Sektion kokeneet! Missä kunnossa alapääsi oli
sektion jälkeen? Oliko siinä mitään muita muutoksia kuin jälkivuoto? Miten nopeasti muuttui ennalleen?
Kommentit (14)
ei muuttunut samallalailla kuin alatiesynnytyksen jälkeen, mutta kyllä sitä sai jumppailla ahkerasti.
Minut yllätti se, että seksi teki todella kipeää noin puoli vuotta section jälkeen. Tätä ihmettelin, kun eihän "sitä kautta" kukaan tullut edes ulos ;).
2 sektiota takana (+2 alatiesynnytystä)
vuotoa tuli jokunen viikko, mutta ei ollut kun muutama päivä sellaista runsasta. Pahallehan se haisi, hyh, niin kun kissanraato ois ollut housussa, mutta ei siellä mitään tulehdusta kuitenkaan ollut. Alapää löystyi ukon mielestä, ite en mitään eroa oikeastaan huomannut. Jälkitarkastuksessa oli lihakset hyvässä kunnossa. Värimuutokset ja pulleus hävisivät aika nopeasti.
miestäni enkä ollut jälkitarkastuksessa, mutta ainakin loppuraskaudessa toosa oli selvästi väljempi kuin aiemmin. En ole suuremmin jumppaillut (ensin kivut ja sitten valvominen ovat pitäneet ajatukset muualla), joten lie löysä edelleen.
Jälkivuoto oli ekana päivänä runsasta, mutta väheni tosi pieneksi hyvin nopeasti. Välillä on loppunut kokonaan, mutta sitten on taas tullut jotakin. Nyt on mennyt 7 viikkoa ja edelleen tulee jotakin kellertävää/punertavaa ja mietin, onko se jo kuukautisia vaiko vielä jälkivuotoa. Toki valkovuotokin saattaisi olla hennon värillistä.
Sektioita on tehty kolme, joista ensimmäinen oli kiireellinen sektio koska avautuminen pysähtyi. Gyne nimitti kohdunsuutani "neitseelliseksi" kun kolmannessa raskaudessa menin alkuraskauden ultraan :) Kuulemma ei näyttänyt yhtään siltä, että olisi auennut 6 senttiin asti ensimmäisessä synnytyksessä.
Jälkivuotoa minulla on kyllä ollut 10-12 viikkoa jokaisesta lapsesta. Olen täysimettänyt heitä, se käsittääkseni pitkittää vuotoa koska kohtu supistelee imettäessä.
section/sektion (virallisesti kirjoitetaan sectio, puhekielessä sektio) jälkeen. Limakalvot olivat varmaan vuoden verran todella kuivat ja seksi sattui todella paljon. Muutenkin emätin on hieman löystynyt hormonien vaikutuksesta.
Noita kuukautisia on tullut mietittyä siksi, että äidilläni alkoi aina jo kuukauden sisällä synnytyksestä täysimetyksestä huolimatta. Joko olen perinyt siinä asiassa isäni suvun tai sitten sektio vaikuttaa siihenkin jotenkin. Olen jopa miettinyt, onkohan minussa jotakin nyt vialla tuolla sektion takia, kun ei vaan ala. :D (Kohta varmaan vessassa käydessä huomaan niiden alkaneen... ;)
Kyllä se väkisinkin väljistyy enemmän alatiesynnytyksessä. Ei mitään muutosta tiukkuuteen, miehen mielestäkään. Kaksi sektiota ja alapää kunnossa -yläpääni kärsi sektioistani enemmän kuin alapääni. Kiitos tämän(kin) palstan ;)
mutta limakalvot aristivat, koska imetin pitkään. Mitään muuta muutosta ei ole tullut, pienimmät välineet gyne tarvitsee yhä, mieli päästä kurkkaamaan sisuksiin.
ja jälkivuotoakin tuli tosi vähän, ehkä parina päivänä.