Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mä uskon NIIN täysin tähän tutkimustulokseen. Onnellisin lapsiyhdistelmä: 2 tyttöä

Vierailija
12.04.2011 |

Meillä kaksi tyttöä, 5- ja 7-vuotiaat. Leikkivät nätisti yhdessä, eivät riitele, eivät metelöi.

"Kaksi tyttöä on paras lapsiyhdistelmä, jos vanhemmat haluavat taata onnellisuutensa ja rauhallisen elämän.

Brittitutkijat tulivat tulokseen tutkittuaan useita eri sisarusyhdistelmiä yli 2000 perheessä, joissa on alle 16-vuotiaita lapsia, kertoo Telegraph-lehti.

Kaikissa tapauksissa kaksi tyttöä takasi rauhallisimman elon, sillä nämä välttivät todennäköisimmin riitelyä, käyttäytyivät muutenkin hyvin, olivat suhteellisen hiljaa ja uskoutuivat vanhemmilleen.

Tilanne muuttui kuitenkin täysin, kun tyttöjen määrä kaksinkertaistui.

Neljän tytön vanhemmat olivat kaikkein onnettomimpia ja kokivat lauman kanssa pärjäämisen vaikeaksi. Kysyttäessä he olisivat kuitenkin valmiit hankkimaan saman määrän lapsia, jos saisivat päättää nyt.

Yleinen sääntö oli, että onnellisuus väheni, mitä enemmän lapsia oli. Kahden tytön jälkeen seuraavaksi parhaimmat yhdistelmät olivat tyttö ja poika sekä kaksi poikaa."

Kommentit (69)

Vierailija
61/69 |
12.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisaalta biologisista syistä pojilla on enemmän käytöshäiriöitä ja ESY-luokillakin 80 % on poikia.

Ja toisaalta kyllähän ammattikasvattajatkin sen tietävät että poikajoukosta lähtee yleensä enemmän ääntä kuin tytöistä.

Pakko ihan alkuun sanoa että en pidä ollenkaan sanasta "ammattikasvattaja". Yleensä kun nämä "ammattikasvattajat" tuppaavat olemaan aika yksioikoisia mielipiteidensä kanssa.

Mutta niin. Kyllä voin kertoa että tytöistä lähtee ääntä ihan samalla tavalla kuin pojistakin. Kiljumista (ja sitä on PALJON), kikattamista, vähän lisää kiljumista, itkua ja huutoa löytyy.

Ja ei muuten ole iällä väliä. Aikuiset naiset pitää muuten baareissa kovempaa ääntä kuin miehet. ;)

Vierailija
62/69 |
12.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun lapset on 5 ja 7v.Parin vuoden päästä kun vanhempi ei välttämättä haluakaan leikkiä pikkusiskon lapsellisia leikkejä niin riidat alkaa.En mä ainakaan enää siinä kymmenen korvilla halunnut olla missään tekemisissä siskon kans.Mulla oli omat kaverit ja omat jutut ja paria vuotta nuorempi sisko tuntui ihan vauvamaiselle.=)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/69 |
12.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kahden tytön jälkeen seuraavaksi parhaimmat yhdistelmät olivat tyttö ja poika sekä kaksi poikaa."

Ja mitäs muita vaihtoehtoja näiden lisäksi on?! ;)

Vierailija
64/69 |
12.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun lapset on 5 ja 7v.Parin vuoden päästä kun vanhempi ei välttämättä haluakaan leikkiä pikkusiskon lapsellisia leikkejä niin riidat alkaa.En mä ainakaan enää siinä kymmenen korvilla halunnut olla missään tekemisissä siskon kans.Mulla oli omat kaverit ja omat jutut ja paria vuotta nuorempi sisko tuntui ihan vauvamaiselle.=)

ja ainoa vaihe elämässämme tähän saakka (ikämme nyt 24 ja 26 v) jolloin emme olleet parhaita ystäviä oli tuo muutama vuosi kun minä olin tulossa teini-ikään, siis n. 11-12 v ja sisko oli mielestäni lapsellinen 9-10 v. Mutta tuo vaihe meni ohi todella nopeasti. Meillä on yksi tyttö ja toisen pitäisi syntyä kesäkuussa, ikäeroksi tulossa 2 v 3 kk ja luen kyllä tämmöisiä tutkimustuloksia enemmän kuin mielelläni. :)

Vierailija
65/69 |
12.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän kyse ollut pelkästään kahden lapsen perheistä.

Kahden tytön jälkeen seuraavaksi parhaimmat yhdistelmät olivat tyttö ja poika sekä kaksi poikaa."

Ja mitäs muita vaihtoehtoja näiden lisäksi on?! ;)

Vierailija
66/69 |
12.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuttavaperheen kaksi tyttöä tappelivat aina kunnes veri lensi ja seiniin tuli reikiä. Vanhempien oli sitten pakko erota koska tyttöjä ei voinut pitää samassa osoitteessa. Nyt vanhemmat sitten deittailevat toisiaan salaa lapsilta.

Muuten todella hyväkäytöksisiä tyttöjä, mutta toisiaan mukiloivat oikein urakalla.

Koulussakin jo kerkesivät epäilemään, että kyseessä olisi ollut perheväkivaltaa kun sen verran rajuja jälkiä lapsissa.

Vierailija
67/69 |
12.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Kaksi tyttöä on paras lapsiyhdistelmä, jos vanhemmat haluavat taata onnellisuutensa ja rauhallisen elämän."

Vanhempani elivät onnellista itsekästä elämäänsä rauhassa. Me tytöt saatiin hiljaa pitää suut kiinni ja pitää huolta itsestämme.

Uskomattoman hienoa, että on tajuttu nyt laajemminkin, että perheen lasten sukupuolijakauman tärkein tehtävä on turvata onnellinen ja rauhallinen vanhemmuus, ettei vaan joudu vaivautumaan lastensa tähden.

Vierailija
68/69 |
12.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni on vain yksi sisko, juuri ideaalilla 2v. ikäerolla... Ja kyllä, me kyllä riideltiin verissä päin useammin kuin kerran. Toki yleensä silloin kun oltiin kahdestaan kotona.

KYLLÄ, olimme kilttejä, rauhallisia, huomaamattomia, tottelevaisia. Kotona ja koulussa. Minut yksinkertaisesti kasvatettiin liian kiltiksi, mistä kärsin nyt aikuisena.

Itse olen AINA halunnut lapsia molempia sukupuolia - ja ehdottomasti enemmän kuin kaksi. Nyt meillä on poika, tyttö, tyttö ja toinen poika tulossa. Lapsemme eivät - luojan kiitos - ole rauhallisia nössyköitä - vaikka kilttejä ovatkin. Lapset ovat ihania, kovaääänisiä, impulsiivisia, mielikuvituksekkaita, ROHKEITA, sosiaalisia, iloisia, onnellisia, riehakkaita... Mitä vielä :-)

Kuten joku edellä vastannut sanoi: Kasvatan tulevia pärjääjiä - en huomaamattomia harmaita hiirulaisia.

Meillä lapset todella näkyvät ja kuuluvat - juuri niin kuyin PITÄÄKIN! Elämä on ihanaa!!!!!

Samaa mieltä. Erään serkkuperheeni kaksi tyttöä alkoivat kerran synttärijuhlissa tapella keskenään niin, että toinen repi ison tukon hiuksia siskonsa päästä. Eikä ollut edes ensimmäinen kerta. Isänsä pisti sitten tappelupukarit eri huoneisiin jäähylle.

Vierailija
69/69 |
02.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tytöt ovat aikuisenakin enemmän tekemisissä niin toistensa kuin vanhempiensakin kanssa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme viisi