Muualla kuin Suomessa jos jättäisi vauvan yksin ulos nukkumaan
niin joku tekisi ls-ilmoituksen, tai pahimmassa tapauksessa olisit oikeudessa heitteillejätöstä. Ei ole vitsi.
Kommentit (28)
toimitaan muissakin pohjoismaissa. t.ulkosuomalainen
on myös ok jättää vauva yksin autoon nukkumaan, "kun ihan äkkiä vaan käväisee jossain".
olet esimerkillinen äiti, kivat sulle.
Tammelan traagista tapausta? Ilmeisesti kyseessä oli erittäin voimakas tuulenpuuska.Näin uutisista luin. Voimia perheelle kestää tuollainen epäinhimillinen suru.
on myös ok jättää vauva yksin autoon nukkumaan, "kun ihan äkkiä vaan käväisee jossain".
Autossa on turvallista ja ovet on lukossa. Vaunut voi viedä kuka tahaansa, tai niihin voi mennä eläimiä tai kuten traagisesti on käynyt, tuuli voi kaataa ne.
Itse nukutan lapsia ihan säännöllisesti autossa, en ikinä rattaissa.
Mikä siinä on joillekin niin vaikeaa?
Autossa on turvallista ja ovet on lukossa. Vaunut voi viedä kuka tahaansa, tai niihin voi mennä eläimiä tai kuten traagisesti on käynyt, tuuli voi kaataa ne. Itse nukutan lapsia ihan säännöllisesti autossa, en ikinä rattaissa. Mikä siinä on joillekin niin vaikeaa?
koska se nimenomaan voi syttyä palamaan!!!
Vaunuissa kyllä olen nukuttanut, huolellisesti valitsemassani paikassa...
vahinko voi kyl tapahtua missä tahansa, vaikka olisi miten huolellinen :(
Auto voi syttyä palamaan, älä nyt tuollaisia "ohjeita" täällä jakele!
Autossa on turvallista ja ovet on lukossa. Vaunut voi viedä kuka tahaansa, tai niihin voi mennä eläimiä tai kuten traagisesti on käynyt, tuuli voi kaataa ne. Itse nukutan lapsia ihan säännöllisesti autossa, en ikinä rattaissa. Mikä siinä on joillekin niin vaikeaa?
Unohdin kokonaan sen AVn oman fysiikanlain että autot on valmistettu itsestäänsyttyvästä materiaalista.
koska se nimenomaan voi syttyä palamaan!!! Vaunuissa kyllä olen nukuttanut, huolellisesti valitsemassani paikassa... vahinko voi kyl tapahtua missä tahansa, vaikka olisi miten huolellinen :(
näin marketin pihassa lukuisia roihuavia autoja. Ihan kylmät väreet tuli.
ei ne sisällä olis osannu nukkuakkaan päiväunia. asuttaan omakotialueella ikkunat ja ovet auki, että voi seurata.
koskaan vauvaa ulkona tai siis jättänyt ulos nukkumaan. Halusin olla kuuloetäisyydellä vauvastani.
Menitsitkö itse ulos nukkunmaan? Ja vielä pakkaseen?
auton syttymisestä, et sen yleensä aiheuttaa sähkövika. Auton ei tarvi silloin todellakaan olla edes käynnissä!
talon palaminen on paljon yleisempää kun autojen tuleen tuiskahtaminen, saati että tuuli kaataa vaunut.
Autot kyllä voivat syttyä palamaan ja siksi niissä on yleensä aina myös palovakuutus. Ei se edes niin kauhean harvinaista ole ja kun johdot menevät oikkariin tai letku vuotaa bensaa sun muuta niin totta kai on suuri palovaara.
New Yorkissa oli muutamia vuosia sitten tunnettu tapaus jossa tanskalaisäiti jätti ravintolan eteen tyttärensä vaunuissa ja sai syytteet heitteillejätöstä. Paikalliset tietty tajuavat heti ettei se ole oikein viisasta mutta Pohjoismaissa on näemmä toisilla vähän eri systeemit. Lapsi otettiin huostaan mutta palautettiin kyllä myöhemmin äidille.
Yleiselle paikalle lapsen jättäminen vaunuissa on tietty vähän eri kuin oman talon pihalle tai takapihalle. Ei sellaista Suomessakaan kai tapahdu.
ja yleensä äiti on myös itse sisällä jos vauvakin on nukkumas.
Autoon jätetään lapset yksinään kun mennään kauppaan tms. jos auto syttyy sillä aikaa niin voi voi...ja oviakaan ei välttämättä saa auki jos on tullut sähkövika.
koskaan vauvaa ulkona tai siis jättänyt ulos nukkumaan. Halusin olla kuuloetäisyydellä vauvastani.
Menitsitkö itse ulos nukkunmaan? Ja vielä pakkaseen?
Ja joo menisin, jos tarvisin säännölliset päiväunet joka päivä ja joku "petais" mulle vastaavan vaunupaikan....
Eilenkin pikkumies nukkui vaunuissaan 4h
Autot kyllä voivat syttyä palamaan ja siksi niissä on yleensä aina myös palovakuutus. Ei se edes niin kauhean harvinaista ole ja kun johdot menevät oikkariin tai letku vuotaa bensaa sun muuta niin totta kai on suuri palovaara. New Yorkissa oli muutamia vuosia sitten tunnettu tapaus jossa tanskalaisäiti jätti ravintolan eteen tyttärensä vaunuissa ja sai syytteet heitteillejätöstä. Paikalliset tietty tajuavat heti ettei se ole oikein viisasta mutta Pohjoismaissa on näemmä toisilla vähän eri systeemit. Lapsi otettiin huostaan mutta palautettiin kyllä myöhemmin äidille. Yleiselle paikalle lapsen jättäminen vaunuissa on tietty vähän eri kuin oman talon pihalle tai takapihalle. Ei sellaista Suomessakaan kai tapahdu.
Viime vuonna ole kahdestikin uutisissa että lapsi oli viety vaunuista omalta pihalta Suomessa.
Sen sijaan vain kerran oli että bussi oli syttynyt tuleen länsiväylällä.
Tyyliin kirje postilaatikkoon, litra maitoa kioskilta.
kautta tapaa. Ja nyt se leviää äidiltä tyttärille itsestään selvyytenä.