Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten paljon teidän eskari-ikäiset kyläilee kavereilla? Sovitteko tapaamiset?

Vierailija
11.04.2011 |

Meidän lapsella ei tunnu olevan tarpeeksi seuraa, koitan soitella vanhemmille ja sopia tapaamisia. Näin kyllä seuraa saa aina välillä.

Ongelmana on vaan se etten jaksas enää oikein sopia. Oon huomannu ett ton ikäset täälläpäin jo liikkuu omin neuvoin. Eli voisinko laittaa lapseni itse soittelemaan tuttavien ovikelloja ja pyytään leikkiseuraa?

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
12.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai jos pyydän jotakin kaveriksi leikkipuistoon, luisteleen tms. Yks kaveri on jonka kanssa kyläilee vastavuoroisesti. SEkään ei oo kivaa.

Vierailija
2/24 |
11.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos et itse jaksa yhtään nähdä vaivaa niin miksi työnnät lapsesi toisten vaivoiksi?

meilläpäin ne on eri lapset joista huolehditaan ja vanhemmat sopivat kyläilyt ja harrastukset ja sitten ne toiset jotka kiertelevät ovelta ovelle josko jonnekkin pääsisi sisään. Siis kumpaan ryhmään haluat lapsesi kuuluvan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
11.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnettiin kaikki toisemme ja lapsia taisi olla siihen aikaan taloissa 20.

Lapset olivat paljon ulkona isolla porukalla ja kyläilemään sai tulla ja mennä, eikä kukaan vetänyt hernettä nenuun. Noin pari tuntia kerrallaan joitain kertoja viikossa olivat sisällä kyläilemässä, enimmäkseen kuitenkin siinä pihalla.

Vierailija
4/24 |
11.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnettiin kaikki toisemme ja lapsia taisi olla siihen aikaan taloissa 20.

Lapset olivat paljon ulkona isolla porukalla ja kyläilemään sai tulla ja mennä, eikä kukaan vetänyt hernettä nenuun. Noin pari tuntia kerrallaan joitain kertoja viikossa olivat sisällä kyläilemässä, enimmäkseen kuitenkin siinä pihalla.

Vierailija
5/24 |
12.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisten kanssa sovitaan ja sitten on niitä jotka tulee soittaan ovikelloa. Itse koen jotenkin nuo lapset reippammiksi ja sosiaalisemmiksi jotka käy meillä omatoimisesti kyselemässä.

Oma lapseni ei ole noin reipas ja kekseliäs joten häntä ei voi lähettää soitteleen kenenkään ovikelloa.

Vierailija
6/24 |
12.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä ei ole naapurustossa laumaa saman ikäisiä tyttöjä, joten tottakai sovitaan vanhempien kesken kyläilyt ja sit kuskataan lapsia paikasta toiseen.

Tottakai lapset olisivat omatoimisempia, jos se kaveria asuis ihan naapurissa!

Vierailija
7/24 |
12.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä ei ole naapurustossa laumaa saman ikäisiä tyttöjä, joten tottakai sovitaan vanhempien kesken kyläilyt ja sit kuskataan lapsia paikasta toiseen. Tottakai lapset olisivat omatoimisempia, jos se kaveria asuis ihan naapurissa!

eli ei ole samanikäsisä tyttöjä lähellä, joten ei oikein ole kavereitakaan...

itse en ole osannut ruvet soitteleen ihan tuntemattomille äideille, lapsi siis eskarissa ja en äitejä ole nähnyt ikinä....

en tiedä myöskään miten pitäis toimia ?

toiset olleet tarhassa vaippaikäisistä, eli kaikilla tytöillä on jo kaveri : omani on siis pariton, koska paritonmäärä tyttöjä ryhmässä ja omani vasta eskarissa ollut noiden tyttöjen kanssa

eli todella vaikeaa on päästä noiden tyttöjen kanssa edes eskarissa leikkimään.

omani on reipas ja kysyy heoltä pääseekö mukaan, mutteivat ota :(((((

joten tyttöni leikkii sujuvasti poikien kanssa

Vierailija
8/24 |
12.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö tohon pitäs jo lastentarhanopettajienkin puuttua? Meillä on kyllä vähän samaa ongelmaa, oon nyt vaan rohkeesti soitellu oudoille äideille. Yks tykkäs hirveesti ja kyläilyä on ollu. Sit on kyllä vähän huonompaa menestystä ollu muihin. Täällä on aika pienet piirit, esim joidenkin lasten äidit on tosi hyviä kavereita. Niihin piireihin on aika turhaa yrittää ängetä muita...

Ollaan muualta muutettu joten kaikki kontaktit on vaan täytyny itse järjestää. Täytyy olla itse tosi aktiivinen ja se rasittaa. Voi kun joku soittas mulle ja ois tännekin suuntaan aktiivinen.

Yleensä kyllä eskareiden ystävyys ei ole noin tiukkaa ett on vaan se yks kaveri jonka kanssa on. Mites sit kun lapses menee kouluun? Tuleeko sinne muitakin lapsia? Koulussa on aika tylsää olla poikien kanssa?

Vierailija
9/24 |
12.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

sovi vielä kyläluudaksi. Ei anna perheestä järin hyvää kuvaa.

Miten niin et jaksa sopia?

Vierailija
10/24 |
12.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja sitten sovitaan vanhempien kanssa kyläilystä.

Kukaan eskarikaveri ei asu ihan lähellä.

Tässä kotona lapsi on hieman arka itse hakemaan naapureita. Ei kyllä ole ihan saman ikäisiä, eikä edes samaa sukupuolta, mutta nämä joskus hakevat meidän eskarilaista ulos ja sitten ulkona ollessaan saattavat tulla kysymään, että saavatko tulla meille tai mennä naapuriin.

Aika usein menee yksin ulos ja näkee sitten naapurin lapset ja sitten yllä mainittu kuvio saattaa toistua.

Mutta en minäkään sovi itse mitään. Kyllä se lapsi-lähtöistä aina on.

Vierailija
11/24 |
12.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö tohon pitäs jo lastentarhanopettajienkin puuttua? Meillä on kyllä vähän samaa ongelmaa, oon nyt vaan rohkeesti soitellu oudoille äideille. Yks tykkäs hirveesti ja kyläilyä on ollu. Sit on kyllä vähän huonompaa menestystä ollu muihin. Täällä on aika pienet piirit, esim joidenkin lasten äidit on tosi hyviä kavereita. Niihin piireihin on aika turhaa yrittää ängetä muita... Ollaan muualta muutettu joten kaikki kontaktit on vaan täytyny itse järjestää. Täytyy olla itse tosi aktiivinen ja se rasittaa. Voi kun joku soittas mulle ja ois tännekin suuntaan aktiivinen. Yleensä kyllä eskareiden ystävyys ei ole noin tiukkaa ett on vaan se yks kaveri jonka kanssa on. Mites sit kun lapses menee kouluun? Tuleeko sinne muitakin lapsia? Koulussa on aika tylsää olla poikien kanssa?

tylsää on :((( mäkin niin toivoisin, et joku soittais ja kysyis lasta leikkiin, vaan ei kysy...

tässä rymässä kans toiset äidit tuntee toisensa, eli ovat kai omaa porukkaansa..

onneksi kouluun tulee useammasta eskariryhmästä lapsia, toivoinkin , et lapseni ei olisi näiden tyttöjen kanssa samassa luokassa..

tulisi uusia tyttöjä ja mieluiten tasaparit, kun kolme tyttöä ei kerran tunnu sopivan yhteen sitten millään.

mutta äitinä ahdistaa kyllä, ja ainoa asia kouluun menossa mua pelottaa just toi kaveriasia.

muualta lapsi saa heti kavereita mutta ei siinä heti äitinä kehtaa kysellä haluaako tulla leikkimään meille, kun ihan vasta tavannut... ja mtkakin on pitkähkö.

en tiedä miten pitäis toimia, olen ihan pihalla nyky kuvioista...

eli auttakaa ja kertokaa kokemuksia

pojat on mukavia, mutta ymmärrän, et tuskin enää koulussa leikkivät tyttäreni kanssa.

Vierailija
12/24 |
12.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei

Kuule, sinun on nyt rohkaistava itsesi, ja soitettava, meilattava, tekstattava jollekin eskaritytön vanhemmalle ja kysyttävä tulisiko X teille leikkimään. Kerro milloin teille sopisi.

Tai jää vähän hengailemaan päiväkodin pihalle, niin että törmäät näihin äiteihin ja kysy heiltä suoraan.

Minä olen toiminut näin. Tosin vanhemmat tuntevat toisensa aika lailla, mutta vain päiväkodin kautta. Voit myös kutsua äidinkin samalla kahville jos haluat.

Tai ehdota yhdessä menoa Hoplopiin tms.

Vierailija
13/24 |
12.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joko minä sovin tai poika käy itse kysymymässä.

Riippuu kaverista, kuinka tuttu on ja tietysti missä asuu.

Minä hoidan kuitenkin vielä aina sisäkyläilyt.

Vierailija
14/24 |
12.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei Kuule, sinun on nyt rohkaistava itsesi, ja soitettava, meilattava, tekstattava jollekin eskaritytön vanhemmalle ja kysyttävä tulisiko X teille leikkimään. Kerro milloin teille sopisi. Tai jää vähän hengailemaan päiväkodin pihalle, niin että törmäät näihin äiteihin ja kysy heiltä suoraan. Minä olen toiminut näin. Tosin vanhemmat tuntevat toisensa aika lailla, mutta vain päiväkodin kautta. Voit myös kutsua äidinkin samalla kahville jos haluat. Tai ehdota yhdessä menoa Hoplopiin tms.

ainakin täällä pääkaupunkiseudulla näyttää olevan tapana, et tytöt on kaksistaan, eivät siis huoli meidän tyttöä mukaan leikkiin edes siel tarhassa....

miten voisin sitten edes ehdottaa heidän äidilleen, et heidän tytär tulisi meille leikkimään?

olen itse kotona, joten mielelläni ottaisin lapsia meille leikkimään ja veisin heitä harrastuksiin jne jne

mutta kun ei ole ketä viedä ja ketä edes pyytää

vai mitä mieltä olette, kannattaako kysyä tyttöä , joka ei eskarissakaan halua tyttöäni leikkiin mukaan ?? tulisiko meille ?

itse olen ollut sitä mieltä, et tuskin tulee, kun ovat vapaa-aikanakin aina kimpassa.

ja siis ryhmässä on epäparit tyttöjä lapseni ainoa yksin, muilla tytöillä on jo se bestis

odotan koulun alkua, jolloin lapset toivottavsti sekoitetaan eri luokkiin.....

Vierailija
15/24 |
12.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja sanoa toi koulutoive. Lapses pitää päästä eri luokalle missä on muitakin tyttöjä. Nyt tarhaan yhteys, meillä sai sinne jättää toiveen luokkakavereista tms..

Vierailija
16/24 |
12.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

hakemassa muutamaa kaveria ihan lähietäisyydellä, soittaa itse kännykällä lapselle tai tämän vanhemmalle.

Vierailija
17/24 |
12.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja sanoa toi koulutoive. Lapses pitää päästä eri luokalle missä on muitakin tyttöjä. Nyt tarhaan yhteys, meillä sai sinne jättää toiveen luokkakavereista tms..

vaan ei mitään auta...

kaveritoiveena sanoin, että haluaisin lapseni eri luokkaan kuin tämän eskarin tytöt...

opet ovat tyytyväisiä vaan kun on edes joku kaveri, eli kelpaa jollekin pojalle joskus kaveriksi edes....

mutta tuskin pojat koulussa enää huolii tyttöjä mukaan??

Vierailija
18/24 |
12.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

[i itse olen ollut sitä mieltä, et tuskin tulee, kun ovat vapaa-aikanakin aina kimpassa. ja siis ryhmässä on epäparit tyttöjä lapseni ainoa yksin, muilla tytöillä on jo se bestis odotan koulun alkua, jolloin lapset toivottavsti sekoitetaan eri luokkiin.....

[/quote]

Minä myös pääkaupunkiseudulla. Tolla asenteella, että "tuskin tulee", ei varmaan tulekaan, jos et edes yritä!

Miksi ei tulisi? Sillä tavalla meillä on tarhassa jopa neuvottu, että kannatta tarhan ulkopuolella tavata myös niitä ei-bestiksiä, niin oppivat tulemaan erilaisten ihmisten kanssa.

Sori vaan, mutta näyttää siltä, että sun asenne estää nyt lastasi tutustumasta päiväkodin ulkopuolella muihin lapsiin.

On kyllä aika outo päiväkotikin, jos opet hyväksyy sen, että ikinä ei pääse toisten tyttöjen leikkiin mukaan.

Vierailija
19/24 |
12.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos et itse jaksa yhtään nähdä vaivaa niin miksi työnnät lapsesi toisten vaivoiksi? meilläpäin ne on eri lapset joista huolehditaan ja vanhemmat sopivat kyläilyt ja harrastukset ja sitten ne toiset jotka kiertelevät ovelta ovelle josko jonnekkin pääsisi sisään. Siis kumpaan ryhmään haluat lapsesi kuuluvan.

Täällä meillä ainakin toimii niin että lapsi menee ovelle kysymään voisitko tulla meille/pihalle leikkimään, ei niin että tuppaudutaan kenenkään kotiin.

Kyseinen lapsi haluaa huomiota minulta ja mieheltäni, hän haluaa ruokaa ja haluaisi olla kotonamme ihan jokainen viikonpäivä ja Kyseisen lapsen vanhemmat kuskaavat lasta autolla pihaamme keskustelematta sanallakaan lapsensa hoidosta meidän kanssamme...

Vierailija
20/24 |
12.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos aina tuppautuu kylään ja vieläpä kysymättä, niin voisit sanoa ihan suoraan, et tänään ei käy. Ehdota, et soitellaan sitten kun sopisi.