Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pelkään vauvan vaihtuneen synnärillä

Vierailija
08.04.2011 |

Kun tyttö syntyi, niin hänet jouduttiin saman tien kiidättämään keuhkojen imuun. Siis jo ennen kuin se ranneke oli laitettu käteen. Mä hormonimyrskyssäni pelkäsin varmaan pari kuukautta, että vauva on vaihtunut laitoksella siinä kohtaa... Vaikka täysin epälooginen pelko, niin se ahdisti hirveesti. Vieläkin tulee joskus tämä pelko mieleen, vaik tyttö on jo 3v.

Kommentit (51)

Vierailija
1/51 |
08.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tosin vain pariksi tunniksi. Toinen äiti ei tunnistanut vaihtoa, minä huomasin sen heti. 2 pv ikäisestä pojastani oli tullut vastasyntynyt tyttö...

Vierailija
2/51 |
08.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tosin vain pariksi tunniksi. Toinen äiti ei tunnistanut vaihtoa, minä huomasin sen heti. 2 pv ikäisestä pojastani oli tullut vastasyntynyt tyttö...

Miten tuo on mahdollista???

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/51 |
08.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten tuo on mahdollista???

koska minun piti lähteä rtg-tutkimukseen. Palasin sieltä ja ajattelin levätä hetken ilman lasta. Kun menin noutamaan vauvalasta, oli huoneennumerolla varustetussa vauvansängyssä vieras lapsi. Huomautin siitä hoitajille, ja vastaus oli, että olen väärässä, ihan oikea vauva se on, he vain vaihtoivat kuiviin ja siksi erilainen paita. Tunnistusranneke oli siinä samassa irronnut kädestä. Vein lapsen huoneeseeni ja ihmettelin, voinko muistaa niin väärin. Kurkistin vaippaan ja palasin vauvalaan tyttö kainalossa.

Oma lapsi löytyi toiselta äidiltä, joka on synnytyksen jälkeen niin pökerryksissä, että ei tunnistanut vauvaa.

Lahti vuonna 1997

Vierailija
4/51 |
08.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vauvani vahingossa väärään koppaan, tyttövauvani siis poikavauvan sänkyyn. Vuosi oli 2002. Ja ymmärrän ap:tä, meidän neiti on jo 9v., mutta itsekin pelkäsin jonkin aikaa tytsin vaihtuneen sairaalassa, kun kerran tuollaisia pystyy sattumaan ja etenkin, kun hän on ihan eri näköinen kuin sisaruksena.:0)

Vierailija
5/51 |
08.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että ovat meidän. Ettei tarvi alkaa miettimään, että mitä jos...

Vierailija
6/51 |
08.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

rannekkeet pysyivät molemmilla koko ajan paikoillaan, ettei ihan oikeasti tarvitse pelätä. :0)

T. 5

Vierailija
7/51 |
08.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

rannekkeet pysyivät molemmilla koko ajan paikoillaan, ettei ihan oikeasti tarvitse pelätä. :0) T. 5

ranneke jossain vaiheessa, kun ei ollut kotiin tullessa ranteessa.

t:6

Vierailija
8/51 |
08.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sektio tehtiin ja yritin kovasti muistaa vauvan ulkonäön, että tiedän, onko vaihtunut vai ei. Mutta vaikka vauvalla oli pikimusta tukka ja jotenkin tumma iho (ollaan vaaleita molemmat), niin heti kyllä tunnistin omakseni.

Vierailija
9/51 |
08.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kätilöopistolla ovat syntyneet 2008 ja 2010. Vierihoidossa olivat lähes koko ajan.

Vierailija
10/51 |
08.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vauva syntyi ulkomailla ja oli muita samaan aikaan vauvalassa olleita vaaleampi sekä iholtaan että etenkin hiuksiltaan. Lisäksi hän oli "ihan isänsä näköinen". :)

Nyt kun mietin, niin ranneke laitettiin leikkaussalissa ja se oli kyllä paikallaan lähtiessämme.

Vierailija
11/51 |
08.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja vielä noin lähivuosilta. Sen ymmärrän, että menneinä vuosikymmeninä oli varmastikin tavallisempaa, mutta että nykyäänkin voi sattua tuollaista.

Onneksi meidän tyttö on ihan mun näköinen, mut silti joskus tulee sellainen fiilis, että mitä jos kuitenkin se on vaihtunut. Täysin järjenvastaista, mut silti. Edes miehelleni en ole tästä sanonut, kun pitäisi ihan höpsönä, koska tyttö on tosiaan ihan saman näköinen kuin minä pienenä.

Vierailija
12/51 |
08.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämähän on jo ihan skandaali-tasoinen moka henkilökunnalta.

Vierailija
13/51 |
08.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mut vietiin kiireellä leikkuriin ja lapsi jäi jonnekin. Olis voitu hyvin vaihtaa siinä välissä, en olis huomannut.

Vierailija
14/51 |
09.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja minä huusin. äitini huomasi heti, että hänelle tuotu lapsi ei ole hänen.. loppu hyvin, kaikki hyvin :)

Vierailija
15/51 |
09.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kätilöopistolla ovat syntyneet 2008 ja 2010. Vierihoidossa olivat lähes koko ajan.

mutta oli vauvalla silti ranneke.

Kätilöopisto 2007.

Vierailija
16/51 |
28.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
17/51 |
28.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

lisää

Vierailija
18/51 |
28.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näitä vauvanvaihtojuttuja on historiassa tapahtunut todella paljon.

Vierailija
19/51 |
28.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kellekään jotain vastaava tapahtunut Taysissa viime kymmenen vuodenaikana?

Vierailija
20/51 |
28.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noo ihan hirveetä on!!!!!! Etkö muistaa kuinka vauvasi näyttii? Joo on hirveetä kyllä. Hirveetä.
Mua ei koskaan epäilyttii...kun tyttäremme on niin isänsä näköinen ja olonen ollut ja on-mussukka. Siinä mielissä en epäillyt.
Mutta jos olisin epäillyt niin tekisin jotain-ajattele jos oikeasti sun lapsi on vaikka jossain sitten.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi viisi