Miksi ihminen sairastuu anoreksiaan??
Bulimiaa vielä hieman ymmärrän - onhan itse kukin varmaan joskus syönyt itsensä ähkyyn kun ei ole malttanut lopettaa ajoissa... mutta että riuduttaa itsensä... ei ymmärrä ei.
Kommentit (5)
siihen sairastuu täydellisyydentavoittelijat. Onpa sulla ap vähän outo ajattelumaailma, jos ajattelet, että bulimia on sitä, että vähän vaan syö ähkyyn.
yleensäkin on monimutkaisia sairauksia kun ei voi varmasti tietää mikä sairauden kenessäkin laukaisee...
on tuhansia syitä. Suurimpina on lapsuuden lihavuuden pelko - äitini tökki mahaani ja sanoi, ettei saa syödä liikaa ettei liho. Ja vertasin itseäni jatkuvasti langanlaihaan siskooni.
Koulussa minua haukuttiin läskiksi, vaikka olin täysin normaalipainoinen. Satuin vain olemaan luokalla, jossa oli 5 tyttöä ja neljä heistä lähes alipainoisia. Olin isoin, siis lihavin..
ja hänen mielestään anoreksia aiheutuu häiriintyneestä äiti-tytär-suhteesta.
Ja kun mietin tuntemiani anorektikkoja, niin näinhän asia onkin. Vaativat äidit, tytär ei saa kasvaa omana itsenään, kontrollia jne.
Ja kun elämää ei voi kontrolloida; niin kontrolloi ja hallitsee omaa itseään ja syömistään.