Voiko neljä vuotias olla yksin ulkona?
Omani on parhaillaan.
leikkii omassa pihassa.
meillä ei ole lähinaapureita ja tiellekin on matkaa. lähitielläkään ei juuri muita autoja kulje päivällä kuin postiauto.
seuraan hänen leikkejään ikkunasta.
Kommentit (6)
En oo kyllä vielä uskaltanut yksin päästää pihalle, taloyhtiö rauhallinen, mutta pihalla kuitenkin jonkin verran autoliikennettä kun porukat ajaa rappujen eteen ostostensa kanssa.
Lisäks piha-alueelta kun lähtee pois, vieressä vilkas autotie ja kehä-I menee sadan metrin päässä.
yksin tai kavereiden kanssa. leikki jo 3-vuotiaana, välillä käy ovella ilmoittautumassa, välillä minä kurkkaan ikkunasta.
minkälainen pihapiiri teillä on?
minua vähän huolestuttaa pihassamme oleva lampi, toisaalta neljävee ei tiedä sen olemassa olosta, koska se on osin umpeen kasvanut ja puskien takana "piilossa".
minä kurkin ikkunasta alle 5min välein.
Asutaan kylläkin omakotitalossa yms. Ei ole tiekään lähellä.
Mutta en varmaan päästäisi yksinään jos asuisimme jossakin vilkkaassa paikassa.
- lapsesta
- asuinpaikasta
Omani ovat ulkoilleet yksin tuossa iässä, aloittivat kolmen ikäisenä. Toki tarkkailin ikkunasta jatkuvasti.
Minulla sellaiset lapset jotka ovat uskoneet sääntöjä, tietyt rajapyykit asetin liikkumiselle ja iän myötä reviiriä laajennettiin - toimi.
lapsi välillä unohtaa säännöt, eli sen että saa olla vaan etupihalla jossa on näköpiirissäni. tulee kyllä esiin kun huutelen ovelta.
yksin tai kavereiden kanssa. leikki jo 3-vuotiaana, välillä käy ovella ilmoittautumassa, välillä minä kurkkaan ikkunasta.