Muualla kuin Suomessa jos jättäisi vauvan yksin ulos nukkumaan
niin joku tekisi ls-ilmoituksen, tai pahimmassa tapauksessa olisit oikeudessa heitteillejätöstä. Ei ole vitsi.
Kommentit (28)
koskaan vauvaa ulkona tai siis jättänyt ulos nukkumaan. Halusin olla kuuloetäisyydellä vauvastani.
Menitsitkö itse ulos nukkunmaan? Ja vielä pakkaseen?
Kun nukkuu ulkona. Ihan oman talon lasitetulla kuistilla, jonne ei pääse oravat eikä hiipparit.
mutta tuskin kovin usein syttyy jos virrat on pois! Tietysti on mukavaa kehittää hysteriaa kaikesta ja ryöhistellä rintaa kun jonkun "huolimattoman" lapsi on juuri kuollut. Oikeasti,pitäisikö kieltää lastenvaunut kokonaan,onhan ne kamalan vaarallisia kapistuksia
tuota linkkiäni. Siinäkään auto ei suinkaan ollut käynnissä. Autosta saa virran kokonaan pois vain jos ottaa akun kengät pois akusta, muuten siellä kulkee virta koko ajan.
Minä en hysterisoi laisinkaan, enkä ketään huolimattomaksi kutsu. Kerroinpahan vain että se käsitys ettei auto koskaan voi "itsekseen" syttyä palamaan on ehdottomasti väärä.
"Mercedes Benz -merkkinen henkilöauto syttyi palamaan Porissa, Itsenäisyydenkadulla Matkahuollon parkkialueella maanantaina kello 11.30.
Päivystävän palomestarin mukaan kuljettaja oli poistunut ajoneuvostaan. Alueella ollut toinen henkilö ilmoitti kuskille hänen autonsa syttyneen yllättäen palamaan."
mutta tuskin kovin usein syttyy jos virrat on pois! Tietysti on mukavaa kehittää hysteriaa kaikesta ja ryöhistellä rintaa kun jonkun "huolimattoman" lapsi on juuri kuollut. Oikeasti,pitäisikö kieltää lastenvaunut kokonaan,onhan ne kamalan vaarallisia kapistuksia
mutta ei ole tapana kuitenkaan... kesäisin on vähän turhan kuumakin
kouluun ja haetaan. Esim Englannissa ei tule kuuloonkaan että eka/tokaluokkalaiset kulkis yksin kouluun. Onneksi *Suomessa vähän erilaista muutenkin :D
kannattaa asua sellaisessa paikassa missä ei hiipparit hiipparoi ja muutenkin voi itsekin katsella niitä vaunuja ikkunasta jotka ovat omassa suojaisassa pihassa. Mulla ei koskaan ole ollut mitään ongelmia vahtia nukkuvia vauvoja...
No minulla on kaksi kertaa auto kärähtänyt. Eka kerta oikkari johdoissa moottoritilassa ja toinen kerta sähkölla toimiva antenni. Eka auto vanha ja toinen uusi.
Uutisissa noista tapauksista et ole kuullut. Luulen ja tiedän etten ole ainut Suomessa.
Jos vaikka googlaa "auto syttyi palamaan" niin onhan siellä paljon tällaista juttua:
http://www.uusisuomi.fi/kotimaa/26080-auto-syttyi-palamaan-%E2%80%9Dsuo…