Milloinhan se vauvakuume mahtaa tulla?
Vai joko voi huokaista helpotukesta ettei sitä tule? (olen 34v). Autokuume saattaa näin keväisin kyllä tulla..
Kommentit (12)
että voi sitä vauvaa ilman vauvakuumettakin ruveta tekemään jos haluaa ;)
Tai sitten olla tekemättä, jos et lähivuosina aloita niin jätä tekemättä.
kovimmillaan silloin, kun kukin lapsi oli 3 kk>. En kuunnellut sitä, koska pelkäsin saada lisää lapsia aivan noin pienillä ikäeroilla. Sainkin lapset ilman vauvakuumetta ja sopivilla reilun kahden vuoden ikäeroilla.
että oon kyllä jo aika vanha, jos tässä vielä kauheasti oottelee. Pitäis tehdä rohkea päätös ja jättää lisääntymispuuhat nuoremmille.
alkup.
Juu-u, samaa oon miettinyt. Itse tosin oon vasta 29-vuotias. Ei kyllä yhtään houkuttele lasten hankinta, mutta kai sitä miettii, että pitäis...
Onhan tuossa aikaa monta vuotta päättää tekeekö lapsia vai ei :) Toisaalta kyllä jos haluaa monta lasta, aika on kortilla, mutta jos riittää 1-2, aikaa vielä on :)
jos et ole lisääntymisiässä edes yrittänyt saada jälkikasvua? Hyvin mielenkiintoista, että olen kuullut 80-90 vuotiaankin katuneen sitä, että vielä 60 vuotiaana ei kiinnostanut lapset. No, se olisi ollut myöhäistä jo silloinkin, mutta miksi jotkut ihmiset unelmoivat lapsesta vasta vanhuksina? Paras aika tehdä uraa menee myös ohi ja mitää jää jäljelle? Että ei se työkään jaksa ilahduttaa aina...
Ikää nyt 30 v. Suurperheestä en ole koskaan haaveillut, mutta vielä ei kiinnostaisi pukata maailmaan sitä ensimmäistäkään. Ehkä joskus myöhemmin? Tai sit ei.
Jos elämä on nyt hyvää, niin onko se kymmenen tai kahdenkymmenen vuoden päästä automaattisesti huonompaa? Ja ainoa oikea sisältö olisi lapsi?
En ole mikään uraihminen, vaikka töissä olenkin käynyt jo toistakymmentä vuotta yhtäjaksoisesti. Voisin ihan hyvin vaihtaa opiskelijaksi tai muuten downgreidata, mutta yhteiskunnan elätiksi en halua.
Ei minunkaan äidilläni varsinaista vauvakuumetta ikinä ollut, vaikka omat lapset sitten loppujen lopuksi ihania vauvoja olivatkin. Neljä meitä.