Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos lapsesi kummivanhempi on hyvätuloinen, odotatko lahjojen olevan tavallista kalliimpia?

Vierailija
09.04.2011 |

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
09.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kivointa olisi jos hän joskus kävisi kylässä.

Vierailija
2/23 |
09.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulee siinä tapauksessa vain positiivisia yllätyksiä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
09.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska en nyt ylipäänsä odota kummeilta mitään sen suurempia lahjoja. Parasta on lapsen kanssa vietetty aika, eikä mitkään lelut sitä korvaa.

Vierailija
4/23 |
09.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei ole mitään odotuksia lahjojen suhteen, kummi ei mielestäni ole lahja-automaatti eikä ihminen jonka kuuluu osallistua lapsen lelujen, vaatteiden yms hankintaan.

Vierailija
5/23 |
09.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikka lapseni kummit on melko hyvätuloisia niin mielestäni heidän ei tarvitse ostaa mitään kallista tai olla jatkuvasti kantamassa jotain tuliaisia, leluja, vaatteita yms...

lapsemme on syntynyt joulun aikaan, joten synttäreitä järjestäessä olen kummeille sanonut että jos haluavat niin voivat ostaa vain yhden vähän kalliimman lahjan joka sitten on sekä joulu- että synttärilahja tai sitten 2 lahjaa jotain pienempää! pääasia että jollain tapaa muistaa molempina päivinä...vaikka vain tulemalla kahville!

Vierailija
6/23 |
09.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

olemme itsekin suht hyvin toimeentulevia, joten meillä on itsellä varaa ostaa lapselle ne asiat joita hänelle toivomme.

Kummien tehtävä ei ole ostella lapselle lahjoja. Tietysti kiva jos muistavat merkkipäivinä, mutta lahjoja tärkeämpää muistamista on läsnäolo ja ajan antaminen.

En ole ikinä tajunnut ihmisiä, jotka kerjäävät muilta lahjoja.

En siis ymmärrä häälahjalistoja, jotka täynnä kalliita vaihtoehtoja tai varsinkaan jotain synttärilahja toiveita ym.

Vierailija
7/23 |
09.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhteydenpito olisi kyllä kivaa, mekin muistetaan korteilla juhlapäivinä, kysellään kuulumisia yms. Mutta vastavuoroisuutta ei edes tuossa ole tullut. Joten...

Vierailija
8/23 |
09.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

yleensäottaen käyvät.

Vierailija
9/23 |
09.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

joten synttäreitä järjestäessä olen kummeille sanonut että jos haluavat niin voivat ostaa vain yhden vähän kalliimman lahjan

Vierailija
10/23 |
09.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka tietäisin hänen olevan hyvätuloinen, en tiedä hänen menoistaan mitään.

Vierailija
11/23 |
09.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kummilta odotan sitä, että hän olisi kiinnostunut lapsesta - enkä pane pahakseni esirukousta, vaikken mikään julkiuskovainen olekaan.

Vierailija
12/23 |
09.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän lapsen kummeista yksi on hyvätuloinen, ja osteleekin lapselle kalliita lahjoja. Se ei kuitenkaan ollut mikään "valintaperuste", kun hänet lapselle kummiksi valitsimme, enkä todellakaan odota, että hän tuo aina kalliita lahjoja.

Enemmän odotan sitä, että poika on vähän vanhempi, ja saa viettää kummin kanssa aikaa. Kummi on nuori, lapseton mies, joten ihan pienten lasten kanssa oleminen ei kovin luontevaa ole. Voin kuitenkin kuvitella, että kun poika on isompi ja kaipaa enemmän leikkiseuraa ja puuhastelua kuin hoitoa ja hoivaa, kummikin osallistuu mielellään enemmän.

Vierailija
13/23 |
09.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kummeja ole lahjojen takia pyydetty. En oleta kummien ostavan lapselle mitään, enkä varsinkaan pyydä mitään. Tai voin pyytää käymään tietty! Olen joskus kyllä pyytänyt tuomaan jotain, jota ei saa kotikaupungistamme, mutta annan tietysti rahat sitten. Tosin olen pyytänyt vain pienituloiselta veljeltäni, että hakisi jotain.

Meillä ei tällä hetkellä itsellämmekään ole paljon rahaa, kun itse opiskelen ja mieheni on hoitovapaalla. Mutta en ostata kummeilla yhtään mitään. Jos erikseen kysyvät, mitä tarvitsee (esim. synttärilahjaksi), niin voin jonkun esimerkin keksiä, mutta aina jotain edullista, ei todellakaan mitään kallista. Jos todella tarvitsemme apua jossain, esim. kenkien ostossa, niin mummit onneksi auttavat mielellään sen verran.

Eli minä vain oletan, että kummi on kiinnostunut lapsesta ja antaa hänelle mahdollisuuksien mukaan aikaa. En oleta, että 100 kilometrin päästä tulevat jokaisena vapaapäivänä, vaan mahdollisuuksien mukaan, kun on muutakin asiaa tännepäin. Itsekin pyrimme välillä käymään vastavierailulla, esim. viikon päästä olemme menossa kummeja tapaamaan.

Vierailija
14/23 |
09.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta ehkä toisin päin ajattelemme, että kun yksi lapsemme kummeista on vähävarainen opiskelija, niin toivomme että hän ei törsäisi rahojaan kummilapseensa. Ts. mielessämme toivomme, ettei nyt ainakaan yli 20 e maksavaa lahjaa osta. Siis saa se lahja olla kiva, mutta ei kivan tarvitse olla kallis ainakaan pikkulapsien kohdalla.

Vierailija
15/23 |
09.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

samoin itse, vaikka olen hyvätuloinen, en ostele kummilapsille mitään kamalan arvokkaita lahjoja. Ihan peruslahjoja, siis jos synttäri- ja joululahjoista puhutaan. Sitten kun on vanhempi ja on isompia juhlia, annan myös isomman lahjan. Esim. kun kummityttöni pääsi ylioppilaaksi annoin hänelle 300e.

Vierailija
16/23 |
09.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaan lapsen kanssa vietettyä aikaa

Vierailija
17/23 |
09.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja itsekin kummitätinä olen kummilapsille laittanut kalliimmat lahjat kuin muille samanikäisille tuttavalapsille.

Normaalituloinen olen.

Nyt kummityttö täyttää 18 ja on toivonut, kysyin äidiltä, rahaa, koska kaveriporukka lähtee kesällä ulkomaille. Mietin onko ok? ja paljonko?

Vierailija
18/23 |
09.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt kummityttö täyttää 18 ja on toivonut, kysyin äidiltä, rahaa, koska kaveriporukka lähtee kesällä ulkomaille. Mietin onko ok? ja paljonko?

Vierailija
19/23 |
09.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja itsekin kummitätinä olen kummilapsille laittanut kalliimmat lahjat kuin muille samanikäisille tuttavalapsille.

en silti odota mitään sen ihmeempää lahjaa, oli sitten kummin tulot 20 000e tai 200 000e.

Vierailija
20/23 |
09.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuin vaikkapa saman ikäisille serkuilleni, kavereiden lapsille, tms. Mutta suosin vaikkapa synttäreinä sellaisia lahjoja, että vien lapsen jonnekin, jolloin voin samalla antaa aikaa. Nyt esim. otan kummitytön mukaan lapsimessuille ja sen jälkeen mennään ravintolaan syömään. Viime kesänä vein Korkeasaareen (tai ei tää ollut mikään lahja, kun ihan muuten vain). Emme siis asu Helsingissä, eli nää on kokopäiväretkiä.

Isompaa kummilasta en näe niin paljon kuin haluaisin, kun meillä ei ole autoa ja heille ei kulje julkiset, välimatka on siis hankala. Yritän toki aina viedä jotain kivaa, mutta ei se rahasta ole kiinni, joskus kalliimpaa, joskus halvempaa. Itse olen tosin opiskelijana pienituloinen. Joululahjoihin menee n. 50e/kummilapsi, mikä on mun tuloilla aika paljon. Enemmän menee vain oman lapsen lahjoihin. Mieheni ja äidin lahjoihin pistän ehkä suunnilleen saman summan, tosin viime jouluna vähän vähemmän. Jos veljelläni olisi lapsia, niin heille voisin pistää samalla summalla, vaikka eivät olisikaan kummilapsia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän yhdeksän