Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi saunotte uimahallissa uikkarit jalassa? Miksi menette uimaan käymättä suihkussa jne..

Vierailija
12.04.2011 |

Käyn paljon uimahallissa ja kylpylässä ja aina ihmetyttää muutama asia.

Miksi aikuiset menevät saunaan uimapuku päällä? Tai antavat lapsensa/vauvansa mennä sinne uimapuku päällä?

Ettekö ymmärrä että kielto on siksi että altaasta tullut kloori ei höyrystyisi kuumassa ja näin olleen muut joutuvat sitä hengittelemään.

Eri asia jos on jokin vamma tmv esteettinen ongelma kuten rinnan puuttuminen, mutta silloinkin pitäisi olla uimapuvussa merkki joka oikeuttaa tähän ja merkkejä saa uimahallien vastaaotoista.

Ja miksi joku ei mene suihkuun ennen uimaan menoa? Karseeta mennä hikisenä ja likaisena altaaseen jossa muutkin uivat. Jotkut naiset kun ovat niin hienoja olevinaan? että eivät voi kastella hiuksiaan ennen altaaseen menoa...

Argh.. Ei ne kehoitukset ja kieltomerkit turhaan siellä uimahallin seinillä ole.

Tästä tuli tällainen purnausviesti kun eilen viimeksi 7 hengen naisjoukkio tuli uimahallissa uikkarit päällä saunaan...

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
12.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että "nämä säännöt koskevat kaikkia muita paitsi minua" - ajattelijoita riittää.

Vierailija
2/19 |
12.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

saunassa en käy ollenkaan :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
12.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin saattaahan sulla matkalla valua esim valkovuotoa pöksyihin, jäädä sinne pimpsan poimuihin joka huuhtoutuu sitten uimaaltaaseen, hikistyä kainalot jne...

Vierailija
4/19 |
12.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en viitsi riisua märkää uikkaria pois välillä, joten en yleensä sauno ja hiuksiani en kastele koskaan koska muutenkin uin silmälasit päässä.

Vierailija
5/19 |
12.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

minä käyn suihkussa kotoa lähtiessä. saunassa en käy ollenkaan :D

Hyi helvetti! Toivottavasti et käy samasssa uimahallissa ku mä! Oot oksettava!

M äkäyn suihkussa vaikka oisin jo kotona käyny. En halua, että porukka pitää mua epähygieenisenä.

Vierailija
6/19 |
12.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset vaan on niin stanan tyhmiä ja itsekkäitä. MINÄMINÄMINÄ.

En mä ymmärrä tota kotona suihkussa käymistäkään. Miks hemmetissä käydä kotona suihkussa ja sitten pukea ja lähteä uimahalliin?

Vierailija
7/19 |
12.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mä luulen ja toivon että vähemmistö on näitä ei sääntöjen noudattajia. Itse puen uikkarit vasta suihkun jälkeen päälle ja käyn sitte vielä uudestaan suihkussa. Kastan myöskin hiukset ja meikit päällä ei tulis mieleenkään mennä uimaan. Saunaan nappaan pefletin alleni ja uikkarit jätän naulakkoon tai niihin lootiin. Harvemmin menen edes pyyhe päällä saunaan. Ja altailta tultuani ennen saunaa niin suihkun kautta tietenkin.

Vierailija
8/19 |
12.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja täytyy taas todeta päinvastaista, eli erittäin harvoin kukaan menee uikkareissa saunaan, enkä ole huomannut, että suihkussa ei käytäisi. Todella harvoin poikkeuksia, silloinkaan ei yleensä kukaan yksittäinen, vaan joku porukka, eli olisko joku häveliäsyys syynä?

Vierailija
9/19 |
12.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että päivän aikana hiuksia irtoo hurjasti (n. 100kpl) ja irtohiukset lähtee päästä kun suihkuttaa hiukset läpi. (jos ootte huomannut niin hiuksia pestessä on aina kädet täynnä hiuksia).

Näin ne ei lillu siellä altaassa eivätkä tuki viemäreitä.

Vierailija
10/19 |
12.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

uimahallissa muutaman naisen jotka ei käyneet suihkussa ennen altaaseen menoa. Täydet meikit oli naamassa ja hiuslakkaa suihkuttelivat ennen altaaseen menoa.

Vierailija
11/19 |
12.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja täytyy taas todeta päinvastaista, eli erittäin harvoin kukaan menee uikkareissa saunaan, enkä ole huomannut, että suihkussa ei käytäisi. Todella harvoin poikkeuksia, silloinkaan ei yleensä kukaan yksittäinen, vaan joku porukka, eli olisko joku häveliäsyys syynä?

että joskus nuorena tuli tehtyä noin, eli uikkari päällä saunaan, oli kieltoa näkyvillä tai ei. Eikä mulla ollut silloin tiedossa edes syytä, miksi uikkareilla ei olis saanut saunoa.

Vierailija
12/19 |
12.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta en ole koskaan ymmärtänyt sitä, että miksi ei voi saunoa uikkarit päällä, mutta onhan tuokin ihan hyvä syy.

Mulla on hajusteallergia ja saan oireita, kun joku naikkonen kävelee/uiskentelee täydet meikit naamassa ja hiukset sen näköisenä, että hiuslakkaa mennyt litra. Sitten kun joku roiskasee vahingossa naikkosta, niin ne meikit alkavat valumaan veteen ja samoin se haiseva hiuslakka. Allergiselle todella mukavaa.

Luojan kiitos kesäisin pääsen omalle rannalle uimaan.

Vierailija
13/19 |
12.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta olen huomannut että nämä uimapuku päällä saunojat ja hiukset ja meikki laitettuna uivat rouvat ovat yleensä itänaapuristamme kotoisin.

Itse olen TODELLA hämmästynyt että vauvauinnissa, jossa hygienia on hyvin tärkeää on useita mammoja jotka eivät peseydy kunnolla ennen altaaseen menoa. Hiuksia et edes kastella (lähtisi irtohiukset suihkussa eikä altaassa) vaikka ne pitäisi pestä. Ja ainakin yksi äiti laittaa uimapuvun jo pukuhuoneessa eikä riisu sitä suihkussa. Mitenkähän hän pimppinsä ja pyllynsä pesee? Lahkeesta?

Vierailija
14/19 |
12.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo samoilla linjoilla ollaan, ällöttää uida sellasen naisen ja miksei miehenkin takana joka ei ole peseytynyt, kaikki hajuvedet, hiuslakat ja muut haisut tulee vanavedessä takana. Käykää hyvät ihmiset pesulla ennen uimaan menoa, allas on niin neutraalipaikka, että kaikki hajut korostuu siellä..YÖK...YÖK

Vierailija
15/19 |
12.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ennen uimista? Mä pesen vasta sen jälkeen, että saa pestyä kloorit poies.

Vierailija
16/19 |
12.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ystäväni taas pesee hiukset joka kerta ennen altaaseen menoa, koska käyttää muotovaahtoa, lakkaa ym.

Näin me ennen vesijumppaan menoa..

Vierailija
17/19 |
12.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eniten saastaa tulee paskaisesta tukasta ja harva sen tosiaan pesee ennen uimaan menoa.

Itse uin aina uimalakki päässä ja pesen hiukset sitten uinnin jälkeen, yleensä vasta kotona. Saunassa en käy koskaan, en näe siinä mitään järkeä.

Vierailija
18/19 |
12.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikka se on kiellettyä, mutta kerran yksi nainen sheivasi itseänsä siinä kaikkien nähden suihkussa. Hyi helvetti!! Kiva siinä seistä suihkussa toisen pimpsakarvoissa. Eikö tuota asiaa voi tehdä kotona ihan privaatisti. Olin jotenkin niin tyrmistynyt, että en osannut edes sanoa mitään, mutta seuraavalla kerralla sanon.

Vierailija
19/19 |
12.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun astelin kylpylän saunaan ja olin ainoa ilman uimapukua. Siellä oli seitsemän henkilöä (aikuisia). Piti tarkistaa, ettei sauna ollut molemmille sukupuolille tarkoitettu, ei ollut.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme kolme