Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä tekisitte tässä tilanteessa?

Vierailija
08.04.2011 |

Meillä on kolme lasta. Appivanhempani pyytävät kylään heille hoitoon vain yhtä lapsista ja kaksi muuta eivät koskaan saa kutsua ilman vanhempia:( Nämä kaksi taustalle jäävää ovat herttaisia, ystävällisiä ja kilttejä lapsia eli ei mitään adhd-tapauksia. Se ei siis selitä syytä. Tämä tekee minut todella surulliseksi. Kuinka te toimisitte? (Appivanhemmilleni en voi asiasta mainita tai siitä keskustella, koska se on silloin välit poikki.)

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
08.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

4-vuotias ja 2-vuotias. Tämä 7-vuotias on päässyt sinne 2-vuotiaasta alkaen säännöllisesti yökylään. Kaksi pienempää ei ikinä pääse edes hoitoon, koska heitä on niin monta.

Vierailija
2/18 |
08.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

oletko kysynyt miksei muut saa tulla? Kuinka vanhoja ovat , jos eivät jaksa montaa mukulaa ? Meillä kyllä anoppi ottaa kaikki neljä ja joskus siellä on vielä 2 serkkua mutta on vasta 65 v. supermummi

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
08.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyytävätkö esikoista?

Ymmärtäisin jos pienet lapset, eikä halua vielä pienimpiä ottaakaan.

Vierailija
4/18 |
08.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

suht hyvässä kunnossa. Ovat suoraan kieltäytyneet ottamasta kaikkia kolmea.

Vierailija
5/18 |
08.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin ettekö voi välillä ehdottaa, että ottaisivat jonkun muun lapsista? Silloinhan toisetkin pääsisivät vuorollaan yökylään.

Vai onko kyse juuri siitä, että ap:ta harmittaa se, että appivanhemmat eivät ota kaikkia yhtäaikaa?

Vierailija
6/18 |
08.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

yhden lapsen suosiminen. Pienintä eivät pyydä milloinkaan minnekään. 4-vuotiaan saattavat viedä tunnin reissulle pihalle, mutta palauttavat heti kun aika on ummessa eivätkä pyydä kotiinsa. Esikoisen hakevat mukaab reissuille, vievät pikaruokaketjuihin, ostavat yllätyksiä jne. En haluaisi osoittaa lapsilleni, että tällainen eriarvoistaminen on ok.

ap

Vierailija
7/18 |
08.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Appivanhemmilla on valitettavasti lupa elää omaa elämäänsä. Miniät tietysti pyrkivät määräilemään, mutta koska isovanhemmat eivät ole holhouksessa, saavat he ihan itse päättää, mitä tekevät ja ketä luonaan kylättävät.

Kyläilkää koko perheenä, niin suuri osa maailman ihmisistä tekee.

Vierailija
8/18 |
08.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

miniä ja suurentelen asiaa. Täytyy miettiä siis tätäkin vaihtoehtoa.

ap

Vierailija
9/18 |
08.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

paljon helpompaa.

Mua henk.koht. ottaa päähän kun ottaisin mielelläni siskoni vanhimman lapsen meille vaikka joka vkonloppu, mutta siskoni mielestä tyttö käyttäytyy aina niin huonosti palatessaan yökylästä että tyttö saa tosi harvoin tulla meille. (nuorempia lapsiaan kyllä tyrkyttää tämän tästä)

Tämä vanhin tyttö käyttäytyy mielestäni tosi hyvin, enkä ymmärrä siskoni marmatusta tämän käytöksestä muutenkaan. Itse en koskaan joudu tyttöä komentamaan tai ojentamaan meillä vaan hän käyttäytyy todella hienosti ja kotonaankin käytös on mielestäni ihan normaalia...

No meni vähän aiheen ohi... sori :D

Vierailija
10/18 |
08.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

yhden lapsen suosiminen. Pienintä eivät pyydä milloinkaan minnekään. 4-vuotiaan saattavat viedä tunnin reissulle pihalle, mutta palauttavat heti kun aika on ummessa eivätkä pyydä kotiinsa. Esikoisen hakevat mukaab reissuille, vievät pikaruokaketjuihin, ostavat yllätyksiä jne. En haluaisi osoittaa lapsilleni, että tällainen eriarvoistaminen on ok. ap

Kai olet huomannut, että lapsesi ovat eri-ikäisiä. Joskus 5 vuotta sitten isovanhemmat ottivat silloin 2v:n luokseen, mutta ovat nyt vanhempia eivätkä jaksa ottaa sitä kuopusta. Voithan sinä viedä kaikki lapset pikaruokaketjuun, jos se on mielestäsi tärkeää.

Vierailija
11/18 |
08.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Appivanhemmilla on valitettavasti lupa elää omaa elämäänsä. Miniät tietysti pyrkivät määräilemään, mutta koska isovanhemmat eivät ole holhouksessa, saavat he ihan itse päättää, mitä tekevät ja ketä luonaan kylättävät. Kyläilkää koko perheenä, niin suuri osa maailman ihmisistä tekee.

Idiootti.

Ymmärrän ap hyvin. Puhu vaan suoraan isovanhemmille. Kerro, että lapset ihmettelevät ja pettyvät. Jos ei aikuiset ihmiset ymmärrä pointtia niin anna olla.

Vierailija
12/18 |
08.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

työelämässä ja toinen eläkkeellä. He ovat fyysisesti ok kunnossa. Heillä on omienkin lastensa kanssa tapana suosia vain yhtä ja jättää muut sellaiseen "pakko tavata, että ei tule sanomista" rooliin. En haluaisi sitä kahdelle nuoremmalle lapselleni.

ap

Vierailija
13/18 |
08.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

yksi kerrallaan. Jos vanhinta pyydetään, niin sano että on nuoremman vuoro tulla. Ja vaikka että teillä panostetaan tasapuolisuuteen niin tässä kuin muissakin asioissa.

Toisaalta, jos isovanhemmat viihtyvät vain vanhimman kanssa, niin sillehän et mitään voi. Järjestä itse korvaavaa toimintaa nuoremmille.

Isovanhemmat kuitenkin haluavat huomioida lastasi EDES jotenkin. Kyllä siitä voi olla kiitollinen, se ei ole lainkaan itsestäänselvää.

Vierailija
14/18 |
08.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

eivät jaksa kolmea muksua kerralla. Vanhin on heille jo enempi seuraa, koska ikää alkaa olla. Keskustelkaa että nuorimmatkin haluaisivat tulla yksi kerrallaan.

Vierailija
15/18 |
08.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä olisi ihan ok, jos vanhin pääsisi useimmiten, mutta kyllä muidenkin olisi päästävä vuorollaan. Siis vaikka niin, että vanhin on 3krt, keskimmäinen 2krt ja nuorin kerran. Eli siis noiden mukaan "vuorotellen."

Jos jonkinlainen tasapuolisuus ei isovanhemmille sovi, niin sitten ei kukaan mene. Mun mielestä olisi tosi kurjaa, jos lapsia kohdellaan epäreilusti, mutta toki ikäkin täytyy ottaa huomioon eli ei voi olettaa, että 2v saa aina saman kuin 7v.

Mä en alkaisi appivanhempien kanssa asiasta vääntämään, mun mielestä miehen on tehtävä asia selväksi omille vanhemmilleen.

Vierailija
16/18 |
08.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä olisi ihan ok, jos vanhin pääsisi useimmiten, mutta kyllä muidenkin olisi päästävä vuorollaan. Siis vaikka niin, että vanhin on 3krt, keskimmäinen 2krt ja nuorin kerran. Eli siis noiden mukaan "vuorotellen." Jos jonkinlainen tasapuolisuus ei isovanhemmille sovi, niin sitten ei kukaan mene. Mun mielestä olisi tosi kurjaa, jos lapsia kohdellaan epäreilusti, mutta toki ikäkin täytyy ottaa huomioon eli ei voi olettaa, että 2v saa aina saman kuin 7v. Mä en alkaisi appivanhempien kanssa asiasta vääntämään, mun mielestä miehen on tehtävä asia selväksi omille vanhemmilleen.

Vierailija
17/18 |
08.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelen asian niin, että minä en menettäisi - tai siis ne kaksi muuta lasta eivät menettäisi mitään, vaikka välit menisivät poikki ja kysyisin asiaa.

Mistä sinä sen tiedät, että siitä ei voi puhua eikä kysyä? Onko asiasta mitään tietoa muilla miehen sukulaisilla, ehkä sisaruksilla? Ovatko lapset eri sukupuolta, eli vain poika/tyttö kelpaa, muut eivät?

Vierailija
18/18 |
08.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli isäni ja äitipuoleni osalta. Olen itse ollut se lempilapsi ja vihasin sitä, koska sisarukseni asettuivat sen vuoksi minua vastaan. Onneksi asuttiin äidillä ja isänikin oli hyvin etäinen, joten ollaan sisarustenkin kanssa päästy asiasta yli :)

Meillä kuitenkin odotetaan prinsessaa lapsenlapseksi (kaikki 4 poikia) ja olen ollut onnekas ja saanut poikia. Olen siis saanut olla suht rauhassa. Tiedän, että vain sukupuolen takia yhtä lasta kohdeltaisiin eriarvoisesti enkä sitä hyväksy! Ymmärrän ap:n ajatuksen ja pitäisin itse kiinni jonkinlaisesta tasapuolisuudesta. Esim tuo vierailut iän mukaisesti kuulostaa kohtuulliselta. Meidän tapauksessa olisin ehdottomasti puuttunut asiaan itse enkä laittanut miestäni huutelemaan selän takaani ja mielestäni ap:n miehen olisi parempi ottaa asia esille.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme yksi