Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten suhtautua anoppiin....?

Vierailija
10.04.2011 |

En enää tiedä onko tää ongelma mun päässä vai oikeasti anopissa.

Voisin luetella kamalat litaniat asioita, joilla anoppi "osoittaa olevansa meitä ylempänä...(?)".

Esimerkkeinä kerron, että meillä oli sovittu menoa ja pyydetty anoppia vahtimaan lasta siksi aikaa. Anoppi ilmoittaa ed. iltana, ettei tulekaan, kun meneekin kaupoille ja kirpputorille...

Tottakai mua ketutti tämä suunnattomasti, koska en yleensäkään vastaavia ohareita hyväksy. No, tämä on toistunut nyt muutaman kerran, ja ketutus senkun lisääntyy. Aina on joku muu tärkeämpää lopulta kuin lapsenlapset.

Sitten kehdataan vielä itkeä, kun ei meidän lapset tunne mummuaan. :D

Kertokaahan nyt aluksi vaikka jo tän perusteella, mitä mun täytyis tehdä? Mies antaa lopulta aina äitimuorilleen anteeksi, vaikka ketuttais.

En tahtoisi pilata lasten ja mummun välejä, vaan tahtoisin asiat paremmalle tolalle. Mulla on jatkuva suojamuuri nyt anopin seurassa, kun en enää luota ollenkaan. Enkä jotenkin enää voi pikkuhiljaa sietääkään sitä naista.

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
10.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

älä käytä ilmaisena lapsenpiikana.

Vierailija
2/12 |
10.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kutsuttu on normaalistikin, mutta silloinkin on usein kaupassa tai jossain eikä siksi ehdi. Kylässä kun käydään, niin eivät ole paikalla tai ovat just lähdössä kauppaan. Lapsenvahdiksi pyydetty vain muutaman kerran, kun yleensä meillä lapset on mukana. Yleensä sovitaan hyvissä ajoin nämä asiat, mutta viime tengassa kaupat vie voiton.

Enkä tosiaan käytä ilmaisena lapsenvahtina, maksaisin vaikka puolet palkastani, jos vain olisi luotettava hoitaja lapsilleni.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
10.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kutsuttu on normaalistikin, mutta silloinkin on usein kaupassa tai jossain eikä siksi ehdi. Kylässä kun käydään, niin eivät ole paikalla tai ovat just lähdössä kauppaan. Lapsenvahdiksi pyydetty vain muutaman kerran, kun yleensä meillä lapset on mukana. Yleensä sovitaan hyvissä ajoin nämä asiat, mutta viime tengassa kaupat vie voiton.

Enkä tosiaan käytä ilmaisena lapsenvahtina, maksaisin vaikka puolet palkastani, jos vain olisi luotettava hoitaja lapsilleni.

Vierailija
4/12 |
10.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos häntä ei ole kiinnostanut lastenhoito, miksi on alunperin siihen suostunut. Sovitut asiat hoidetaan. Näin ainakin meillä.

Mutta joo, muuten kyllä noudattaisin tuota ohjetta eli anoppia ei pyydetä enää lastenvahdiksi. Jos miehesi yrittää penätä, että pyydetään vaan, laitat sille napakasti stopin ja kerrot ne kerrat, jolloin anoppi on viime tingassa perunut. Jos anoppi vinkuu lapsia hoitoon, sama juttu. Sanot suoraan, että on tehnyt nyt sen verran ohareita, että et uskalla luottaa, että todella hoitaisi niitä lapsia sittenkään. Ei ole hyvä lastenkaan joutua pettymään noin monta kertaa.

Vierailija
5/12 |
10.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei anoppia pyydetä edes lapsenvahdiksi, koska sitä ei paljon lapsenlapsi kiinnosta. Omaa poikaansa onnitteli VIIKON päästä lapsen syntymästä, vaikka sai heti aamulla viestin lapsen syntymästä.

Mulla on pikkuhiljaa käynnyt kun AP:lla ja en voi enää sietää koko ihmistä. Hampaat irvesssä menen läpi ne pakolliset tilaisuudet ja koitan pysyä eri huoneessa. Anoppi esittää aina kaikille supermummoa silloin kerran vuodessa kun käy synttäreillä, vaikka lapsi ei varmaan tunne koko ihmistä.

Vierailija
6/12 |
10.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellänikin on asenneongelma suhteessa anoppiin. Ennen lapsen syntymää tulimme tosi hyvin toimeen, sen jälkeen kaikki meni päin prinkkalaa. Nykyään tuskin kestän häntä. Kun tiedän hänen olevan tulossa, joudun psyykkaamaan itseäni rauhalliseksi.

Osasyy kai on siinä, että mieheni ja hänen äitinsä viestivät keskenään niin mutkattomasti, että tunnen helposti itseni siinä ulkopuoliseksi. Anopilla myös on liuta ohjeita ja ehdotuksia lastenkasvatuksen alalla, vaikka näkee tyttöämme nykyään hyvin harvoin. Äskenkin juuri kyseli, olemmeko teettäneet lapsellamme ruoanlaittoa. No, emme ole, koska äitini ja hänen äitinsä olivat sitä mieltä, että lapsen pitää saada olla lapsi eikä passata perhettään.

Myönnän, että olen itse aika laiska tyyppi enkä tajua, miksi elämässä pitäisi uurastaa enemmän kuin tuntuu mielekkäältä ja on tarpeen. Anoppi saa minut aina tuntemaan itseni huonoksi tämän takia, koska hän on touhukas ja ahkera vanhan ajan ihminen.

Vierailija
7/12 |
10.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kannata tehdä mitään sellaista, että sen onnistuminen riippuu sitten anopista.

Kutsutte aina anopin kanssa yhtä aikaa muita vieraita. Jos ei anoppi tule, niin silti teillä on kivat kutsut.

Jos olette menossa anoppilaan kylään, niin järjestätte samaan reissuun jotain muutakin kivaa, uimahallireissun tms. Lapset eivät pety niin pahasti, vaikka anoppilareissu jäisi lyhyeksi.

Palveluksia ei kannata pyytää.

Vierailija
8/12 |
10.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kutsuttu on normaalistikin, mutta silloinkin on usein kaupassa tai jossain eikä siksi ehdi. Kylässä kun käydään, niin eivät ole paikalla tai ovat just lähdössä kauppaan. Lapsenvahdiksi pyydetty vain muutaman kerran, kun yleensä meillä lapset on mukana. Yleensä sovitaan hyvissä ajoin nämä asiat, mutta viime tengassa kaupat vie voiton. Enkä tosiaan käytä ilmaisena lapsenvahtina, maksaisin vaikka puolet palkastani, jos vain olisi luotettava hoitaja lapsilleni.

miksi vieläkin pyytelette kylään ja tuppaudutte kylään kun sitä ei selvästikään toivota siltä puolelta? Antakaa anopin elää omaa elämäänsä rauhassa älkääkä sotkeutuko siihen millään lailla, kai se itse ottaa yhteyttä jos/kun rupeaa siltä tuntumaan!

Vierailija
9/12 |
10.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse ainakin tottunut olemaan sanojeni mittainen, jos on jotain sovittu, niin ei sitä enää viimetingassa peruta. Eli sovitut asiat hoidetaan, haluaisin lapsienikin oppivan saman.

Anoppi ei koskaan pyydä lapsia hoitoon (on niin kiire käydä kaupoilla...), joten siihen on hankala stoppia laittaa. Enkä usko että se edes huomaisi, vaikka ei enää pyydettäisi ollenkaan lapsenvahdiksi, vaan mummukontaktit hoituisi sitten vain vierailujen kautta...

Vierailija
10/12 |
10.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Tuppaudumme" kylään, koska jatkuva itku on, että kun ei koskaan käydä ja kun hän ei koskaan näe lapsenlapsiaan. Huom, asumme n. 2 km päässä anoppilasta, joten kamala vaiva varmaan tulla meilläkin käymään välillä. Noo, toivotaan, että tavataan seuraavan kerran sen naisen kanssa vaik nuorimmaisen rippijuhlissa (n. 15 vuoden päästä...). :D

Vierailija
11/12 |
10.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jonka kanssa välit OK, koska et moiti. Laita lapset appiukolle hoitoon.

Vierailija
12/12 |
10.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillakin anoppi on peruuttanut tulonsa monia kertoja juuri ennenkuin olisi aika tulla. En yleensa pyytanyt hanta kuin hatatapauksissa, eli esim. lapsi on kipeana monta paivaa ja minun on pakko menna takaisin toihin puoleksi paivaksi.

Jossain vaiheessa kyllastyin siihen epavarmuuteen ja lopetin kysymisen/kutsumisen kokonaan. Mies oli samaa mielta. Sen sijaan hankin maksullisia lapsenvahteja, joista aina joku paasee paikalle. Jonkin aikaa siina kului, kunnes anoppi sitten itse alkoi kiltisti kyselemaan lapsia kylaan, tai kysyi etta saako tulla kaymaan. Joskus meille sopii, joskus meilla on muuta menoa. Meidan valimme kuitenkin parantuivat ja tulemme toimeen ihan ok, mutta lapsenvahtina haneen en enaa koskaan luota.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme kuusi