Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mä uskon NIIN täysin tähän tutkimustulokseen. Onnellisin lapsiyhdistelmä: 2 tyttöä

Vierailija
12.04.2011 |

Meillä kaksi tyttöä, 5- ja 7-vuotiaat. Leikkivät nätisti yhdessä, eivät riitele, eivät metelöi.

"Kaksi tyttöä on paras lapsiyhdistelmä, jos vanhemmat haluavat taata onnellisuutensa ja rauhallisen elämän.

Brittitutkijat tulivat tulokseen tutkittuaan useita eri sisarusyhdistelmiä yli 2000 perheessä, joissa on alle 16-vuotiaita lapsia, kertoo Telegraph-lehti.

Kaikissa tapauksissa kaksi tyttöä takasi rauhallisimman elon, sillä nämä välttivät todennäköisimmin riitelyä, käyttäytyivät muutenkin hyvin, olivat suhteellisen hiljaa ja uskoutuivat vanhemmilleen.

Tilanne muuttui kuitenkin täysin, kun tyttöjen määrä kaksinkertaistui.

Neljän tytön vanhemmat olivat kaikkein onnettomimpia ja kokivat lauman kanssa pärjäämisen vaikeaksi. Kysyttäessä he olisivat kuitenkin valmiit hankkimaan saman määrän lapsia, jos saisivat päättää nyt.

Yleinen sääntö oli, että onnellisuus väheni, mitä enemmän lapsia oli. Kahden tytön jälkeen seuraavaksi parhaimmat yhdistelmät olivat tyttö ja poika sekä kaksi poikaa."

Kommentit (69)

Vierailija
41/69 |
12.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika monella on kuitenkin mm. eri sukupuolta olevia sisaruksia. Minä esim. olen saanut poikien maailmasta ihan tarpeeksi jo kahden veljen kautta, ihan tuttua juttua on nyt oman pojan kanssa.

Ja kolme lasta on nykyään jopa statusjuttu, ei siinä sukupuoli ratkaise. Kolmilapsisten perheiden suhteellinen osuus on kasvanut huimasti viim. 10 vuoden aikana.

Jokainen enemmän kuin yhden lapsen haluava vanhempi haaveilee, että olisi molempaa sukupuolta olevia lapsia. Pääsee tutustumaan molempiin maailmoihin.

Montako vähintään kolmilapsista perhettä tiedätte, jossa kaksi vanhinta lasta on samaa sukupuolta vs. vähintään kolmilapsiset perheet, joissa kaksi vanhinta on eri sukupuolta?

Vierailija
42/69 |
12.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

enkä ollut uskoa korviani, kun kolmatta odottaessani MONI kysyi ihmeissään miksi me kolmas haluttiin, kun meillä on jo tyttö ja poika... Uskomatonta!

Jokainen enemmän kuin yhden lapsen haluava vanhempi haaveilee, että olisi molempaa sukupuolta olevia lapsia. Pääsee tutustumaan molempiin maailmoihin. Montako vähintään kolmilapsista perhettä tiedätte, jossa kaksi vanhinta lasta on samaa sukupuolta vs. vähintään kolmilapsiset perheet, joissa kaksi vanhinta on eri sukupuolta?

aloin odottaa kolmatta lasta. Esikoinen on poika ja kakkonen tyttö. Mutta hänellä meni hermot jo toisen lapsen kanssa, kun olikin tyttö, eikä poika, kuten HÄN oli toivonut. Ja kun aloin odottaa kolmosta anoppi kysyi: "Miksi sä vielä haluat lapsen, kun sait sen tyttös jo? Tarviiko ottaa riski, että tulee toinenkin tyttö?" Itsekin kyllä toivoin poikaa, kun tytöt on mun mielestä vähän outoja ja raskaita ;) Mutta ihan anopin vuoksi toivoin myös tyttöä :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/69 |
12.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

joten en odota sitä lapsiltakaan. Elämää saa kotona olla ja pitääkin olla!

t.3 pojan äiti/äitipuoli

Vierailija
44/69 |
12.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin kuin ihmisen onnellisuus riippuisi pelkästään lasten määrästä ja sukupuolesta!

Vierailija
45/69 |
12.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tyttö ja poika ja on niiiiiin mahtavaa kun on 2 lasta ja molemmat vielä eri sukupuolta =)

Tosin nyt odotan kolmatta!

Omasta mielestä metelöiminen ja riitely on osa elämää, jos olisin kaivannut hiljasuutta niin olisin hankkinut nukkeja.

Vierailija
46/69 |
12.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

siten, että saan olla rauhassa. Onneksi lapsenikaan eivät anna minun olla rauhassa ja pysyisivät pois tieltä. Onnellisuuttani on juuri se, että huomaa lapsetkin meidän perheessä.

Vierailija
47/69 |
12.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että ennemmin määräävä tekiä on tempperamentti ja muuten luonne kuin sukupuoli.

Jotkut aikuiset eivät "kestä" lasten mesoamista ja toisista se on ihan normaalia. Ja jotkut lapset leikkivät kiltisti ja nätisti toisista lähtee ääntä.

Ja itse olen tytön ja pojan äiti. Ikäeroa 2 vuotta. Ja hyvin onnellinen lapsistani. (Ääntä ja elämää löytyy mutta myös kilttiä yhdessä leikkimistä

Vierailija
48/69 |
12.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mulla ainakaan mitään ole sitä vastaan, mutta en mä itse tollasta haluaisi, en todellakaan!

Vierailija
49/69 |
12.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tyttö paljon poikaa kiltimpi. Ehkä jo vähän liiankin kiltti, antaa kaikki asiat pikku-veljelleen periksi, ym. Uskon että on samanlainen tarhassakin ja olen yrittänyt selittää että omaa tahtoa saa olla, eikä kaikkia asioita pidä antaa periksi. Hänen luonne nyt vaan on sellainen, toivottavasti vahvistuu vanhemmiten.

Vierailija
50/69 |
12.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä stressaannun hyvin nopeasti veljeni luona, jossa on 3 vilkasta poikaa. Melkein koko ajan joku kähinä menossa ja hirveä meteli. Vähemmästäkin alkaa stressihormonit kohota.

Ei ihme että poikien määrä korreloi käänteisesti äidin elinikään!

Mutta ehkä jonkun temperamentiin sopii tuollainen enemmän tai vähemmän jatkuva "sotatila".

Minä kuitenkin viihdyn paremmin rauhallisessa ympäristössä. Onneksi siis sain nämä rauhalliset tytöt enkä veljen settiä :)

Vierailija
51/69 |
12.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tytöilläsi olisikaan jos siellä ei olisi yhtään poikaa... He voisivat ryhtyä lesboiksi ja hoitaa sitten nukkeja joukolla! eikä tarttis naputtaa ukolle koskaan sukkien jättämisestä latttialle ;)

Tai sit hei... onneksi on meitä jotka jaksaa kasvattaa ihania poikia maailmaan! Ja onneksi on sellaisia luonteita joita ei haittaa melu ja action ympärillään... Onneksi on myös meitä kun on myös heitä jotka eivät jaksa...

t. 2 pojan ja 1 tyttären ylpeä ja onnellinen äiti.

Vierailija
52/69 |
12.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tutkimuksessa ei ole olleet meidän tytöt mukana :D

Pippurisempia pakkauksia saa haeskella kaukaa! Ja se mielikuvituksen määrä on kyllä aivan järjetöntä...

Vierailija
53/69 |
12.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuulisi tästä.Minä ja siskoni tapeltiin niin paljon, että ei pahemmasta tietoa.Tapeltiin vaatteista, toisen ulkonäöstä, poikaystävistä ja kaikesta mahdollisesta. Itse olin myös perhanan villi pienenä, joten se siitä rauhallisuudesta myös

Odota vain, kun kuukautisralli ja muut ihanat tyttöjutut käynnistyy, niin sitten voit miettiä tätä tutkimusta.

Aivan naurettavaa unohtaa lapsen luonne ja onnellisuuden subjektiivinen kokemus tästä tutkimuksesta.

Vierailija
54/69 |
12.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja toisaalta kyllähän ammattikasvattajatkin sen tietävät että poikajoukosta lähtee yleensä enemmän ääntä kuin tytöistä.

Aivan naurettavaa unohtaa lapsen luonne ja onnellisuuden subjektiivinen kokemus tästä tutkimuksesta.

Vierailija
55/69 |
12.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikäeroa meillä on vajaa 3v. Koskaan emme leikkineen yhdessä kun olimme pieniä. Teineinä emme kulkeneet samoissa porukoissa, emme uskoutuneet toisillemme.

Me emme ainakaan sovi tuohon muottiin.

Minulla on jo aikuiset lapset, tyttö ja poika.

Heillä on hyvä sisaruussuhde.

Vierailija
56/69 |
12.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

3 pikkuveljestään. Lapset on erilaisia.

Vierailija
57/69 |
12.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi paljonkin pitää paikkaansa?

T: Onnellinen tytön ja kahden pojan äiti

ps. omaa onnellisuutta on varmasti avittanut se että olen tehnyt lapset isoilla ikäeroilla, silti ääntä meistä lähtee :)

Vierailija
58/69 |
12.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

on kaksi poikaa neljän vuoden ikäerolla. Noin yksitellen ovat aika rauhallisia, kilttejä muksuja, mutta kun ovat yhdessä, volyymitaso nousee välittömästi ja nyrkit heiluvat. Kypsyttää. Ja silti ovat toisilleen rakkainta maailmassa.

Vierailija
59/69 |
12.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja toisaalta kyllähän ammattikasvattajatkin sen tietävät että poikajoukosta lähtee yleensä enemmän ääntä kuin tytöistä.

Pakko ihan alkuun sanoa että en pidä ollenkaan sanasta "ammattikasvattaja". Yleensä kun nämä "ammattikasvattajat" tuppaavat olemaan aika yksioikoisia mielipiteidensä kanssa.

Mutta niin. Kyllä voin kertoa että tytöistä lähtee ääntä ihan samalla tavalla kuin pojistakin. Kiljumista (ja sitä on PALJON), kikattamista, vähän lisää kiljumista, itkua ja huutoa löytyy.

Ja ei muuten ole iällä väliä. Aikuiset naiset pitää muuten baareissa kovempaa ääntä kuin miehet. ;)

Vierailija
60/69 |
12.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leikkivät paljon yhdessä, pojasta kasvaa siskon myötä empaattisempi kuin ilman siskoa kasvaneista pojista. Tyttö taas tottuu jo lapsesta asti toimimaan myös poikien maailmassa ja ymmärtämään heidän erilaisuuttaan.

Tyttö-poika sisaruksilla ei ole myöskään niin paljoa sisarkateutta kuin samaa sukupuolta olevilla sisaruksilla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi kolme