Miten paljon teidän eskari-ikäiset kyläilee kavereilla? Sovitteko tapaamiset?
Meidän lapsella ei tunnu olevan tarpeeksi seuraa, koitan soitella vanhemmille ja sopia tapaamisia. Näin kyllä seuraa saa aina välillä.
Ongelmana on vaan se etten jaksas enää oikein sopia. Oon huomannu ett ton ikäset täälläpäin jo liikkuu omin neuvoin. Eli voisinko laittaa lapseni itse soittelemaan tuttavien ovikelloja ja pyytään leikkiseuraa?
Kommentit (24)
Sisälle ei tietenkään voi mennä ellei pyydetä. On se kumma, jos jotain haittaa ovikellon soitto. Kyllä täällä lapset itse hoitavat kavereiden hakemisen. Sitten sovitaan erikseen, jos kaveri ei asu naapuristossa.
Sisälle ei tietenkään voi mennä ellei pyydetä. On se kumma, jos jotain haittaa ovikellon soitto. Kyllä täällä lapset itse hoitavat kavereiden hakemisen. Sitten sovitaan erikseen, jos kaveri ei asu naapuristossa.
Joku tällainen lapsi saattaa ihan oikeasti olla häiriöksi kaverinsa perheelle, kun hakee liian itsenäisesti kavereita ulos... Kotoa täytyy oppia oikeat käytöstavat ja miten toimia oikein ja hoitaa kaverisuhteita...
jos et itse jaksa yhtään nähdä vaivaa niin miksi työnnät lapsesi toisten vaivoiksi? meilläpäin ne on eri lapset joista huolehditaan ja vanhemmat sopivat kyläilyt ja harrastukset ja sitten ne toiset jotka kiertelevät ovelta ovelle josko jonnekkin pääsisi sisään. Siis kumpaan ryhmään haluat lapsesi kuuluvan.
Täällä meillä ainakin toimii niin että lapsi menee ovelle kysymään voisitko tulla meille/pihalle leikkimään, ei niin että tuppaudutaan kenenkään kotiin.
Tuohan on ihan ok alle kouluikäisten kohdalla, mutta kyllä kouluikään mennessä lasten pitää jo itsekin opetella kaverisuhteiden hoitoa. Peruskäytöstapoihin kuuluu, että kaverin ovikelloa soitettaessa kysytään kohteliaasti pääseekö X meille leikkimään/ ulos tms. Jos ei sovi, niin sitten kiitetään ja sanotaan puolin ja toisin heipat. Eivät vanhemmat voi sopia jokaikistä kyläilyä enää isompien lasten kohdalla, paitsi tietysti jos kyse on yökyläilystä tms.
Et voi laittaa soittelemaan toisten ovikelloja jos et itse jaksa yhtään nähdä vaivaa niin miksi työnnät lapsesi toisten vaivoiksi?
meilläpäin ne on eri lapset joista huolehditaan ja vanhemmat sopivat kyläilyt ja harrastukset ja sitten ne toiset jotka kiertelevät ovelta ovelle josko jonnekkin pääsisi sisään. Siis kumpaan ryhmään haluat lapsesi kuuluvan.
Sisälle ei tietenkään voi mennä ellei pyydetä. On se kumma, jos jotain haittaa ovikellon soitto.
Kyllä täällä lapset itse hoitavat kavereiden hakemisen.
Sitten sovitaan erikseen, jos kaveri ei asu naapuristossa.