Ekaluokkalaiselle HOITOPAIKKA kesän ajaksi? Kunnaltako?
Olen yksinhuoltaja.
Aloitan uudessa työpaikassa ensi viikolla ja näin ollen minulla ei ole kesälomaa kuin muutama päivä kesällä.
Minulla on 4- ja 7-vuotiaat lapset, vanhin siis nyt koulussa ja koulun jälkeen iltapäiväkerhossa.
4-vuotias on päiväkodissa normaalisti kesän ajan, pitää lomaa isänsä kanssa sekä myös parin päivän ajan minun kanssa sekä myös jonkin verran mummolassa.
MUTTA: pitääkö minun jättää 7-vuotias yksin kotiin yli 9 tunnin ajaksi (työpäivä + matkat) vai saako ekaluokkalainen vielä hoitopaikan?
Äitini on luvannut auttaa mutta koska he asuvat yli 70 kilometrin päässä, en voi olettaa että lapsi haluaa vietää siellä koko kesän tai äitinä meillä tai että itsekään haluan että lapsi asuu muualla koko kesän :(
Eli mites te muut yh:t ratkaisette nämä asiat?
Kommentit (50)
Otin puhelin kauniiseen käteeni ja soitin kunnan varhaiskasvatusjohtajalle. Esitin asiani ja kerroin että olen yksinhuoltaja, pystyn pitämään vähän lomaa, lasten isä pitää 2 viikkoa mutta että lapseni ei pysty olemaan 9 tuntia päivässä yksin kotona.
Varhaiskasvatusjohtaja sanoi ihan heti:
- koska olet yksinhuoltaja ja lapsi vasta ekaluokkalainen, tottakai me järjestetään lapselle vielä hoitopaikka.
Eli koululainen on kesän nyt samassa päiväkodissa kuin kuopuskin eli tutussa ja turvallisessa paikassa :)
OLEN NIIN HELPOTTUNUT :)
Ihanaa, joskus asiat vaan sujuu.
Onnistuukohan muissakin kunnissa?
Otin puhelin kauniiseen käteeni ja soitin kunnan varhaiskasvatusjohtajalle. Esitin asiani ja kerroin että olen yksinhuoltaja, pystyn pitämään vähän lomaa, lasten isä pitää 2 viikkoa mutta että lapseni ei pysty olemaan 9 tuntia päivässä yksin kotona. Varhaiskasvatusjohtaja sanoi ihan heti: - koska olet yksinhuoltaja ja lapsi vasta ekaluokkalainen, tottakai me järjestetään lapselle vielä hoitopaikka. Eli koululainen on kesän nyt samassa päiväkodissa kuin kuopuskin eli tutussa ja turvallisessa paikassa :) OLEN NIIN HELPOTTUNUT :) Ihanaa, joskus asiat vaan sujuu.
ihmettelen, että miksi ette palkkaa kivaa teinityttöä tai -poikaa. Tunnen monia kivoja ja luotettavia, jotka tekisivät mielellään tuollaista työtä. Ja saisivat vähän mopoon bensarahaa ja sillä lailla.
vai tuleva tokaluokkalainen?
Eli tuleva tokaluokkainen, ekaluokka kohta jo käytynä.
vaan sitä mille luokalle 25:n lapsi menee...
vaan sitä mille luokalle 25:n lapsi menee...
Eli numero 25 oli alkuperäisen kirjoitus !
LAKI LASTEN PÄIVÄHOIDOSTA:
2 §
Lasten päivähoitoa voivat saada lapset, jotka vielä eivät ole oppivelvollisuusikäisiä sekä milloin erityiset olosuhteet sitä vaativat eikä hoitoa ole muulla tavoin järjestetty, myös sitä vanhemmat lapset.
Lasten päivähoito on pyrittävä järjestämään siten, että se tarjoaa lapsen hoidolle ja kasvatukselle sopivan hoitopaikan ja jatkuvan hoidon sinä vuorokauden aikana, jona sitä tarvitaan. (25.3.1983/304)
No onpa hieno juttu! Onnistuukohan muissakin kunnissa?
Otin puhelin kauniiseen käteeni ja soitin kunnan varhaiskasvatusjohtajalle. Esitin asiani ja kerroin että olen yksinhuoltaja, pystyn pitämään vähän lomaa, lasten isä pitää 2 viikkoa mutta että lapseni ei pysty olemaan 9 tuntia päivässä yksin kotona. Varhaiskasvatusjohtaja sanoi ihan heti: - koska olet yksinhuoltaja ja lapsi vasta ekaluokkalainen, tottakai me järjestetään lapselle vielä hoitopaikka. Eli koululainen on kesän nyt samassa päiväkodissa kuin kuopuskin eli tutussa ja turvallisessa paikassa :) OLEN NIIN HELPOTTUNUT :) Ihanaa, joskus asiat vaan sujuu.
Leirejä (sekä päivä- että yö-), koulupuutarhatoimintaa ym. ym.
MIten voit olla niin tietämätön? Kouluissa jaetaan kunnan leiriesitteet, ja kymmenillä järjestöillä ja seurakunnilla on kymmeniä leirejä, kursseja ym. kesällä!
Miten voit olla niin naiivi että kuvittelet että joka kunnassa on KOKO Kesäksi järjestetty ohjelmaa?? Me asumme pienessä kunnassa ja OLEN OTTANUT SELVÄÄ että täällä tarjolla on YKSI 4 päivän kestävä taidepajakerho, ei muuta.
MLL yritti järjestää kesäleikkipuistokerhoa mutta se ei onnistunut koska siihen ei saatu tukea eikä työntekijää yms.Koulusta on tullut tosiaan TASAN yksi esite, tuosta taidepajaleiristä. EI MUUTA. Ja itse otin selvää ettei muuta ole. SRK ei järjestä MITÄÄN KOKO KESÄNÄ, ei kellekkään, ei minkään ikäisille.
T. Ap.
Onneksi asumme Hgissä! Täällä riittää toimintaa! Ei tiedä, mitkä kaikista kymmenistä eri tahojen leireistä valitsisi!
- kaupunki
- seurakunta
- partio
- nuoret kotkat
- lastenliitto
- urheiluseurat
- ym.ym.....
on sitten kivaa olla päiväkodissa???
Ihanaa, että asia järjestyi helpoimmalla mahdollisella tavalla! Esikoisesta voi olla ihan hauskaa olla isoveljenä päiväkodissa, aikuisten "apulaiselle" löytyy varmasti erityispaikkansa.
on sitten kivaa olla päiväkodissa???
Otin puhelin kauniiseen käteeni ja soitin kunnan varhaiskasvatusjohtajalle. Esitin asiani ja kerroin että olen yksinhuoltaja, pystyn pitämään vähän lomaa, lasten isä pitää 2 viikkoa mutta että lapseni ei pysty olemaan 9 tuntia päivässä yksin kotona.
Varhaiskasvatusjohtaja sanoi ihan heti:
- koska olet yksinhuoltaja ja lapsi vasta ekaluokkalainen, tottakai me järjestetään lapselle vielä hoitopaikka.Eli koululainen on kesän nyt samassa päiväkodissa kuin kuopuskin eli tutussa ja turvallisessa paikassa :)
OLEN NIIN HELPOTTUNUT :)
Ihanaa, joskus asiat vaan sujuu.
Pakko kysyä, että mitä mieltä ekaluokkalainen tästä oli itse? Tiedän nimittäin, että oma samanikäinen lapseni ei kyllä missään nimessä haluaisi päiväkotiin enää... Enkä kyllä usko, että paikkaa järjestyisikään.
ikäisessään seurassa tai hoitajan kanssa. Tai mummolassa. Ajattele nyt itsekin! Tokaluokkalainen päiväkodissa.
Missä on lapsen isä? Lapsen isän suku?
Koko kesä päiväkodissa 9 tuntia päivässä kuulostaa kyllä ihan hirveältä!
Koko kesä päiväkodissa 9 tuntia päivässä kuulostaa kyllä ihan hirveältä!
laittaisi tokaluokkalaista enää päiväkotiin... Varmasti ei ton ikäinen enää viihdy päiväkodissa, vaan haluaa puuhastella omia juttuja omien kavereiden kanssa. Ja vielä 9h päivässä.. huhhuh.
Tietenkin on kivempi olla koko kesä päiväkodissa kuin koko kesä YKSIN kotona. Miettikää nyt vähän! Ja onnea ap:lle, tosi kiva, että asia järjestyi näin:) t. Tokaluokkalaisen äiti
Ei tulisi mieleenkään mennä tuolla lailla siitä mistä aita on matalin! Hävytöntä lasta kohtaan.
t. nykyisen tokaluokkalaisen ja tulevan ekaluokkalaisen äiti
Isän puolen isovanhemmat ja muu suku?