Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä on synttäreiden "kaverilahja"?

Vierailija
11.04.2011 |

Onko se kaverilahja, jos on ongintaa tms. ja sieltä saa jonkun pussukan, jossa nyt voi olla sitten sisällä mitä milloinkin. Esim pari karkkia ja keksiä ja tarra, tai sitten vaikka joku pikkulelu, tai tikkari ja ilmapallo, tai suklaamuna tms. ...

Näitähän on ollut näitä ongintoja niinkauan kun lastenjuhlia - onko se nyt siis pannaan julistettu tapa nykyään?

Meillä on ollut ongintaa ja sitä lapset aina kyseleekin vähän että onko jotain sellaista.

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
11.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kruunu ja taikasauva, valotikkuja, karkkeja, jotain haamujuttuja, ilmassa pysyvä ilmapallo jne. Mulle on ihan sama mitä muut tekee, me annetaan aina kaverilahjat, koska ne jotenkin kuuluvat synttäreihin.

Vierailija
2/8 |
11.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jotkut antaa ihan vaan lähtiessä pienen pussin mukaan, mun mielestä on kivempi järjestää siihen joku ohjelma mukaan. Mutta noin yleisesti kaverilahjat on mun mielestä ihan ok juttu, ja tosiaan niin pitkään kuin on lastenkutsuja ollut niin onhan niissä näitä kaverilahjoja saanut (just onginnan tms merkeissä), nykyään jotkut ihmeellisesti kokee ne yhtäkkiä negatiivisesti. No se on niiden ongelma.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
11.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaverilahjoihin. Siksi meilläkin on ollut ohjelmanumerona ongintaa, josta saavat jotain "pientä" kotiin viemiseksi, yleensä herkkuja.

Vierailija
4/8 |
11.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kamalaa kerjäämistä ,synttärit on sankarin luhja. Toki aarteenetsintä tms voi olla ihan kiva, mutta kotiinvietävät turhia.

Vierailija
5/8 |
11.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

on lapsella syntymäpäivät ja silloin on syötävää, juotavaa ja jotain ohjelmaa/leikkiä mistä lapset pitävät. Monesti leikkivät omassa huoneessa keskenään. Ei siis jaeta paketteja vieraille.

Vierailija
6/8 |
11.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kamalaa kerjäämistä ,synttärit on sankarin luhja. Toki aarteenetsintä tms voi olla ihan kiva, mutta kotiinvietävät turhia.

mitäs niille aarteenetsinnästä saataville jutuille pitäisi sitten tehdä kun niitä ei saa kotiin viedä?

Vierailija
7/8 |
11.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

joku pikku kilpailu on yksi ohjelmanumero / leikki, ja ihan yhtä luonnollinen osa lastenkutsuja kuin ruokailukin.

En ole tajunnutkaan että se onkin nykyään jotenkin kielletty juttu.

Ajattelin että ehkä niillä kaverilahjoilla tarkoitetaan kuitenkin jotain lähtiessä erikseen annettavia pelkkiä n. 5 eur arvoisia lahjapakkauksisa, joita olen esim. Tiimarissa nähnyt.

Mutta ilmeisesti ei...

Mutta ihan oikeasti - MITEN nipoa porukkaa täällä on jos onginta synttäreillä on pahasta??

Luulen että melkein kaikilla synttäreille, missä teidänkin lapset on käyneet, on kuitenkin ollut joku tuollainen juttu, mutta ette sitä edes tiedä - lapset kun on varmaan syöneet siitä saadun lakun / pikkunamipussin tms. jo kun haette heidät!

ap

Vierailija
8/8 |
11.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus se on tikkari, joskus jotain isompaa. Mutta ei ainakaan meidän lapset sano, että saatiin VAIN tikkari. Tylsää. Vaan ovat tyytyväisiä siihen tikkariinkin.

Itse olen vanhempana kiinnittänyt huomiota siihen miten vanhemmat panostaa lastensa juhliin ja kyllä sen aika pitkälle osaa arvata ketkä viettävät juhlia lastentyyliin ja ketkä pitävät mahdollisimman minimalistiset juhlat ja joita ei enää vietetä ollenkaan kun lapsi täyttää 9 tai 10 v. kun hän on jo niin iso.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme kuusi