalea leipä eivät kuulu ruokavaliooni enää. Liikun lähes päivittäin ja kun noin kuukausi sitten jaksoin hädin tuskin kävellä 5 km pururadalla niin nykyään juoksen tai sauvakävelen sen, ja lisäksi vielä poljen sen jälkeen kotona kuntopyörää tai jumppaan videon tahtiin!

Olen niin iloinen ja itsestäni ylpeä vaikka vielä on tiputettavaa paljon.

Ystäväni tarjoaa minulle viikon matkan Kyprokselle jos olen syyskuun alkuun mennessä saanut tippumaan yhteensä 20 kiloa. Olen varma että onnistun siinä!

Vierailija
27/30 |
02.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tsemppiä urakkaan. Olisi kiva kuulla täällä joskus miten laihdutus etenee.

Vierailija
28/30 |
02.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieletön tulos!

Heräsin vähän tätä ketjua lukiessani. Minulla on kaksi lasta, 1v8kk ja 6,5kk ja juuri sain lapset nukkumaan. Mies on jossain harrastuksessaan. Söin turkinpippurijäätelöitä, kaikkiaan kolme! Painoa ei ole vielä kertynyt (vaikka olen monta monituosta vuotta painanut tämän 65 ollen lievän ylipainon puolella), mutta en halua sitä kerryttääkään! Pitää alkaa keksiä jotain muita itsen hellimis keinoja näihin väsyneisiin iltoihin. En halua herätä jonain aamuna 10v päästä huomaten keränneeni 20kg tähän lisää.

Kunpa vain saisin nukkua, jaksaisin kaikkea paremmin.

Vierailija
29/30 |
02.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paino on pudonnut tämän ketjun aloittamisen jälkeen jo 14 kiloa! Muutos on aika hurja, se näkyy ulospäin ja tuntuu erittäin hyvältä sisältäpäin.

Syön säännöllisesti mutta tarkasti. Roskaruoka ja makaronit sekä vaalea leipä eivät kuulu ruokavaliooni enää. Liikun lähes päivittäin ja kun noin kuukausi sitten jaksoin hädin tuskin kävellä 5 km pururadalla niin nykyään juoksen tai sauvakävelen sen, ja lisäksi vielä poljen sen jälkeen kotona kuntopyörää tai jumppaan videon tahtiin!

Olen niin iloinen ja itsestäni ylpeä vaikka vielä on tiputettavaa paljon.

Ystäväni tarjoaa minulle viikon matkan Kyprokselle jos olen syyskuun alkuun mennessä saanut tippumaan yhteensä 20 kiloa. Olen varma että onnistun siinä!

HIENO HOMMA!! :)

Vierailija
30/30 |
02.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun usean vuoden ajasta on suurimman osan raskaana tai imettää, niin elimistö ei toimi kuten pitäisi, vaan on jatkuvassa poikkeustilassa.

T: toinen joka lihoi yli 30 kg kotivuosina, mutta pudotti kilot ja on nyt 62 kg/168 cm.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi kuusi