Onko joku teettänyt Eurokankaassa verhoja?
Kommentit (71)
"osta kankaat, ompelu veloituksetta". Olen täällä ennenkin valittanut, mutta koska muillakin oli samoja kokemuksia, niin tässä uudestaan:
Ostettiin neljä piiiitkää pätkää verhokangasta, ideana laskostaa sitä rennosti. Ompelutarjous koski ylä- ja alakäänteiden ompelua, mutta kankaita leikattaessa myyjä alkoi vängerrellä ja sanoi, että kankaamme ovat liian pitkiä. Siis mitä väliä kankaan pituudella on, jos ainoat ommeltavat asiat ovat ylä- ja alaosassa? :D
No, lupasivat kuitenkin ommella, vastahakoisesti. Sanottiin, että yläkäänteen pitää olla REILU, sillä meillä on poikkeuksellisen paksut (vuokraemännän) verhotangot, siis mallia lipputanko. Mitat paperille, kankaat jonoon.
Meni ihan törkeän pitkään, lähemmäs 2 kk että saatiin verhot. Kun sitten alettiin kotona pujottaa niitä tankoihin, todettiin että olivat sitten sekoittaneet ylä- ja alakäänteiden mitat: alhaalla oli _leveä_ käänne, joka oli sivuista ommeltu umpeen ja ylhäällä oli normikapea käänne, sivuista auki. En jaksanut ratkoa ja verhot mahtuivat makkarankuorityyliin tankoon, joten tuupattiin ne paikalleen. Tästä on aikaa 2 vuotta ja vieläkin vituttaa, kun katson huonosti tangolla kingertäviä verhoja.
En suosittele.
Just hain verhot ja en ole tyytyväinen. Kankaina kaupassa näyttivät keveämmiltä kuin ommeltuina. Luotin liikaa Hgin keskustan suunnittelija S:aan, ajattelin,että ammattilainen osaa nähdä tuotteen valmiina, kun oli tapettipalakin mukana.
En kannata ko kauppaa, parempaa ja halvempaa palvelua olen saanut kodin anttilasta
Minä teetin ennen joulua olkkariin verhot, maksoi ompeluineen muistaakseni n. 40 euroa. Kangas oli niitä edullisimpia mutta minun makuuni (punamustaretro), eikä mitään ylimääräisiä kommervenkkejä tehty joten aika edulliset oli. Tarvitsin verhot perjantaiksi ja ne olisivat olleet normaaliaikataulun mukaan valmiit vasta seuraavalla viikolla. Lupasivat nopeuttaa niin, että sain perjantaiksi. Olen kyllä tyytyväinen. NIIIIN paljon helpompaa kuin että olisi itse alkanut ommella... Paikka oli Tullintorin Eurokangas Tampereella.
Oli kyllä aika kalliit, mutta sain juuri sellaiset kun olin suunnitellutkin.
olin suunnitellut että saisin ne ristiäisiksi ikkunaan, mutta myöhästyivät. Olikohan se niin että myyjä oli luvannut ne liian nopeasti ja ompelija ei ollut sitoutunut siihen aikatauluun vaan teki normaalin mukaan.
Melko kallistakin oli. Hyvät verhot sain, tosi siistiä jälkeä. Hki Itäkeskus.
Nostan vanhan keskustelun ylös kun löyty googlella sopiva ja mulle ajankohtanen aihe.
Ottaako ne erikseen tosta ompelusta hintaa ja minkähän verran nykyään?
Lisäksi jos joku osaa sanoa niin onko mitään väliä jos käytän jotain muuta kun niitä verhokankaita verhoiksi (esim jotain satiinia kun niistä löytyy kivoja sävyjä ja sopii ihan hyvin mun tarpeeseen) että miks ne ei soveltuisi? Koskeekohan noiden ompelu siellä vaan ihan 'oikeita' verhokankaita?
Tekivät hyvin ja ammattitaidolla.
Käytin "verhojen ompelu kaupanpäälle" -kupongin ja sain hyvää palvelua.
Lisäisivät lyijypainot alakäänteisiin vaikka en hoksannut sellaisia pyytää. En ollut edes kuullut aikaisemmin veroihin laitettavista painoista. Huomasin että olivat hyödylliset kun verhojen pituus on yli 3 metriä.
Sekä palvelu että työ olivat todella hyviä.
Me saimme hyvää palvelua ja aivan huippu hyvin istuvat verhot olohuoneen molempiin päätyihin (läpitalon huoneisto). Hintaa kyllä tuli hitosti, melkeen €300, mutta se sisälsi kankaat ja ylä/alaompelut ja tosiaan meille myös sujauttivat noi painot kanssa alahelmoihin ja sitten vielä mukaan otettiin nipsut millä saatiin verhot paikoilleen. Olen todella tumpelo ompelu yms asioista, joten olin todella tyytyväinen, mulla oli mitat ja etsin miellyttävät kankaat myyjän avustamana ja sain kaiken valmiina. En olis olis hoksannut itse mitään painoja varten tehtäviä taskuja tilata tms,
Kaisaniemen/Kluuvin Eurokangas.
Vierailija kirjoitti:
Nostan vanhan keskustelun ylös kun löyty googlella sopiva ja mulle ajankohtanen aihe.
Ottaako ne erikseen tosta ompelusta hintaa ja minkähän verran nykyään?
Lisäksi jos joku osaa sanoa niin onko mitään väliä jos käytän jotain muuta kun niitä verhokankaita verhoiksi (esim jotain satiinia kun niistä löytyy kivoja sävyjä ja sopii ihan hyvin mun tarpeeseen) että miks ne ei soveltuisi? Koskeekohan noiden ompelu siellä vaan ihan 'oikeita' verhokankaita?
Usein ala- ja yläkäänteiden ompelu tulee veloituksetta, muu ompelu maksaa. Hinta taitaa vaihdella tapauskohtaisesti (kangaslaatu, ompelun määrä jne.) Myös kaupunkikohtaisi eroja voi olla. Itselleni maksoi viime syksynä ompelut muistaakseni 25e. Sisälsi siis kaikki saumat kahteen sivuverhoon. Kangas oli ohutta napakkaa puuvillaa eli ns. helposti ommeltavaa. Valmista tuli alle viikossa.
Kankaasta en tiedä, mutta luulisin että sen saa valita ihan itse. Eihän myymälä oikein voi mennä sanomaan, millaiset verhot saat teettää. Ei liikkeessä edes taida olla (ainakaan täällä) osastoa "verhokankaat", vaan kankaat ovat materiaalien mukaan laitettu "osastoiksi". Hintaa toki saattaa tulla lisää hieman, jos materiaali on työläämmin ommeltavaa tai vaatii erikoisempaa konetta. Veikkaisin että alle 50e riittää ompeluihin kaikissa tapauksissa. Ellei ole todella monia verhoja tilauksessa.
Kaisaniemen putiikki mullakin on mielessä, taidanpa mennä sinne käymään sitten ja ihan kysyä paikan päällä :)
Mä en jalallanikaan sinne astu, siis Kluuvin Eurokankaalle.
Myynti on väkisinmyyntiä. Ei kiitos.
Eurokankaassa tosi usein tarjous, että ylä- ja alakäänteiden ompelu sisältyy hintaan. Ja se tarkoittaa juuri sitä.
Ympäriompelu (kaikki neljä saumaa) maksaa aina saman verhon pituudesta riippumatta. Ei ole ihan halpaa, eikä kannata jos lyhyestä kapasta tai verhosta kyse. Siis jos itsellä kone ja vähän ompelutaitoa, niin kannattaa tehdä itse.
Eurokankaan johto ja keskijohto kyykättävät asiakkaitaan.
Myyjät tekevät virheitä ja tuotteet täysin ylihinnoiteltu. Erityisen tarkkana kannattaa olla, jos joudut reklamoimaan. Eurokangas ei missään olosuhteissa myönnä virheitään. HE EIVÄT OLE KORVAUSVELVOLLISIA KOSKAAN sanoo M.Lehtonen. Kiertäkää liike kaukaa ja suosikaa pienompelimoja, joissa vielä palvelu on kohdillaan.
Joo siksi en osta verhoja sieltä kun pitää se käsiraha maksaa.
Mulla kanssa huonoja kokemuksia Eurokankaasta. Eivät tosiaankaan myönnä virheitään. Eivät esim kertoneet, että jos ottaa sivusaumojen ompelun verhoihin niin ne kapenee 10 cm. Tämä oli siis minulle myyty kapea käänne. Nyt on sitten tosi törkeän näköiset paksut käänteet reunoissa ja ommelkin kuroo kangasta. Kun valitin asiasta, niin sanoivat voivansa kaventaa verhoja lisää ja tehdä sen toivomani käänteen, joka ei kuitenkaan kankaaseen käy. Eipä myyjä myyntihetkellä puhunut kapeaa käännettä myydessään asiasta mitään. Kuulemma on niin kokenut myyjä, että ei sellaista voisi edes myydä.
Nyt on sitten kotona liian kapeat ja ihan törkeän rumasti ommellut verhot...
Älkää vaan menkö siihen halpaan, että otatte Eurokankaasta verhojen ompelun, vaan viekää verhonne ommeltaviksi oikeille ammattilaisille. Muutenkin ottavat ylä ja ala käänteisiin 30cm extraa, jos haluaa peruskäänteet niin 15cm/verho riittää, kun on ammattiompelija tai ompelee itse. Eli ei koskaan enää Eurokankaaseen.
Olen teettänyt Helsingin Eurokankaalla kahdet verhot. Tilasin ne netin kautta, enkä edes nähnyt kankaita luonnossa. Kumpiinkin verhoihin olen erittäin tyytyväinen. Ne olivat täsmälleen sen mittaiset kuin pitikin, ja ompelujälki oli hyvää. En tunnista tuota edeltävän kommentoijan väitettä, että yläkäänteisiin olisi käytetty 30 cm ekstraa. Alakäänteiden leveys on sopiva ja käänne on kolminkertainen, ja niin pitääkin olla jotta verhon alaosaan tulee riittävästi painoa ja verho laskeutuu hyvin. Tämän lisäksi tilasin verhoihin painot. Myös yhteydenpito oli sujuvaa ja lisäkysymyksiini vastattiin ripeästi.
Vierailija kirjoitti:
Olen teettänyt Helsingin Eurokankaalla kahdet verhot. Tilasin ne netin kautta, enkä edes nähnyt kankaita luonnossa. Kumpiinkin verhoihin olen erittäin tyytyväinen. Ne olivat täsmälleen sen mittaiset kuin pitikin, ja ompelujälki oli hyvää. En tunnista tuota edeltävän kommentoijan väitettä, että yläkäänteisiin olisi käytetty 30 cm ekstraa. Alakäänteiden leveys on sopiva ja käänne on kolminkertainen, ja niin pitääkin olla jotta verhon alaosaan tulee riittävästi painoa ja verho laskeutuu hyvin. Tämän lisäksi tilasin verhoihin painot. Myös yhteydenpito oli sujuvaa ja lisäkysymyksiini vastattiin ripeästi.
Taitaa olla yrittäjä itse kehumassa? Ompelijana tiedän, että verhot laskeutuu muutenkin kuin mainitesmillasi superpaksuilla käänteillä.
Ei ole ollut isompaa valittamista. Useat olen ompeluttanut.
tilasi myös sieltä suunnittelupalvelun; tulivat kotiin käymään ja sitten asensivat koko homman kun oli valmis. Tekivät tilauksesta myös sängynpeiton ja tyynynpäälliset. Käsittääkseni oli tyytyväinen hintaan ja laatuun.