Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hullu olo. Olin lapsen kanssa lääkärissä ja

Vierailija
09.04.2011 |

lapsi oli minusta normaalia huomattavasti rauhallisempi. Lääkäri alkoi ehdottaa, että kannattaisi ehkä kokeilla tuohon ylivilkkauteen lääkitystä...

En tosiaan ole lääkitystä vastaan, vaan heti ottaisin, kun resepti käteen lyötäisiin. Mutta mietinpähän vain näitä menneitä vuosia ja nykypäivääkin. Mitähän lääkäri olisi sanonut, jos olisi nähnyt meidän normaaliarkea? Kun tuollaisesti kohtuurauhallisesta käytöksestä jo lääkitystä ehdotti..

Viime päivät olen vain haaveillut siitä, että oikeasti lapsi saisi lääkityksen. Voitaiskohan meillä viimein alkaa elää suunnilleen normaalia arkea?

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
09.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapselle lääkitystä...

Kannattaa kokeilla, lasta itseäänkin helpottaa kun ei ole kokoa aikaa menossa ja saa keskityttyä yhteen asiaan kerrallaan.

Vierailija
2/14 |
09.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapselle lääkitystä...

Kannattaa kokeilla, lasta itseäänkin helpottaa kun ei ole kokoa aikaa menossa ja saa keskityttyä yhteen asiaan kerrallaan.

Suorastaan innoissani. Mutta ei se vielä reseptiä ollut kirjoittamassa, kun vaatisi kai enemmän tutkimuksia. Tai ei ainakaan reseptiä antanut.

Mutta heti vien kyllä lapsen niihin lisätutkimuksiin, jos niitten avulla lääkityksen saa!

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
09.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosittelen ennemmin sulle lääkitystä.

Vierailija
4/14 |
09.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja jos eka lääke ei sovi, kannattaa ihan reippaasti pyytää jotain toista.

Vierailija
5/14 |
09.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsi oli minusta normaalia huomattavasti rauhallisempi. Lääkäri alkoi ehdottaa, että kannattaisi ehkä kokeilla tuohon ylivilkkauteen lääkitystä...

En tosiaan ole lääkitystä vastaan, vaan heti ottaisin, kun resepti käteen lyötäisiin. Mutta mietinpähän vain näitä menneitä vuosia ja nykypäivääkin. Mitähän lääkäri olisi sanonut, jos olisi nähnyt meidän normaaliarkea? Kun tuollaisesti kohtuurauhallisesta käytöksestä jo lääkitystä ehdotti..

Viime päivät olen vain haaveillut siitä, että oikeasti lapsi saisi lääkityksen. Voitaiskohan meillä viimein alkaa elää suunnilleen normaalia arkea?

Mulla on ja kahdella lapsistanikin on, tästä voi tulla nyt turpiin, mutta

kysyn että minkälainen lapsen ruokavalio on?

Nimittäin, olen huomannut että ruokavalio vaikuttaa ylivilkkaushäiriön oireisiin.

Karkit, limsat, murot, sokeri, yleensäkin raffinoidut tuotteet ja lisäaineet pitäisi jättää pois ruokavaliosta, niin paljon kun se on mahdollista.

Vierailija
6/14 |
09.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivon kovasti, että lapsi lääkkeet saisi, helpottaisi meidän kaikkien elämää. Aloin melkein rääkyä siellä lääkärissä, kun viimein joku ehdotti jotain konkreettista tuohon ylivilkkauteen... Että ehkä tämä ei aina olekaan tätä!

Ja sille joka ehdotti lääkitystä minulle: Ottaisin oikein mielelläni, jos jostain löytyy sellainen lääkitys, joka antaa lisää voimia, energiaa, vauhtia ja jaksamista, että pysyn tuon lapsen perässä... Ja ihan laillinen lääke siis, eikä mikään katukauppahuume. :)

ap

Vierailija
7/14 |
09.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nimittäin, olen huomannut että ruokavalio vaikuttaa ylivilkkaushäiriön oireisiin.

Karkit, limsat, murot, sokeri, yleensäkin raffinoidut tuotteet ja lisäaineet pitäisi jättää pois ruokavaliosta, niin paljon kun se on mahdollista.

Mutta lapsi ei ole meidän biologinen lapsemme, joten meidän ADHD:t ei taitaisi tähän asiaan vaikuttaa. :)

Ei syö karkkia juuri koskaan, ei ollenkaan limsaa ja murojakin todella vähän. Suurin osa ruoasta tehdään ihan tyystin kotona, toki kaupasta ostetuista perusaineksista. Sokeria ei kovin paljoa ole ruokavaliossa, kuten ei lisäaineitakaan.

ap

Vierailija
8/14 |
09.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän nyt totuudesta turpiin vedetä.Syy esimerkki ruoissasi on natriumglutamaatti.Se läpäisee lapsen pehmeän hypotalamuksen ja aiheuttaa/pahentaa oireita.

Vierailija
9/14 |
09.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se läpäisee lapsen pehmeän hypotalamuksen ja aiheuttaa/pahentaa oireita.

Tajuatko sä reppana nyt ollenkaan mitä puhut ja mistä?! :D Onko sulla mitään käsitystä mikä on hypotalamus? Ja jos on, niin miten natriumglutamaatti "läpäisee" sen ja mitä ajattelit että siitä läpäisemisestä seuraa?

Ei herranjumala. Tein taas virheen kun erehdyin tälle idioottien palstalle.

T. lääkäri

P.S. ADHD-lääkityksen aloittaa lastenneurologi kattavien tutkimusten jälkeen. En oikein usko että kukaan lääkäri on vastaanotolla ehdotellut ADHD-lääkitystä, mutta jos onkin, diagnoosia ei tehdä eikä lääkitystä aloiteta yhden eikä edes viiden lyhyen vastaanoton perusteella.

Vierailija
10/14 |
09.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

P.S. ADHD-lääkityksen aloittaa lastenneurologi kattavien tutkimusten jälkeen. En oikein usko että kukaan lääkäri on vastaanotolla ehdotellut ADHD-lääkitystä, mutta jos onkin, diagnoosia ei tehdä eikä lääkitystä aloiteta yhden eikä edes viiden lyhyen vastaanoton perusteella.

Mutta näin kävi. Ja jos oot lukenut kaikki kirjoitukseni, varmaan huomasit, että mainitsin lääkityksen aloittamisen varmaan tarvivan tarkempia tutkimuksia...

Eli kaipa tuo laittoi meille lähetteen sinne neurologille. Ainakin niin puhui. Eikä meidän lapsella ole ADHD, mutta sitäkin lääkettä voisi kuulemma kokeilla.

ap

Vierailija
11/14 |
09.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puuttumatta lainkaan tuohon hypotalamus-keskusteluun, niin kerron vain, että meille kyllä diagnoosi tehtiin yhden vastaanottokerran perusteella.

Olimme erittäin pätevän neurologin luona, joka ilmoitti lapseni olevan esimerkkitapaus adhd:sta ja että meille mitä luultavimmin lääkitys toisi avun. Ja totta vie, kohta kaksi vuotta olemme saaneet nauttia lapsesta, joka halutessaan pystyy hillitsemään itsensä. Mutta jos lääke unohtuu aamulla sen huomaa, opettajakin heti ekalla tunnilla.

Se läpäisee lapsen pehmeän hypotalamuksen ja aiheuttaa/pahentaa oireita.

Tajuatko sä reppana nyt ollenkaan mitä puhut ja mistä?! :D Onko sulla mitään käsitystä mikä on hypotalamus? Ja jos on, niin miten natriumglutamaatti "läpäisee" sen ja mitä ajattelit että siitä läpäisemisestä seuraa?

Ei herranjumala. Tein taas virheen kun erehdyin tälle idioottien palstalle.

T. lääkäri

Vierailija
12/14 |
09.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lusikalla tai kapseleina lapselle nyt heti ja säännöllisesti!

Vierailija
13/14 |
09.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään aioin kaupasta sitä tuoda, mutta unohdin.

ap

Vierailija
14/14 |
09.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyse ei tietenkään ole ollut lyhyistä vastaanotoista, mutta kun oltiin siinä pisteessä, että lapsi vietiin koululääkärin arvioon, ei käyntejä tullut kuin kaksi. Koululääkäri (joka sattui olemaan myös ADHD:hen perehtynyt) lähetti edelleen Lastenklinikalle. Lääkekokeilupäätös tehtiin siellä heti.

Pehmeät hypotalamukset saavat kyllä jäädä arvoonsa :D

ohis

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme kuusi