onko teistä ok??? (miehen käytös)
eli mieheni tekee reissutyötä...on paljo reissutyössä. eilen illalla tuli reissusta kotiin. Minä siis kannan kolmesta lapsesta vastuun kun mies reissussa. viikon oli nyt työreissussa. Aamu alkoi näin: lapset katsoivat videoita...nuorimmaisella oli kakka housussa. Kysyin voitko mennä pesemään?? ei jaksanut. Nousi 11 aikaan sängystä. Olin syöttänyt lapsille aamupalan. Mies puhui et lähtee pihahommiin. Oli puhe et käyn sitä ennen juoksulenkillä. Hoputti mua et mene et pääsee hommiin. Tulin lenkiltä niin mies oli koneella ja alkoi mulle valittaan et kauhee nälkä et äkkiä tekeen ruokaa. Sanoin et oisit voinu itse tehdä sillä välin kun juoksen. Sanoi ,että normaali perheessä ruoka on klo.12 .
Kauan valitti että olen lusmu akka kun en ruokaa saa tehtyä. Nälissään pitää olla ym. Sit kaikee et on siinäkin nainen et ei saa mitään tehtyä kotona. ja oon lusmu enkä saa mitään aikaan.
Teki sitten ruuan.
Aloin sitten puhumaan,että en tykkää että tulee tänne puhumaan mulle rumasti ja viel kun ollut viikon pois kotoa ja mä yh,na.
et on anteeksipyynnön velkaa.
Sit oltu loppupävä normisti. Tuli vaan nyt mieleen ettei taida olla ihan normaalia.
Meillä siis ihan tavallista ja ottaa päähän tuo arvostelu. vaikken itsekään suustani mikään siveä ole.
Tais tulla melko pitkä kirjoitus.
Kommentit (16)
sopia miehen kanssa, että tee sinä sillä aikaa ruoka. En kyllä ymmärrä tuollaista kettulilua mieheltä.
Millaista miehesi reissutyö on? Minun mieheni joutuu matkustamaan paljon mutta työ on hyvin kevyttä, perillä suurin osa ajasta on odottelua hotellihuoneessa. Tällöin on aika selvää että kotiin tultuaan hän hoitaa lapsia ja osallistuu. Joskus taas hän reissaa kotimaassa pitkiä matkoja autolla ja silloin kyllä ymmärrän että haluaa levätä kotona.
Onko teillä sovittu mitään, kuka hoitaa mitäkin töitä? Olisi varmaan hyvä sopia pelisääntöjä. Mutta lähtökohtaisesti se, että toinen tulee kotiin laiskottelemaan ja alkaa valittamaan palvelutasosta, ei todellakaan ole ok. Eikä myöskään tapa, jolla asiasta valittaa.
Hyvä idea, että yrittäisitte tehdä jotakin yhdessä (siia ihan arkisista töistäkin). Kyllä miehen pitäisi myös antaa sinulle hengähdysaikaa ja vapaita hetkiä, kun paikalle tulee, koska kyllä hän taatusti saa siellä työviikon lomassa enemmän kuin sinä, jos teillä on pienet lapset.
mutta en kerennyt juuti sisään astua ,kun mies alkaa valittaan. Olin siis juuri alkamassa tekemään ruokaa... näin sujuvaa kommunikointia meillä ,,,huoh
ap
tuollainen kakaramainen väninä. Me ollaan mieheni kanssa molemmat ihan aikuisia ihmisiä ja tasa-arvoisia, kumpikaan ei ole toisensa palvelija. Kai nyt aikuinen ihminen osaa ruokkia itsensä tai vielä parempaa, tehdä koko perheelle ruuan itse, jos nälkä tulee, ilman mitään kitinää. Meillä toimii ainakin vallan mainiosti.
sillon harrastan suht paljon ja antaa kyllä mulle vapaata,mutta eipä täällä läheskään aina tee ihmeemmin kotitöitä....
työ ei ole fyysisesti rankkaa,mutta haastaavaa työtä varmasti
meillä vois käydä just noin paitsi että mä en ehtis mennä juoksulenkille kun pitäs laittaa se ruoka ja miellä ei mies ikinä tekis pihahommia.'
T:Se joka aloitti ketjun "Minä makaan tuskissani sohvalla..."
sanoin monta kertaa et miks et alkanu tekeen ruokaa jos nälkä...mä kuulemma pidän lapsia nälissään kun en tehnyt ruokaa...(tai vissiin heti juossut juoksemasta hellalle...halusin venytellä...
ap
Miehenne taitaa olla perheenne pääasiallinen elättäjä? Kenties sen takia odottaa rankkojen ja pitkien reissujen jälkeen, että häntä passataan, koska sinähän olet 'vain kotona'. Vai käytkö myös töissä?
En siis tarkoita pahalla sinua kohtaan, mutta mies saattaa ajatella noin ja siksi olla töykeä sinua kohtaan. Se ei ole reilua, joten teidän kannattaisi tsempata tuon kommunikaation kanssa, kuten itsekin jo pohdiskelit.
minä laitan meillä lähes aina ruoat, niin jos miehellä on nälkä enkä ole kotona tai en ehdi juuri sillä hetkellä laittamaan, menee hän oma-aloitteisesti keittiöön, laittaa ruokaa ja syö. Ei valita minulle tai syyllistä.
kyllä tekee ruuan , jos itse lähden vaikka jumppaan. eli monesti tekee iltaruuan....mutta mutta....oiskohan ollut niin et kun hänellä on kaveri täällä yökylässä niin ois jotenkin halunnut,että ruoka on valmiina tiettyyn aikaan...
voi noita miehiä
t,ap
Sinäkin olet väsynyt. Yhdistelmä joka tuottaa ainakin meillä helposti riitaa. Ei sen kummempaa, jos kumpikaan teistä ei ole alistetussa asemassa. Täällä jotkut yrittävät esittää, etteivät koskaan tappele. Meillä ainakin tulee sanottua hölmöyksiä, vaikka rakastetaan toisiamme yli kaiken. :)
Murjaisit ehkä järkevimmät sanat joita av:lla on nähty pitkään aikaan. Onneksi olkoon! :D
Miehesi on väsynyt. Sinäkin olet väsynyt. Yhdistelmä joka tuottaa ainakin meillä helposti riitaa. Ei sen kummempaa, jos kumpikaan teistä ei ole alistetussa asemassa. Täällä jotkut yrittävät esittää, etteivät koskaan tappele. Meillä ainakin tulee sanottua hölmöyksiä, vaikka rakastetaan toisiamme yli kaiken. :)
On selvästi narsismin piirteitä. Kannattaa näissä tapauksissa oikeasti pitää varansa, ettei joudu alistetuksi henkisesti
olen paljon miettinyt narsismia tuttavieni kautta joilla on vakavaa sellaista...oiskohan tuo kumminkaan sitä vaikka kieltämättä joskus tullut tietyissä tilanteissa mieleen....
AP
mutta tuo ulosanti on miehelläsi kyllä melko törkeää.Jospa tekisitte kokkailut ym YHDESSÄ,ei tarvitse kummankaan kitistä