Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka jaatte puolisonne kanssa kulut kun olet äitiyslomalla tai hoitovapaalla?

Vierailija
13.04.2011 |

Eli kuinka suuren osan menoistanne maksat ja mitä ne ovat? Kumpi maksaa asumisen, vaatteet yms.?

Kommentit (27)

Vierailija
21/27 |
13.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä maksan kuukauden ruokalaskut, oman puhelinlaskuni ja suurimman osan lasten kuluista koska lapsilisä tulee minun tililleni, maksan myös omat vaatehankintani yleensä. Mies maksaa asumisesta tulevat kulut, oman puhelinlaskunsa, nettilaskun ja pojan jääkiekkoharrastuksesta tulevat kulut. Myös auton kuluista mies huolehtii koska hän autoa käyttää, minulla ei ole edes ajokorttia.

Vierailija
22/27 |
13.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ruokamenoi.Mies makselee ajoittain sähköt,jonkin verran vuokrasta(minimaalisesti),todella todella harvoin lasten menoista mutta ruokamenoihin osallistuu täysin.Jos on jotain ns.velkoi niin niihin osallistuu molemmat yleensä.Ai niin minä myös makselen asunnon sisustamisen ja kodinkoneet sekä lasten vaatetuksen+ liikuntavälineet

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/27 |
13.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

sinun ja minun rahoja ei erotella mitenkään. Eli kaikki laskut pinkkaan ja maksuun. Lapsilisät tulevat "minun" säästötililleni ja niistä menee opintolainani lyhennys, ylijäävät rahat nostetaan yhteisiin menoihin. Tuo säästötili on jäänne ajalta ennen avioliittoa ja se jäi käyttöön vain tuon lainan takia, kun en sitä siirtänyt toiseen pankkiin. Tienataan suurinpiirtein saman verran, oisko satanen eroa.

Vierailija
24/27 |
13.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ruokamenoi.Mies makselee ajoittain sähköt,jonkin verran vuokrasta(minimaalisesti),todella todella harvoin lasten menoista mutta ruokamenoihin osallistuu täysin.Jos on jotain ns.velkoi niin niihin osallistuu molemmat yleensä.Ai niin minä myös makselen asunnon sisustamisen ja kodinkoneet sekä lasten vaatetuksen+ liikuntavälineet

onko sitten yhteiset vai ei???

Vierailija
25/27 |
13.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

yhteiset rahat ja tilit, mutta käytännössä siis mies elättää ( tekee kahta työtä ), maksaa yksin asuntolainaa jne, koska minä saan vain pientä kotihoidontukea. Ei meillä ole sinun ja minun rahoja, kaikki on yhteistä.

T. Kahdenkulttuurin perheen äiti

Vierailija
26/27 |
13.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on molemmilla omat tilit sekä yhteinen tili, jonne kumpikin siirtää rahaa esimerkiksi lainanlyhennystä ja muita pakollisia laskuja varten. Kun ollaan molemmat töissä, nuo pakolliset kulut pannaan puoliksi ja esimerkiksi ruokaa ja lastenvaatteita voi maksella kumpi tahansa vain ehtiikin.

Nyt kun olen äitiyslomalla, maksan pakollisista kuluista vähemmän kuin puolet, vaikka saankin vielä melko hyvää ansiosidonnaista tukea. Meillä hoitovapaalle on jäänyt ja jää vastakin mies. Se tulo on jo niin pieni, että maksamme siinä kohtaa isot yhteiset laskut pelkästään minun palkastani ja yhteisistä säästöistä, ja kumpikin joutuu olemaan säästäväinen omista menoistaan. Mielestäni on tärkeää, että perheen sisälle ei tässä kohtaa muodostu mitään elintasoeroja, pitää pitää huoli siitä, että siitä niukkuudesta riittää molemmille tasaisesti, kun yhdessä tässä perhettä kuitenkin pyöritetään.

Vierailija
27/27 |
13.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi perhe = yksi talous

Yhteinen kassa siis. Muutenhan meillä pitäis olla omat ruuat, omat vessapaperit jne :D

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme kuusi