Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

onko velvollisuus käyttää suhteita, jos niitä on?

Vierailija
12.04.2011 |

Esim kun nuori hakee kesätyöpaikkaa, niin onko sekä nuoren itsensä että vanhempien velvollisuus käyttää suhteita sen saamiseksi, jos sellaisia on

a) siinä tapauksessa että nuori ei muuten meinaa saada työpaikkaansa

b) joka tapauksessa siksi, että silloin todennäköisesti saa omiin arvoihinsa ja tavoitteisiinsa paremmin sopivan työpaikan, jossa itsekin on enemmän hyödyksi

c) joka tapauksessa siksi, että silloin ne työpaikat, joissa suhteista ei ole hyötyä, jäävät niille, joilla sellaisia ei ole ja hekin saavat edes jotain

d) ei missään tapauksessa, koska jokaisen on pärjättävä omillaan ja sen osoittaminen on tärkeintä silloin kun suhteitakin olisi?

Itse en ole saanut 40 vuoden elämäni aikana yhtään sellaista työpaikkaa, mihin jollain suhteilla ja verkostoilla ei olisi ollut merkitystä - alkaen ensimmäisestä kesätyöpaikasa mummolan maatalouslomittajana nykyiseen huippututkimusyksikön tutkijaan (jossa merkityksellinen on ollut edellinen työsuhde jonka pohjalta laitoksen johtaja tuntee minut). Oma lapsi on juuri tulossa kesätyöikään - täyttää kesällä 14, joten tuskin muuten kuin suhteilla saa mitään.

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
12.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

etenkin ne suhteet toimivat siten, että jos autan sinua nyt niin sinä autat minua myöhemmin. Meillä on surutta käytetty suhteita hyväksi ja lapset ohittaneet monia osaavampia ja pätevämpiä kesätyöpaikkaa hakiessaan. Tosin he ovat myös oppivaisia, tekeviä ja omatoimisia, joten ei ole tarvinnut katua heidän "tunkemistaan" ohi jonojen.

Vierailija
2/3 |
12.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

se on epäreilua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
12.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mun vanhin on nyt 19v ja kaikki työpaikkansa on hankkinut ihan itse jo 14v alkaen!