Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

MIKSI 2,5v ei opi potalle?? Oksettaa pestä takapuolta,

Vierailija
13.04.2011 |

joka kuorruttunut kakalla, kun kyse on n. metrin pituisesta, 15-kiloisesta lapsesta! Harjoiteltu on jo kohta vuosi. Ei olla pakotettu. Ensin lapsi oli potasta kiinnostunut. Teki sinne pissin suht usein ja sai palkinnoksi tarroja/karkin tms.. ollaan tarjottu potalle menoa monesti esim. heräämisen jälkeen, syömisen jälkeen jne.. MUTTA EI! Jossain vaiheessa sentään itse halusi pissille, mutta nyt ei enää sitäkään. Kakkaa ei ole koskaan suostunut tekemään pottaan, vaikka tunnistaa kyllä kun kakka on tulossa.

Mistä voi johtua?? Onko kellään ollut näin? Oksettaa pestä noin ison lapsen kakkaista takapuolta 2-3 kertaa päivässä!

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
13.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis esim pampersit jotka tuntuu aivan kuivilta märkänäkin?

Vierailija
2/13 |
13.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pysyy jo siellä vallan hyvin ja voi olla innostunut, kun pääsee "isojen" kanssa samalle viivalle. Meidän poika ei ikinä tykännyt potasta, ja sitten kerran halusi pöntölle. Ajattelin, että ok, kokeilkoon.. Ja sitten kävikin niin, että oikeastaan saman tien alkoi heti käydä kokonaan pöntöllä ja vaippa jäi. Ikää oli silloin 2 v. Nyt on ollut siis melkein vuoden kuiva.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
13.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset kypsyy tuohon eri ikäisinä. Mitään vikaa lapsessasi ei ole, vaan nyt on vaan muut kehitystehtävät mielessä. Käytä vaippoja taas vähän aikaa ja yritä sitten taas. Älä stressaa. Jos neljävuotiaanakaan ei vielä tee kakkoja pönttöön, vasta silloin taitaa olla epäiltävissä että olisi jotain ongelmia.

Vierailija
4/13 |
13.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

EI MITÄÄN!

hän on 2,5-vuotias tyttö.

En ole pakottanut. Yrittänyt olen - nousee vain potalta ja sanoo pois pois pois.

Odotan, että on aiheeseen kypsä.

Heh, onneksi mies on kotona nyt hoitovapaalla ja minä joudun peseen ne kakkapyllyt vain vknloppuisin (( :

Vierailija
5/13 |
13.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

potalle. Kaksivuotiaana vielä suostui, mutta ei silloinkaan kakannut sinne. Nyt hyvä jos iltapissan suostuu sinne tekemään, mitään muuta ei. Kitisee sitten heti, jos vaippa on pikkuisenkin märkä, mutta ei vaan suostu potalle. Yövaippa on vielä aivan märkä ja siitä olen ajatellut, ettei vielä ole kunnolla kypsäkään vaippojen poisjättämiseen. Lisäksi vastikään syntynyt pikkusisko ja pari kuukautta sitten kunnolla vauhtiin pyörähtänyt uhmaikä on varmasti suurina syinä tähän pottavastaisuuteen. En ole ottanut asiasta kummempaa stressiä. Kyllä se sitten aikanaan oppii.

Vierailija
6/13 |
13.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Potalle otetaan mukaan kirja tai jotain leluja, joilla leikitään äidin tai iskän kanssa. Pian lapsi ei kiinnittänyt edes huomiota siihen, että istuu potalla. Pikku hiljaa sitten sinne potaankin alkoi tulla pissa ja kakka.

Vierailija
7/13 |
13.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma ekaluokkalaiseni kärsii rajusta ummetuksesta ja tarhrii sen vuoksi edelleen. 30-kiloisen pepunpesu se vasta hauskaa onkin. Ja ongelmat ovat meilläkin pieniä verrattuina esim. synnynnäisistä vioista tai sairauksista tms johtuviin inkontinenssiongelmiin, joita voi olla vaikka koko iän.

Että koitahan nyt vaan jaksaa terveen lapsesi kanssa, kyllä se vielä oppii!

Vierailija
8/13 |
13.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

nimenomaan kakkaamaan pottaan. Pissaa kyllä ihan hienosti. Niin kauan kuin ei vaan laita vaippaa niin menee ihan hienosti potalle, mutta kakkaa varten vaatii potan. Mua kanssa ällöttää, usein se megakakka vielä onnistuu jotenkin pusertumaan ulos ja sitten sitä on selässä ja kaikkialla, hyi helvata. Ehkä nyt kesän tullen tääkin vaihe menis ohi.

Vierailija
9/13 |
13.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ukko paskoo usein housuun. Kiva siinä sitten 130 kilosen ukon persettä pestä :(

Vierailija
10/13 |
13.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma ekaluokkalaiseni kärsii rajusta ummetuksesta ja tarhrii sen vuoksi edelleen. 30-kiloisen pepunpesu se vasta hauskaa onkin. Ja ongelmat ovat meilläkin pieniä verrattuina esim. synnynnäisistä vioista tai sairauksista tms johtuviin inkontinenssiongelmiin, joita voi olla vaikka koko iän.

Että koitahan nyt vaan jaksaa terveen lapsesi kanssa, kyllä se vielä oppii!

Ja tsiisus vaan sullekin.

Vierailija
11/13 |
13.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

nimenomaan kakkaamaan pottaan. Pissaa kyllä ihan hienosti. Niin kauan kuin ei vaan laita vaippaa niin menee ihan hienosti potalle, mutta kakkaa varten vaatii potan. Mua kanssa ällöttää, usein se megakakka vielä onnistuu jotenkin pusertumaan ulos ja sitten sitä on selässä ja kaikkialla, hyi helvata. Ehkä nyt kesän tullen tääkin vaihe menis ohi.

Piti olla, että "kakkaa varten vaatii _vaipan_" tietysti, eikä potan..

Vierailija
12/13 |
13.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos jätti vaipan pois niin tuo panttasi vaikka viikon, ei sellaista voinut tehdä. Vasta vähän yli 3v:nä itse tajusi homman ja olikin sitten päivässä kuiva. Pesin takapuolen vaikka välillä tuntui että poika ei koskaan opi kuivaksi. Oppi se kun vain sinnikkäästi odotti. Varsinkin ulkopuolelta tullut kritiikki oli aika murskaavaa, mutta millä sä oikeastaan lapsen potalle/pöntölle pakotat.

Vierailija
13/13 |
13.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muksu pöntölle istumaan ja suihku auki. Mutta mä kyllä suoraan sanoen jo pakottaisin tuon ikäisen potalle tai pytylle.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan neljä