Pelkään vauvan vaihtuneen synnärillä
Kun tyttö syntyi, niin hänet jouduttiin saman tien kiidättämään keuhkojen imuun. Siis jo ennen kuin se ranneke oli laitettu käteen. Mä hormonimyrskyssäni pelkäsin varmaan pari kuukautta, että vauva on vaihtunut laitoksella siinä kohtaa... Vaikka täysin epälooginen pelko, niin se ahdisti hirveesti. Vieläkin tulee joskus tämä pelko mieleen, vaik tyttö on jo 3v.
Kommentit (51)
[quote author="Vierailija" time="11.02.2015 klo 12:05"]Vein vauvan vauvalaan siksi aikaa kun kävin syömässä (ruokalaan ei saanut viedä vauvoja). Kun menin hakemaan vauvaa niin eipä vauvaa enää ollutkaan vauvalassa. Yksi vauva oli ja hoitaja sitä minulle tyrkytti, mutta sanoin, ettei ole minun. Pitkään asiaa jankattiin ja hoitaja oli lopulta tosi vihainen: "No, kai sitä sitten täytyy lähteä etsimään kun oot noin hankala!" Ai hankala? Kun haluan oman vauvani!
Lopulta oma vauvani löytyi yhden hoitajan luota. Hoitaja oli kahvilla ja vauvani nukkui sängyssään siinä kahvipöydän vieressä.
Naistenklinikka 1996
[/quote). Naistenklinikalla minäkin olin 96 lokakuussa. Lähes koko ajan vierihoidossa paitsi yöt.
[quote author="Vierailija" time="11.02.2015 klo 12:16"]Mun vauvalla oli tummat hiukset pystyssä. Oman vauvan tuntee. Sitä vaan ihmettelen kun lapsesta tuli vanhempia älykkäämpi. Äitihän on satapros. Varma mutta isä?
[/quote]
Mitä vittua?
Mitä väliä, vaikka oliskin vaihtunut. Kyllä siihen kumminkin kiintyy ja sitä rakastaa ja vaikka kymmenen vuoden päästä selviäisikin, ettei se ole oma niin ei se sinusta yhtään vähemmän äitiä tee. Äitiys ei ole geeneistä kiinni.
[quote author="Vierailija" time="11.02.2015 klo 12:20"]
[quote author="Vierailija" time="11.02.2015 klo 12:05"]Vein vauvan vauvalaan siksi aikaa kun kävin syömässä (ruokalaan ei saanut viedä vauvoja). Kun menin hakemaan vauvaa niin eipä vauvaa enää ollutkaan vauvalassa. Yksi vauva oli ja hoitaja sitä minulle tyrkytti, mutta sanoin, ettei ole minun. Pitkään asiaa jankattiin ja hoitaja oli lopulta tosi vihainen: "No, kai sitä sitten täytyy lähteä etsimään kun oot noin hankala!" Ai hankala? Kun haluan oman vauvani! Lopulta oma vauvani löytyi yhden hoitajan luota. Hoitaja oli kahvilla ja vauvani nukkui sängyssään siinä kahvipöydän vieressä. Naistenklinikka 1996 [/quote).
Naistenklinikalla minäkin olin 96 lokakuussa. Lähes koko ajan vierihoidossa paitsi yöt.
[/quote]
Niin? Ja pointtisi oli?
Vauva oli vierihoidossa minullakin, mutta kun meni syömään tai suihkuun niin vauva piti viedä vauvalaan. Ainakin siis tammi-helmikuussa -96.
nro 43
Aika tarkkaan 2v sitten Jyväskylästä kotiutettiin väärä vauva, olivat vasta kotona tarkistaneet rannekkeen, vaikka vauva oli tuntunut vieraalta. Tuon jälkeen siirsivät rannekkeet nilkkaan. Siitä oli kyllä juttua useammassakin lehdessä. Oma vauvani oli tuolloin lastenosastolla hoidettavana rs-viruksen takia, siksi muistan..
Minun vauvani (kaksoset) joutuivat keskolaan kahdeksi kuukaudeksi. Syntyivät hyvin pienenä eivätkä tavallaan oikein ihmisen näköisinä. He olisivat siinä rytäkässä voineet vaihtua jonkun toisen vauvoiksi, minä en olisi siitä tiennyt yhtään mitään. Kyseessä iso yliopistosairaala.
Sitä jäin vain miettimään, että jos näin olisi käynyt ja saisin nyt tietää kasvattaneeni 20 vuotta jonkun toisen lapsia. Mikään eikä kukaan saisi minua luopumaan nyt näistä lapsista enkä olisi kuin pakotettuna luopunut heistä alaikäisenäkään. Kauhea tilanne niille perheille joille näin käy :(
Synnytin ulkomailla viime vuonna. Lapsi nostettiin synnytyksen jälkeen rinnalleni ja siinä se pysyi aika tiukasti koko sairaalassa olon ajan. Jos kävin vessassa tai suihkussa, oli isänsä sylissä. Ei siis riskiä vaihtumisen suhteen.
Ois kannattanut pitää vierihoidossa. Ei tarvisi pelätä moista.
up