Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tuosta kaverisynttärilahja ketjusta tuli mieleeni, että

Vierailija
11.04.2011 |

kai te äidit opetatte lapsillenne, että lahjasta ollaan kiitollisia onpa se minkä arvoinen tahansa. Musta tuossa hölmöintä on sankarin kommentti lahjan antajalle. Meillä ainakin keskustellaan ennen kaverisynttäreitä, että kaikkien lahjoista kiitetään, ollaan iloisia ja niitä ei vertailla, ainakaan vieraiden kuulleen. Itse viemme lahjaksi vähän rahatilanteesta ja muustakin riippuen 1-20 e väliltä olevan lahjan. Ja noista vieraslahoista en perusta ollenkaan, aivan turhia.

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
11.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen vielä sanonut että se lahja ei ole tärkein vaan se että kutsuttu kaveri pääsee juhliin. noi vieraslahjat on munkin mielestä vähän tyhmiä, toiset antaa megana...

Vierailija
2/3 |
11.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli ennen synttäreitä keskusteltiin että kaikestsa kiitetään. Hyvin meni, vaikka sitten jälkikäteen lapsi kommentoi jostain lahjasta että ihan tyhmä. Lapset nyt kommentoi kaikkea, koska esim. tämäkin lahja oli hänen joskus aiemmin itse toivoma ja sillä on aika paljon leikkitykin nyt.

Lasten fiilikset vaihtelee niin äkkiä. Joskus ennenkin joku lahja, joka ei ensin kiinnostanut, onkin myöhemmin tärkeä.

Ja taas joku lahja joka näytti makeelta ja kivalta kun paketti avattiin, niin makaa hyllyssä eikä ole kertaakaan leikitty.

Mutta ei pienet lapset aina välttämättä osaa käyttäytäy, spontaaneja tokauksia saattaa tulla muttei niitä kannata kovin vakavasti ottaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
11.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ketjussa oli kumminkin kyse VASTA nelivuotiaista. Joten vaikka kuinka opettaisi sen ikäistä aina kiittämään jne., niin voi pettymys silti paistaa läpi.

Onneksi omat muksuni ovat aina innostuneet lahjoista niiden hintatasosta piittaamatta. Ainoa pieni pettymys on saattanut lipsahtaa naamalle, jos lahja on jotain, jota hänellä jo on (sitäkään eivät ole haukkuneet, mutta on saattanut lipsahtaa, että "mulla on tää jo").

Minä vähän veikkaan, että lapset oppivat lahjan halpuuden arvostelun vanhempiensa esimerkistä. Ei aivan pieni lapsi edes osaa arvioida lahjojen hintaa, mutta jos omat vanhemmat aina selän takana haukkuvat saamiaan lahjoja roinaksi ja halvaksi, se puhetapa tarttuu!

Mitä tulee ongintalahjoihin, niin ne ovat minusta vain leikki leikkien joukossa. Eivät edes maksa hirveitä, itse hyödynnän Tiimarin alennusmyynnit...