Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Sivistynyt, hyväosainen, kaunis, älykäs, tyylikäs ja pikkuisen snobi nainen vastailee kysymyksiin!

Vierailija
09.04.2011 |

Eli mikäli haluat tietää jotain ns. parempien piirien elämästä, niin kysy pois!

Kommentit (41)

Vierailija
1/41 |
09.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkälaiset helmet ovat in tänä vuonna? Siis korvissa?

Olen nimittäin katsellut uusia helmikorviksia. Hillityt, valkokultaan istutetut aidot helmet. Ei kruunuistutusta! Mielellään pienen koruseppäliikkeen valikoimasta.

Vierailija
2/41 |
09.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä normin mukaan määrittelet kauneuden - Gina Tricotin katumainosten vai tosi-tv-naisten plastiikkakirurgiatoimenpiteiden tulosten?

Tiedätkö, että snobit ovat nousukkaita, siis moukkia, eivät hienostuneita?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/41 |
09.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä normin mukaan määrittelet kauneuden - Gina Tricotin katumainosten vai tosi-tv-naisten plastiikkakirurgiatoimenpiteiden tulosten?

Tiedätkö, että snobit ovat nousukkaita, siis moukkia, eivät hienostuneita?

Kerran yksi ujon oloinen parikymppinen mies pysäytti minut kadulla ja sanoi vienosti "Sä oot nätti". Eikä hän muuten edes ollut humalassa :) Ihanan liikuttava!

Minulle snobius tarkoittaa hienostelijaa ja sellainen pikkaisen olen. Tykkään kauniista jutuista niin vaatetuksen kuin sisustuksenkin osalta.

ap

Vierailija
4/41 |
09.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi,

Tapaan päivittäin paljon uusia ihmisiä työni puolesta, ja tahtoisin luonnollisesti tehdä heihin hyvän vaikutuksen keskustelutaidoillani. Miltä tämän kevään trendit näyttävät, onko syytä esimerkiksi aloittaa esim. vaaliasiohin ja säähän liittyen ja sitä kautta syventyä esim. Martin Heideggerin solipsismiin ja/tai tietoteoriaan? Haluan antaa itsestäni älykkään ja oppineen vaikutelman, enkä halua ainoastaan kuunnella hymyillen ja nyökkäillä, vaan tuoda keskusteluun tasoja joita keskustelukumppanini eivät osaa ennakoida. Entä mikä lienee kevään argumentaatiovirheiden trendeissä korkealla?

Vierailija
5/41 |
09.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse noudatan perinteistä sääntöä, että politiikkaa, rahaa tai uskontoa ei pidä tuoda esiin kevyissä keskusteluissa.

Vaaleista voi puhua yleisellä tasolla, vaikkapa yhdistämällä se säähän: "Toivottavasti vaalisunnuntaina on kaunis ilma, että mahdollisimman moni lähtisi äänestämään. Meillä on perinteisesti ollut tapana käydä äänestämisen jälkeen leivoskahvilla *kahvilan nimi*. Siellä on erittäin hyvät macaron-leivokset. Oletko kokeillut?"

Syvällisiä tietoteorioita en lähtisi käsittelemään, ellen tietäisi että keskustelukumppanini on niistä erityisen kiinnostunut. Silloinkin antaisin hänelle enemmän tilaa tuoda esiin omaa erikoisosaamistaan esittämällä kysymyksiä - vaikka tietäisin niihin itsekin vastauksen. Tällä tavalla keskustelun ilmapiiri pysyy iloisena ja vältytään kilpailun aiheuttamalta jännitteeltä.

Argumentaatiovirheiden osalta en osaa sanoa mitään trendejä, sillä olen enemmän ajattoman tyylin kannattaja. Itse inhoan eniten olkiukkoja, liukasta pintaa ja tietenkin ad hominen -argumentointia.

ap

Vierailija
6/41 |
09.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vai ns. vanhaa rahaa?

Vierailija
7/41 |
09.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vai ns. vanhaa rahaa?

Omat tuloni ovat varsin vaatimattomat.

ap

Vierailija
8/41 |
09.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja asuuko naapurustossa vain kaltaisiasi vai myös ns. taviksia?

Vierailija
9/41 |
09.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanha kunnon ad hominem tekee paluun aina keväisin kun ihmiset avautuvat ja ovat näin helpompia maaleja. Olen itse myös ratkaissut muutamia alun pinnallisia keskusteluja syvällisiksi ja antoisiksi pohdinnoiksi assosioimalla arkipäivän ilmiöitä jollakin klassisella teorialla. Esimerkiksi Pavlovin koirahommien yhdistäminen vaikka Hulluihin päiviin luo mielenkiintoisen meta-tason, mistä oman olemassaolon kyseenalaistamiseen on loogista matkaa vain virkeä tai pari.

Kiitos siis vastauksestasi. Lähdetkö kahville?

T. Kysyjä #6

Vierailija
10/41 |
09.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

koskaan kiusannut itseäsi ajatusleikillä, jossa toimeen pitäisi tulla vain omilla palkkatuloilla?

En kysy tätä irvistelläkseni.

Minä mietin joskus omaa kohtaloani, jos en olisi aikanaan muuttanut pois kotiseudulta.

Olisinko K-marketin kassalla vaiko ihan tiimiliiderinä palvelupisteessä.

Raa'alla työllä ja hyvin realisoituneilla riskeillä olen nykyään ns. paremmissa piireissä.

Vierailija
11/41 |
09.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja asuuko naapurustossa vain kaltaisiasi vai myös ns. taviksia?

asuu lähinnä koulutettuja, ylempään keskiluokkaan kuuluvia ihmisiä eli lääkäreitä, juristeja, ohjelmistosuunnittelijoita, yritysjohtajia yms. Muutama vuokralainenkin mukaan mahtuu, mutta he ovat yliopisto-opiskelijoita. Perinteisiä duunareita ei tästä talosta löydy - paitsi tietenkin talonmiehemme, joka on oikea aarre :)

Vierailija
12/41 |
09.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

koskaan kiusannut itseäsi ajatusleikillä, jossa toimeen pitäisi tulla vain omilla palkkatuloilla?

En kysy tätä irvistelläkseni.

Olenhan minä sitä miettinyt ja voin todeta, että asuisin ja eläisin hyvin paljon vaatimattomammin kuin nyt. Koulutukseni kuitenkin olisi sama ja tietenkin myös työpaikkani, koska molemmat olen omalla työlläni saavuttanut.

ap (joka välillä unohtaa laittaa nimimerkin viestin loppuun)

Vierailija
13/41 |
09.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

TV7lla nyt lähetys klo 15.10 asti NETISTÄ http://www.tv7.fi/nettv/ sekä DIGIBOKSISTA kaapelitalouksissa seuraavasti

Elisa Kanava 23 MYÖS 556

Welho Kanava 91

Sonera Kanava 23

Dna Kanava 76

Anvia Kanava 27

Suomen IPTV

Elisa viihde Elisan verkossa

Maxivision Operaattori riippumaton

Sonera Koti TV Soneran verkossa

Vierailija
14/41 |
09.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap taas linjoilla :)

Vierailija
15/41 |
09.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitkä ovat lempikirjojasi? Lempielokuvasi?

Millaisia asioita haluaisit muuttaa suomalaisessa yhteiskunnassa?

Olisiko sinulla jotain vinkkiä, mitä kikherneistä voisi tehdä? Ostin nimittäin niitä juuri, mutta mulla ei taida olla mitään ruokaohjetta niihin. Jokin helppo ja nopea ruoka mielellään, ja pitäisi olla vege.

Vierailija
16/41 |
09.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

liian kalliit jokapäiväiseen käyttöön?

Vierailija
17/41 |
09.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen siis jo 50.

Vierailija
18/41 |
09.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitkä ovat lempikirjojasi?

Ehdoton suosikkini on Emily Brontën Humiseva harju. Myös Edith Wartonin Viattomuuden aika oli hyvä. Kotimaisista kirjailijoista pidän Itkosesta.

Lempielokuvasi?

Tykkään draamoista, joissa on nokkelaa dialogia tai erikoisempi juoni. Esimerkiksi Shawshank Redemption, City of God, Memento ja uudemmista King's Speech.

Millaisia asioita haluaisit muuttaa suomalaisessa yhteiskunnassa?

Haluaisin, että suomalainen yhteiskunta ei olisi niin sulkeutunut ja rasistinen. Lisäksi olisi hienoa, jos täällä vietettäisiin enemmän aikaa laajemman perheen ja ystävien kesken. Kaikki tuntuvat olevan niin sulkeutuneita.

Olisiko sinulla jotain vinkkiä, mitä kikherneistä voisi tehdä? Ostin nimittäin niitä juuri, mutta mulla ei taida olla mitään ruokaohjetta niihin. Jokin helppo ja nopea ruoka mielellään, ja pitäisi olla vege.

Hummusta tietenkin! Tarvitset oliiviöljyä, suolaa, tahinia, valkosipulia, chiliä, sitruunaa ja jeeraa. Muussaat blenderissä ja napostelet ohuiden pitsapohjasuikaleiden kanssa.

ap

Vierailija
19/41 |
09.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitä mieltä olet tahitinhelmistä? liian kalliit jokapäiväiseen käyttöön?

En siis omista, enkä haluakaan omistaa.

ap

Vierailija
20/41 |
09.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten lähtisit kehittämään suuntaa kohti parempia piirejä? Olen siis jo 50.

Itse kun olen syntynyt ns. parempiin piireihin, niin en oikein valitettavasti osaa antaa vinkkejä kuinka ulkopuolinen pääsisi sisälle.

Toisaalta, eihän "paremmat piirit" ole mikään sulkeutunut salaseura. Tai pikemminkin niin päin, että monilla "parempiin piireihin" kuuluvilla on ihan tavallisia duunaritaustaisiakin ystäviä.