Pph vie hoitolapset kuntosalin lapsiparkkiin??
Olen nyt parina viikkona peräkkäin törmännyt salilla naiseen joka on pph ja tämä on vienyt kaikki 4 hoitolastaan kuntosalin lapsiparkkiin siksi aikaa että saa tehtyä saliohjelmansa..
Mun mielestä on aika outoa. Hyväksyisittekö te että hoitaja veisi työpäivänsä aikana lapsenne lapsiparkkiin jotta saisi itse kuntoilla TYÖAIKANA?
Itse salila kävijänä itseäni ehkä vähän ärsyttää/mietityttää että siellä lapsiparkissa on käsittääkseni usein aivan täyttä ja sinne saisi moni kotiäiti (tämän pph:n sijaan) vietyä lapsensa hetkeksi jotta saa kuntoiltua ja illalla olisi aikaa koko perheen kesken..
Kommentit (28)
perhepäivähoitajien päällikko (tai millä nimellä missäkin kunnassa se on) tuskin hyväksyisi tuota, vaikka vanhemmat sen olis hyväksynyt. Hoitajalle maksetaan palkkaa, ei kukaan muukaan voi työaikana käydä salilla. (no okei, ehkä joissain työpaikoissa voi, mutta ei kyllä kunnallisella lastenhoitoalalla). Ja tuo ,että pph ei muuten ikinä kerkeis salille, niin se on vaan kuule ammatinvalntakysymys. Ei käy selitykseksi työajalla salilla käyntiin!
Kunnalliselle pph:lle tuo ei varmasti ole sallittua. Mutta jos hoitaja on yksityinen, osa lapsista on omia ja niiden muidenkin vanhempien kanssa on asiasta sovittu niin en osaa kamalana tuota pitää. Kuntosalin lapsiparkin ehtoja ehkä rikotaan, mutta jos lapsiparkki ei ole täynnä niin ei heillekään nyt vahinkoa erityisesti synny.
Veikkaan, että kyseessä on kasvattiäiti.
Entä sitten? Kaikki ovat tyytyväisiä, täit saa liikuntansa, lapset hoitonsa. Ja eihän asia edes sinulle kuulu.
Ai niin, Sääntö on sääntö on sääntö, kun Suomessa ollaaan hohhoijaa...
*täti siis saa liikuntansa :D
*ed
Tiedän yhden joka on yksityinen pph. Hoitaa yhtä omaa, yhtä kummilastansa ja kahta sisarusta. Tehnyt suoraan sopimuksen lasten vanhempien kanssa eli sopineet myös lapsiparkkiasiasta, koska työskentelee pidempää päivää kahden vanhemman vuorotyön takia. Hänellä ei siis ole mitään tasoitusvapaita niinkuin kunnallisella puolella vaan samalla rahalla tekee enemmän tunteja. Ja vanhemmat ovat tästä tyytyväisiä kun hoitaja joustaa, joten joustavat sitten lapsiparkkiasiassa ( jos se edes joustoa heille onkaan).
saa viettää ihan normaalia elämää, tehden suursiivousta käyttäen niitä lapsia siivousapulaisina ym. kodin juttuja samalla kun hänellä on lapsia hoidossa. Miksei siis saisi käydä salillakin, onhan sekin joillekkin sitä normaalia elämää.